Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av diskant på orginal-stereo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Montering av diskant på orginal-stereo

Heisann

Akkurat skaffet meg en Citroen Berlingo (siste model) og skulle gjerne hatt satt inn 2 stk diskant høytalere siden det er ikke var lagt opp fra fabrikken.

Ønsker i grunn bare å få dem koblet rett på spilleren, men jeg har ikke peil på dette så kanskje noe her kan gi meg en dytt i riktig vei. Legger ved bilder så kanskje det er litt lettere å se hva jeg mener.

Ut i fra koblingen som vist på bilde med alle ledningen lurer jeg veldig på hvordan jeg skal finne ut hva jeg gjør videre.

Håper noen kan dette

Her er koblingskjema

Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Takker! se om jeg skjønner noe av dette

Comment

Har jeg skjønt riktig ved å se etter disse ledningene som jeg har merket opp her?

Comment

Nei, du skal bruke de fire ledige plassene i koblingen som har rød, oransje, rosa og lilla ledning.

- høyre front pluss
          - venstre front pluss
          - høyre front minus
          - venstre front minus

Høyre diskant kobles på de to ledige plassene over og , venstre diskant kobles på de to ledige plassene under og .

Pluss sitter på samme linje som og .

EDIT: eventuelt kan du klemme strømtyver til diskantene på de ledningene som sitter der. Bare pass på at det blir ordentlig kontakt.

Last edited by epifant; 29-03-2012, 19:52.

Comment

Tusen millioner takk !!

Utrolig hjelpsomt Eneste jeg må finne ut av nå er hvilke kontakter som jeg kan klemme på slik at dem passer inn i hullene. Kanskje rett og slett er en standard kontakt ?

ville du feks satt inn egen ledning til diskantene eller koblet på en slik du viste frem til ?
            Last edited by Bytemare; 29-03-2012, 20:15.

Comment

Forresten bilde av bilen jeg holder på med å knote til diskant :P

Comment

Dukket opp en liten ting til, epifant... se på bildet under:

som du ser er ikke de ytterse hullene gjort slik som de i midten...at bare kan koble på.

Børe jeg da bytte hele pluggen eller koble på de andre lyd-ledningene som alleredet er der?

Comment

Endelig, funnet orginale høyttalere som passet perfekt inn i dashboardet.

http://transmedia.mystore.no/ds_prod...oducts_id/6325

Comment

Er vel ikke alle som er like fornøyde med den nettbutikken der, mener jeg å huske.
                    Kanskje det er like greit å handle et annet sted?
                    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

oh, hvorfor det ? Var svært så fornøyd jeg, var å hentet varen selv på lager også.

Comment

Ah, du har ikke pinner i hurtigkoblingen nei... Da ville jeg ha hørt med Bilstereosenteret, Transmedia eller noen andre om ikke de kan selge deg fire løse pinner, så du kan lodde eller krympe diskantkablene på og sneppe dem inn i hurtigkoblinga. Tror det skal være ganske standard biter. Det blir straks mer ordentlig enn klipp & lim, strømtyver, WAGO-klemmer osv.

Jeg hadde ihvertfall følt meg tryggere på en slik løsning om jeg kjøpte bilen av deg etterpå enn om jeg fant strømtyver, hjemmeloddinger eller WAGO-klemmer bak spilleren.
                        Last edited by epifant; 05-04-2012, 04:32.

Comment

Working...
                        X