Announcement

Collapse
No announcement yet.

D class forsterker tar mye strøm?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• D class forsterker tar mye strøm?

Fikk kobla på en midlertidig forsterker i dag... harman kardon ca1500m heter den
    Om eg ikkje tok heilt feil skulle dette være en Digitalforsterker...

greit nok, batteriet er ett standard blybatteri da. men ikkje så gammelt..(blir skifta ut snart uansett) forsterkeren drives i 2 ohm 600w på 2 x 10" råtne 10" subber på max 200wrms pr element, null bassboost, gain står på kl11 ca og på ca 70-80hz...
    53kvm strøm og jordingskabel... kabel fra dynamo ca 21kvm orginal.. (midlertidig standard)

er det bare forsterkeren som er rett og slett dritt? trudde ikkje at det skulle trekke så mye strøm bare på dette midlertidig minioppsettet men.. for hadde en større monoblock på 1800w som ikkje er digital som hadde null problem på blybatteri og selv på kraftigere elementer og bare 21kvm strømkabel :S dynamokabler 50kvm kabler.. dette var i en anna bil igjen da...

Noen teorier?

Dette er absolutt ingen dritt forsterker så er det sagt. Men feil kan jo forekomme på alle forsterkere. Jeg har hatt alle H/K forsterkerene i denne serien: Monoblokka - 2 kanaleren - 4 kanaleren - 5 kanaleren og aldri noe tull med noen av de. De er knallsterke og rene i lyden. Kjempeforsterker som desverre er godt ut av produksjon.
    Jeg har drevet både 2 stk Alpine Type R 12" på en slik CA1500M og en gang 1 stk Alpine Type R 15" og spillte 139.9 i en BMW 3 serie coupe (E46) med 15 tommeren og 140,6 med 12 tommerene
    Så enten er det noen feil på forsterkeren eller innstillingene. Visst ikke vet ikke
    Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
    Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

blybatteri sier jeg... mente syrebatteri..hehe...

ok, synst det bare var litt rart.. nå var det bare at parklysa og instrumentlysa sto og blinka når bilen gikk på tomgang, og forsterkeren sto egentlig svakt på gain... men det kan godt hende det er bare batteriet som ikkje er noe serlig heller... er ett 70ah batteri.. kommer ett odyssey 1500 i denne bilen snart.. forsterkeren skal eg prøve på en 18" også for morroskyld og se hvordan det resultatet blir.... ellers virker forsterkeren ganske grei og kraftig. må nok ha litt mere strøm tenker eg da.. og forsterkeren er splitter ny, testa den for første gang i går etter noen mnd i lageret..

Comment

Originally posted by Terranoise View Post
        blybatteri sier jeg... mente syrebatteri..hehe...

ok, synst det bare var litt rart.. nå var det bare at parklysa og instrumentlysa sto og blinka når bilen gikk på tomgang, og forsterkeren sto egentlig svakt på gain... men det kan godt hende det er bare batteriet som ikkje er noe serlig heller... er ett 70ah batteri.. kommer ett odyssey 1500 i denne bilen snart.. forsterkeren skal eg prøve på en 18" også for morroskyld og se hvordan det resultatet blir.... ellers virker forsterkeren ganske grei og kraftig. må nok ha litt mere strøm tenker eg da.. og forsterkeren er splitter ny, testa den for første gang i går etter noen mnd i lageret..

jeg kjører alpine 2000 w rms forsterker på orginal batteri, det går helt fint o.o

Comment

Er dynamoen som leverer strøm til alt bilen trenger. Batteriet brukes når bilen skal starte.
          Dvs at dynamoen skal levere strøm til alt bilen bruker, (lys, vifte osv) strøm til anlegget og lade opp batteriet.

Da skurrer det litt at du berre har 21mm2 kabler ifra dynamo, mens du har 53mm2 til anlegget. Er jo ikkje akkurat rart at lysa i bilen blinker da!!

Comment

ja va det eg begynte å lure på og om det kunne vær det som gjorde det.. meiner dynamoen er 70amp men skal skjekke nermare... vansklig å komme til å oppgradere kabler uten å ha løftebukk på denne bilen å skifte under i fra..

Comment

Working...
            X