Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilstereo i tyskland?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hvorfor ikke bare gå til en bilstereosjappe og stjele en? Da er det jo gratis? Jeg synes det er smålig å gjøre seg til tyv for noen småpenger bare for å få hjem en stereo til en litt billigere penge ved å snyte staten for litt moms eller toll.

Ikke at jeg legger meg opp i hva andre gjør, men siden det tas opp her som en almenn akseptert ting å gjøre ville jeg bare si hva jeg mener. Og som Pål sier er det ikke så lurt å proklamere dette på et åpent forum.

:-)

Comment

Eg kjenner mange i tyskland så er ikkje problem med frakten
      Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
      Audison|Hertz|Focal

Comment

Håper du prøver å være morsom RCS, for det er fult lovlig å hente pakker i Sverige.

Det er en god del av folk som er kriminelle hvis du skal se på det slik, det er ikke kun Xaviar her som handler litt ekstra når man er på ferie. Eller som det finnes masse folk som handler mat og alkohol i Sverige, det er rimelig lett å overskride de 3000kr og de er per din definisjon tyver?

Håper politi og tollbetjenter har bedre ting å gjøre enn å sitte og luske på forum for å ta de som sparer par hundrelapper på moms.
        Mvh. Damir

Comment

Jeg er kanskje en smule sær, men når jeg handler nye ting, kjøper jeg de konsekvent hos norsk forhandler, i butikk. Jeg betaler da ikke bare for varen, men samtidig får jeg sannsynligvis med en god dose know-how som ingen nett-butikk kan matche. Dessuten, står jeg fast, er det mye lettere å få tlf-support i butikk hvor en er kjent.

(Som en bonus, vi som handler i norske butikker, sørger for at også de som handler på nett har en butikk hvor de kan SE og kanskje TA på de komponentene de etterpå kjøper. Å ha ting på lager koster peeng)
          Mathias.... Soundman is alive
          Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
          Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Comment

ADCS-1: Har vel godt med penger og du da... Jeg prøver så godt jeg kan å handle deler ifra utlandet, inkl. frakt å moms. Så er deleprisene fortsatt 1/3 av den norske.. Men de som er stin i gryn kan godt kaste vekk pengene sine på å handle i Norge

Comment

Men er det butikken el det norske systemet som er skyld i prisene?
              Ole Petter Holelien
              Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
              Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
              Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Denne diskusjonen har vært oppe flere ganger før...

Det som forundrer meg er at de som handler stereo i utlandet gladlig går inn i klesbutikken å legger 1200+ kr på disken for en olabukse. Som man atpåtil vet at butikken da har 80-90% påslag på. Som også kan kjøpes på ebay for 200+ kr. Eller de går på Meny å handler mat, uten å prute i kassa

For 10 år siden var det masse spesialistbutikker i Norge. I dag er vi kun noen få butikker igjen, som drives på heltid. Internett har delvis tatt liv av vår bransje mtp dette.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                  Men er det butikken el det norske systemet som er skyld i prisene?
                  Med tanke på at enkelte merker er billigere i Norge enn i USA og Europa så vil jeg tro det går ganske mye på hoved importørene av merkene?

Vet vertfall innen HiFi finnes det importører som kjører 10x gangen, FØR produktene kommer til butikkene som skal selge dem til sluttkunden. Da kan prisene fort bli 2x av USA/Europa pris å vel så det!

ADCS1 : Er jo begrenset hva man kan se og ta på før en handel, når det gjelder McIntosh og i den "klassen" vertfall? (er ingen store bilstereo forhandlere sentralt på vestlandet som jeg vet om så har ingen erfaring på det)

Prøver selv å handle det jeg kan hos norske forhandlere, sålangt det går an å få tak i, og ikke er overpriset til de grader

Mvh
                  Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Kicker og JL Audio er vel gode eksempler på merker som er ekstremt overprisa i Norge. Men så skal de sies at forhandlerne har så gode rabatter på disse at de aldri blir solgt for noe i nærheten av veilpris
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Når jeg kjøper HiFi utstyr så handler jeg kun fra HiFi klubben, og det er fordi de kjører faktisk konkurrerende priser på HiFi sammenlignet med utlandet fordi de er sin egen importør og de kjøper ting rett fra produsenten. F.eks. så handlet jeg 2 mellomtoner og 2 delefiltrer til mine Cerwin Vega XLS 215 og de kostet ca like mye som fra Canada eller USA. Forskjellen var 200kr (1500kr eller 1300kr) og dette var før moms og frakt ble lagt til på varene fra utlandet.

Og hvis det er bilstereo importørne som tar seg grovt betalt i Norge for bilstereo, er det da ikke mulig å importere selv? Eller kanskje starte med gråimport?

Angående mat i meny og ola bukse til 1200kr så er det vel rimelig forstålig hvorfor folk gjør dette, nr 1 når det gjelder klær så skal de passa før man kjøper dem, litt vanskelig å vite det på bukser i alle fall hvis man handler over nett. Mat er ferskvare, men jeg selv som mange andre som bor i Østfold handler en god del mat i Sverige, spesielt kjøtt. Som er mye billigere der borte.

Men dette er altfor offtopic. Tråden skal ihandle om bilstereo i Tyskland er billigere eller ikke. Ikke hvorfor bilstereo er dyrt i Norge.

Ta en titt på importguiden så vet du i alle fall hvordan man regner ut slutt prisen, du må nok gjøre om slik at man betaler for VAT i Tyskland som jeg tror er på 16,5% istedenfor moms som er 25% i Norge.

Og husk at Tyskland er med i EU, og det er fri handel mellom EU land, så du kan bestille varer fra EU land uten at det koster noe ekstra når du henter det i Tyskland eller Sverige.
                      Last edited by Dammed; 12-04-2012, 18:59.
                      Mvh. Damir

Comment

Det eg har handla, har eg handla fra norge butikker til nå, og er veldig fornøgd med det! God support osv Uansett om det er dyrere og eg ikkje er milionær, så synest eg det er utrolig kjekt og handle her i norge, pga det er så god supprt og greie folk og spørre ting om! Tenkte og handle 1 cd spiller og frontsett fra tyskland, resten blir antagelig vis fra norge
                        Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
                        Audison|Hertz|Focal

Comment

Working...
                        X