Til dere som vil prøve dere på passivt kan jeg bidra med et bilde av den billig typen x-over
Tydeligvis at det er noen dansker som virkelig satser på purepassive
er dette en "pure passive"?? hvorfor er det 3 stk forsterkere da isåfall?? -eller er det noe annet?? selv om det skulle være mono forsterkere blir ikke helt riktig... eller tar jeg feil?? og en "nærmere/bedre" bilde av passiv delefiltren hadde vært fint
her i norge har vi hatt flere gode installasjoner med rent passiv deling, HiFi klubbnes med Phonix Gold sine biler var jo veldige kjente, SoundStream hadde et par gode også og det var vel da SoundStream ble "kjent" egentlig
Det filteret der har kostet mer enn en Bugg og en flaske julebrus jah...
En god (men ikke spesielt pen) grafisk fremstillig av delefilterbrattheter, forskjellige topologier, koblingsskjema og komponentverdikalkulator finnes på BCAE1.com, som så mye annet nyttig
Med en slik pris på filterkomponenter føler jeg det er helt på sin plass å spørre om hva slags høyttalerelementer som har blitt brukt. For ikke å snakke om at konstruktøren forhåpentligvis har brukt endel tid og krefter på å komme frem til akkurat disse komponentene og verdiene.
Om sneipen bare har kopiert kretslayouten til Infinity-frontsettet sitt merker jeg at jeg kunne blitt litt oppgitt..
Ja, carsten som eier denne bilen er en del av team hybrid og kjøre hybrid legatia, når det gjelder sammensetningen av dette filtetet er ikke det gjort på en kveld
Ja, carsten som eier denne bilen er en del av team hybrid og kjøre hybrid legatia, når det gjelder sammensetningen av dette filtetet er ikke det gjort på en kveld
jasså ja? har han lagt ut noen bilder av bygget sitt, og hvilke verdier forskjellige komponentene har? Hadde vært litt kjekt å vite, om jeg skulle finne på å prøve meg på passivt en gang i fremtiden
Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
okei, så de "boksene" var kondiser... hehe... men fremdeles lurer jeg på hvorfor er det 3 stk forsterkere eller hva det var som ligger i gulvet
spolenen er også utlufnings rør for elementen/bassen som er bagasjerommet eller noe sånt?? noen som har sett bilen "live" kan dette være delefiltre til frontsettet?? ser ut som 2 spoler, 2 motstander og 2 kondis per kanal?? skulle gjerne sett subb filtret og størrelsen på spolen... brukte selv en 5-7 kilos spole når jeg brukte trimode i Nasca konkurranse men den "peneste" passive delefilter var en fine som hadde -sikker flere som har sett bilde av den i gamle Bilstereo Bladet. Gule Sidereal kondiser på en gul/sort rutet monster der sammensetningen var meget lekker og topologien meget logisk.
kanskje han deler sub frekvensene i bass forsterkeren Matador, er faktisk lov i pure passiv
With the exception of dividing the subwoofer from the upper frequencies, no active crossover is allowed. Only an active low-pass is allowed for the subwoofer in a range below 100Hz.
så det kan nok hende han ikke har noe "kjempe" spole
Er forøvrig lov å bruke så mange forsterkere du vil, men kun 1 rca kabel fra head unit, y-ledd på rca må være tilgjenglig til inspeksjon.
For så vidt en fornuftig løsning, all den tid passive komponenter i bassen både stjeler effekt, dempefaktor og PENGER Selv om Matador nok unngikk noe av de to første punktene, men ikke det siste
Matador; stemmer det, var det ikke i hanskerommet på en Opel Tigra, med plexiglass over? Og Focal-høyttalere mener jeg å huske...
Comment