Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt Anlegg i S40! Har noen Spørsmål!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Litt Anlegg i S40! Har noen Spørsmål!

Hei, har en 1996 S40 1.8l som jeg skal ha et lite anlegg i.

Har en Pioneer DEH-P5900MP og 4x 5.25" Pioneer 150w høytalere i bilen nå som dras av en 1600W 4kanaler.

Skal nå smette i en RE Audio SE12 og en USAmps XT4000D som skal drive den.

Det jeg da lurer på er om jeg trenger nytt batteri evt dynamo på dette?
    En kompiss sa jeg burde se på en kondensator å hive i, men det er jo bannlyst blant bilentusiaster her så må spørre

Mvh Thomas
    Mvh Thomas Pedersen
    -------------------------------------------
    1996 S40 1.8 - Pioneer - RE SE Audio - Soundmagus

Hei Thomas!

Om jeg ikke missminner meg var det en XT4000D en kompisen av meg hadde, den vill ha mye strøm! Du forteller ikke hva du har for en forsterker till resten av systemet? Når jeg byggde i min gamle T4 hadde jeg "bare" en 12" basser og et 5,25" kompsett. og det er mere en nok. og ville anbefallt deg og over tid kvitte deg med di 5,25" du har bak, det saboterer lydbildet for deg.

Men tilbake til ditt spørsmål, jeg ville investert i et godt batteri og hoppe over "kondis". Synes "Kinetik HC1800" er et bra batteri i en grei prisklasse som holder lenge, hvis du får plass til det i volvo´n... er litt usikker.

Batteriet finner du på www.morel.no
    Last edited by Powersound; 07-12-2007, 22:49.
    Ken André Høgden
    www.powersound.no
    CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
    !!Nettshoppen Powersound!!

Comment

Okei, forsterkern er en BOSS Blade elns crap men den driver pioneer høytalerne bra nok, skal nok hive de ut etterhvert å smette inn et komp sett forran, men inntil da blir nok de fire høytalerne inni, vet de fucker lydbilde, men still

Det jeg tenkte, skal sjekke målene i bilen der batteriet står så blir det vel et fra kinetic etterhvert, skal nu prøve dette å se om batteriet holder, kanskje jeg kjøper meg en batterilader i tilfellet

Ang Kinetic, bor i kirkenes i finnmark å der blir det vel maks rundt 30- grader på kaldvinteren, holder Kinetic i de forholdene til å både starte bil å kjøre anlegget?
      Kanskje man må kjøre opp batteriet baket så det bare driver anlegget, men har ikke mye cash atm så blir vel å prøve med gamle batteriet å se

Skal teste når jeg får subben inn osv om jeg bare spenner ut bakhøytalerne.
      Hva med høytalerne i dashbordet, noen som vet hvor store de er og om det er vanskelig å bytte de ut? Tenker ang å skifte kabler osv?

Btw hadde jeg bare hatt tålmodighet osv så hadde jeg aldri kjøpt de pioneer høytalerne å subben, men ville ha lyd å var så du å ikke venta, angrer som en hund, men måtte lære på den harde måten, wtb go back in time å heller handle komponentsett

Btw en kompiss som sier jeg burde paralellkoble motstandene på subben så jeg får den i 2ohm, noen som kan forklare nærmere? Å klarer XT4000D å drive den bra i 2ohm?

Mvh Thomas
      Last edited by king_pedersen; 07-12-2007, 23:20.
      Mvh Thomas Pedersen

Comment

hmm... forran i dæsjen er det 4" jeg fikk ned, men tror det satt noen diskanter der org. Når jeg kjøpte bilen satt det pioneer i den.. .den gule serien som jeg aldri husker navnet på... 4" i dæsj og 4x5,25" slik du har... men var helt fucka. Likte ikke lyden... satte inn et "CL-51" men magneten var for stor så måtte bytte til "EF-51NEO". Må si at det spillte sykt bra, dem fikk ikke mere en 100 watt på deling, men overrasket meg positivt! Ang. kabler så må du demontere en hel del, det er festet ganske bra dette med sånne "popniter" vet ikke hva det heter helt. Men skal du dra nye kabler børr du skaffe deg en sånn poptang.

Laget noen fester som jeg kunne vinkle diskantene som jeg ville i dæsjen.

Vill ikke anbefalle og bare legge opp ett nytt batteri i bak sammen med det gamle som du har nå. men kontakt morel og spørr hvor mange - det tåler... skal jo ikke være noe dårligere enn et vanlig bat. da.
        Ken André Høgden
        www.powersound.no
        CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
        !!Nettshoppen Powersound!!

Comment

hvorfor ikke kjøpe en Sx12 hvist du har nokk penger da. så paralell kobler du subben så får du den i 1ohm så får du max ut av forsterkeren tror det kommer til å spille bra
          VW Golf II Gti 16v

Comment

Har nok desverre sprengt budsjettet altfor mye allerede:s
            Men klarer ampen å dra SE12 godt i 2ohm?
            Mvh Thomas Pedersen

Comment

Originally posted by Knudsen View Post
              hvorfor ikke kjøpe en Sx12 hvist du har nokk penger da. så paralell kobler du subben så får du den i 1ohm så får du max ut av forsterkeren tror det kommer til å spille bra
              Det kommer vel an på hva trådstarter legger i bra. Er bra, masse uren bass, så er det riktig som du sier at man får bra bass ved å koble i 1 ohm. Men skal han høre på musikk og opprettholde en viss kvalitet på det, så blir det helt feil å koble ned i 1 ohm. Den forsterkeren er mer enn sprek nok til å spille både høyt og kontrolert bass i 4 ohm.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Vil vel helst ha en fast, stram og kraftig bass, men 2 Ohm da? vil bassen bli dårlig da? Har bestillt SE12 så det er greit.

Spiller mye forskjellig musikk, alt fra techno til rimelig hard metal.
                Mvh Thomas Pedersen

Comment

2ohm går greit med nok størm, men er fortsatt mest glad i lav last av forsterkeren. Da får du mer headroom og kontroll over bassen og den spiller penere
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

okei, blir nok ikke nytt batteri før utover nyttåret så er redd det vil dra alt strømmen i 2 Ohm, så det du anbefaler er at jeg bare kjører den i 4 Ohm? Forsterkeren leverer bare 200w RMS i 4 Ohm, er dette nok til å drive subben godt ?
                    Mvh Thomas Pedersen

Comment

200 skikkelige watt er mer enn nok til å spille musikk og det med bra trykk også
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
                        200 skikkelige watt er mer enn nok til å spille musikk og det med bra trykk også
                        Absolutt!!
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

Comment

Okei, det besvarte mitt spørsmål Kommer garantert flere iløpet avv ukene framover, takk for svar
                          Mvh Thomas Pedersen

Comment

Tror nok Kinetik batteriet tåler kuldegrader rimelig bra
                            Og du skal ikke våre redd for at du ikke har nok strøm til den forsterkeren i 2ohm, originalbatteriet sammen med orginaldynamoen leverer ganske bra med strøm så lenge du har skikkelige kabler. Har selv flere ganger hatt opp til 3000 ærlige watt på original strømannlegg. Men må bare huske skikkelig kabler og gode jordingspunkter
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Okei, ja håper hvertfall det skal funke, men det batteriet som står i tror jeg har sett sine beste dager, og da må man jo ha nytt anyway
                              Mvh Thomas Pedersen

Comment

Working...
                              X