Announcement

Collapse
No announcement yet.

dynamo,batteri og lading

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dynamo,batteri og lading

Hei,lurer på vist min dynamor gir 60amp og batteriet er 70amp klarer da dynamo og lade batteriet fullt?.
    lurer også på om vist eg kjøper batteri til bilstereo og ha bak i bilen må eg da ha skillerele eller bare koblere eg det inn på ledningen til bilstereoen.
    hilsen:espen
    Last edited by easy2eyes@msn.com; 16-03-2012, 16:42. Reason: nytt spørsmål
    Phoenix Gold:Zpa0.3 V2,600.2 Titanium,ZX600.2 ,ZX400TI,ZX500.
    SD500.4,SD200.2,SDT-ti,Bass cube
    Harman Kardon,CA5250,CA470
    Audio Control DQX,APINE CDA-117RI,Kenwood L-KAC-X401M

Fungerer veldig fint med 60A dynamo og et 70Ah batteri
    Anbefaler deg heller og bytte ut det orginale syrbatteriet ditt med et godt og kraftig AGM batteri.
    Men vet jo ikke hva du har av utstyr så blir vanskelig og si nøyaktig hva du trenger av strømreserver.
    Last edited by Heen Audio; 14-03-2012, 00:20.
    Mvh
    Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

har ein rockford fosgate punch p450.4 og to frontsett av samme merke model1652s.
      I bilen står det ett 43amp batteri av typen varta om eg ikkje tar heilt feil,
      har21mm2 kabel.skal ha monoblokk i seinere holder på og bygge subkasse.
      Ser biltema har billige agm og noen nye sølvkalsium batterier er dette noe og satse på eller er det bare dritt?.
      tenkte eg kunne måle akkurat hvor mange amp dynamoen gir fra seg,går vel an og måle med vanlig måleinstrumen(multimeter) eller?
      hilsen;espen

Comment

nytt problem.Dynamo støy

byttet forsterker i dag fra ein denver til fockford fosgate p450.4,har ikkje gjort noe forandringer på ledningene,men nå har eg fått noe sinnsyk dynamo støy.jordingen går rett i rammen på bilen + eg har jordet fra motor til batteri,forstår ikkje hvorfor eg har støy på rockford forsterkeren og ikkje på denver`en.

Kan det være noe med forsterkeren som gjør att eg får støy?,

Eller kan eg ta ein ledning fra batteri og jorde den direkte til punktet i rammen eller er det bare tull?.

Er det ikkje sånn att dynamo støy kommer fra dårlig jording?.

RCA og strømmledningene ligger så langt fra hverandre som mulig og det er 21mm2 kabel.
        Takker på forhånd for alle svar.
        hilsen:espen

Comment

Working...
        X