Hei, noen som vet om det lønner seg og kjøpe ting i tyskland? Skal dit i mai, og kan bestille ting så det er i leiligheten når en kommer framm. Noen som vet om det lønner seg? Eller skal eg heller kjøpe fra USA, eller norge? Litt lettere og få fra tyskland en USA for eg kan tysk, og har familie der nede damen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bilstereo i tyskland?
Collapse
X
-
Det er mye friere flyt med varer enn før, men du finner importkalkulator hvis du søker på google. Bilstereo er jo elektronikk, og det eneste du må betale er moms på varene du importerer.
men servicepakker?
Er det ikke moms på alle varer over 1000,-?
Comment
-
jeg bestilte en sub fra en fyr privat i statene, ba han merke den som repaired item for damaged goods, måtte sende litt mailer til og fra tollvesenet men plutselig lå det hentelapp i postkassa uten moms eller toll, man kan også prøveå få det igjennom som bildeler,såvidt jeg skjønte er det også toll/moms fritt,men det er noe jeg bare tror,,
Comment
-
Ingen produkter over kr 200 i kjøpsverid er MVA-frie, uansettMvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
Originally posted by Anderspr0 View PostGarantert billigst fra USA Bare å bestille å sende det som service, og slippe moms/mva
Vil påstå at f.eks Helix er billigere i Tyskland/Europa. enn i USA.Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
-
Focal, Audison og noen til er faktisk billigere i Norge en USA.
Og for å få det moms/toll fritt må det sendes som gave, og under 1000kr verdi. - eller som Bilstereosenteret/Pål sier, under 200.- NOK verdi, da uten gift.
Sonic Electronix som sender til Norge gjør desverre? ikke slikt da de følger regler (fikk en lang mail om det når jeg spurte om de kunne det, sette ned prisen og sende som gave altså)
Har sett på noen sider i Tyskland og prisene er voldsomt like i Norge, vertfall på det jeg ser på
du som kan tysk, finner nok noen butikker der som du kan sammenligne med?
MvhLast edited by Boyka; 10-04-2012, 22:20.Opel Corsa B Coupe
Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -
Comment
-
-
Originally posted by Noobdelux View Postsuben jeg kjøpte var merket med 150$ og fik ikke noe problemer med toll eller noe sånt
(ps pakken var merket med: other repaired item)
Dette er et lovbrudd når det er påført uriktig opplysninger ved kjøp av varer fra utlandet. Avgiftsunndragelse er straffbart og jeg anbefaler at dere ikke proklamerer dette på et åpent forum. Man vet aldri hvem som sitter å leser her.Mvh
Pål Andréas Bryng
Bilstereosenteret.no
Vi forhandler bl.a.:
Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX
Følg oss på Facebook
Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!
Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!
Comment
-
Henter du varene i sverige så er alt under 1400 SEK momsfritt: http://tull.se/innehallao/i/internet...280005754.html
Og kvoten når du har vært mindre enn 24 timer i utlandet er 3000kr: http://toll.no/templates_TAD/Article...parentid=44766
Dermed så slipper du unna moms på varer opp til ca 1200NOK helt lovlig ved å hente pakken i Sverige.
Kan du derimot montere bilstereo i bilen før du ankommer Norge, så kan jeg ikke se for meg at du blir stoppet i tollen pga det.
Men som sagt, mange merker er billigere i Norge / Europa enn i USA, som de som er nevnt + DLS. Men igjen er andre mye billigere i USA som Pioneer og Alpine. Pluss at det er mange merker som nesten kun selges i USA som Hifonics, SSA, Zed Audio osv.
Jeg ville sjekket import reglene fra et ikke EU land for Tyskland og så bestemt meg om det lønner seg å importere fra USA.Last edited by Dammed; 11-04-2012, 11:45.Mvh. Damir
Comment
-
Når du skal handle fra Tyskland, så er det også mange selgere som nekter å sende til Norge. Dette pågrunn av at Norge ikke er med i Eu.
Og de som vil sende til Norge har tre doblet frakt prisene :P hehe. Så enklere å sende til et postkontor i Sverige å hente der, evt. få en du kjenner til å hente det i Sverige å så sende det til deg
Men har selv bestilt bildeler for 3-4000 norske, aldri betalt moms på dette i Sverige heller. (kan ha noe med at det kom ifra et annet Eu land? )
Comment
-
Leste du første posten Thomas?Runar E. Olsen ~ Moderator
Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif
Comment
Comment