Noken som har opplevd at monoblock skrur seg av/protecter seg selv ved feks en amp (som feks eine min) som har standard opplysning om amp at den har:
400w i 4ohm
600w i 2ohm
og funnet specs på nettet at den utgjør 900w i 1ohm.. (som ikke står på pakken)
prøvde siste alternativet her en gang og guffa på,på ett par 10" og forsterkeren slo seg av etter en liten stund, ingen serlig varmegang fra forsterker. men lurte på om det pleier å være normalt at ampen slår seg av ved en slik belastning etter en liten periode? målte ikkje volten akkurat der og da pga eg kjørte bilen...men kunne jo hende at den hadde problemer med å sluke strøm akkurat der og da..selv med org blybatteri 50kvm kabler.
Ellers gikk det heilt fint med vanlig spilling + litt til etter det..
Snakk om en h/k ca1500m heter forsterkeren.
Hadde en dbdrag amp en gang og den er stabil ned til 0.5ohm men gjelder vell kanskje i kun små porsjoner?
Den blei aldri testa i 0.5ohm da men i 1ohm og oppover bare. så har ikkje erfaringer enda ang den.
om du har noe teori om dette temaet så sleng ut 8-)
400w i 4ohm
600w i 2ohm
og funnet specs på nettet at den utgjør 900w i 1ohm.. (som ikke står på pakken)
prøvde siste alternativet her en gang og guffa på,på ett par 10" og forsterkeren slo seg av etter en liten stund, ingen serlig varmegang fra forsterker. men lurte på om det pleier å være normalt at ampen slår seg av ved en slik belastning etter en liten periode? målte ikkje volten akkurat der og da pga eg kjørte bilen...men kunne jo hende at den hadde problemer med å sluke strøm akkurat der og da..selv med org blybatteri 50kvm kabler.
Ellers gikk det heilt fint med vanlig spilling + litt til etter det..
Snakk om en h/k ca1500m heter forsterkeren.
Hadde en dbdrag amp en gang og den er stabil ned til 0.5ohm men gjelder vell kanskje i kun små porsjoner?
Den blei aldri testa i 0.5ohm da men i 1ohm og oppover bare. så har ikkje erfaringer enda ang den.
om du har noe teori om dette temaet så sleng ut 8-)
Comment