Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sensur igjen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sensur igjen?

Helt ok at visse butikker ikke kan nevnes med navn pga uoverensstemmelser, men at redigering av tråder hvor utsagn som kanskje ikke er 100% korrekte og hvor en da vil kommentere det med en smiley skal slettes er vel hellere et skritt mot sovjet staten.

Skal det virkelig være slikt at noen i form av salgsfremstøt skal kunne sensurere andres innlegg dersom de ikke er passende, men som gjerne lar andres innlegg stå uredigert så fremt det gavner en selv?

Vel vel. bare en tanke.
    Mvh
    J. Holm
    www.b2audio.com
    http://facebook.com/b2audio

Siden du henvender deg til hele forumet i steden for å sende en privat beskjed til vedkommende det eventuelt gjelder, så kan du vel henvise til hva du snakker om her?
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

PM duger nok lite i og med at det er samme personen som har sensurert.

Uansett, det som saken gjelder er "beste bassen jeg har hørt" og som deretter blir fulgt av du kan kjøpe den hos meg etc etc.

Deretter skriver jeg noe i denne duren "beste bassen du har hørt ja, hmm" og tror det var en smilen på slutten også.
      Men i og med at kommentaren min ikke var passende for selger, så kunne den jo like greit slettes.

Ser man på andre tråder hvor det da omtales om andre merker, så kan man gjerne slenge med leppa og si at noe er vas, tull eller at det ikke finnes noe som holder mål. Selvsagt er det ikke samme person som kommer med utsagnet, men det bør jo være mulig å kunne la et innlegg stå som omhandler et snev av ironi når en kan komme med virkelig dårlig omtale av noe som en ikke har prøvd en gang.

Skal en sensurere så får en gjøre det på samme vilkår og ikke i forhold til hva som favoriserer seg selv.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com

Comment

Kommentaren din var upassende og hadde ikke noe i tråden å gjøre. Bassen er nøye testet. Og det er den sykeste 10" jeg noen gang har testet. Om den overgår alt andre har prøvd kan jeg ikke svare for. Men det er antagelig en grunn til at den også har fått EISA prisen.

Skjønner ikke hvorfor du skal sitte å prøve å usakliggjøre mitt innlegg med dine flåsete kommentarer. På lik linje med deg så er jeg her inne for å selge mine produkter.

Vær takknemmelig for at du får lov å være her å promotere dine egene varer, helt gratis. Når du tenker deg om så skjønner du sikkert hvilken verdi markedsføringen på dette forumet har hatt for B2. Et merke som ikke finnes hos en eneste av landets ledende stereobutikker....
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Da var vi tilbake hmm, ca 3 år eller hva skal vi Pål. Du av alle burde skjønne at EISA pris ikke har så mye å si på selve lydkvalitet, men er mer en design pris. Hvis du absolutt skal holde alt såpass hellig fra andre merker og la noen pisse på andre så fint det.

Men det skjer mye mer bak scenen enn hva du vet, selv med oven nevnte merke som fikk EISA priser, så kan det være at du tror mye annerledes, men jeg hadde en fin lang prat i helgen med Peter Unterharnscheidt om bransjen og om begges produkter.

Så får det være samme at ingen av landets ledende bilstereobutikker ikke selger det, men i det minste er det en butikk og ikke en krok.

Over & out.
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post
            Da var vi tilbake hmm, ca 3 år eller hva skal vi Pål. Du av alle burde skjønne at EISA pris ikke har så mye å si på selve lydkvalitet, men er mer en design pris. Hvis du absolutt skal holde alt såpass hellig fra andre merker og la noen pisse på andre så fint det.

Men det skjer mye mer bak scenen enn hva du vet, selv med oven nevnte merke som fikk EISA priser, så kan det være at du tror mye annerledes, men jeg hadde en fin lang prat i helgen med Peter Unterharnscheidt om bransjen og om begges produkter.

Så får det være samme at ingen av landets ledende bilstereobutikker ikke selger det, men i det minste er det en butikk og ikke en krok.

Over & out.
            Jeg pisser ikke på andre merker. SPesielt ikke ditt merke. Du får jo promotere det så mye du vil her inne. Hva mer forlanger du?

PS: Denne kroken tjener i det minste penger. Mer enn man kan si om din storslåtte distributør
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

mistet nettopp all respekt for bilstereosentret.
              BMW E46 - 320i 1999
              Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

Comment

Kan si meg helt enig der :-P

Comment

Dere må få syns hva dere vil. Men når man blir direkte angrepet og beskyldt for å komme med usannheter må det være lov å forsvare seg.

Og usaklighetene ble nok besvart på en like usaklig måte, dessverre. Det kom veldig flåsete ut. B2 kaller butikken vår for en krok og jeg ville bare poengtere at man ikke trenger fancy sentrumslokaler for å drive bilstereosjappe. That's all
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:

Følg oss på Facebook

Comment

Nå er jeg rimelig ny her , men jeg har moderert på flere andre nasjonale og internasjonale forumer..

Og det jeg kan si er at jeg kan forstå at bilstereosenteret sletter innlegg de føler er useriøse/upassende osv.
                    MEN, om en skal gjøre det i egen tråd, er det i det minste en STOR fordel om det modereres konsekvent på samme måte i alle andre lignende tråder også.. Ellers kan det fort oppfattes som "diktator moderering" og sensur av kritikk mot egne produkter osv. noe som igjen fort gjør at en mister respekten for de som skal moderere og ordne her inne.
                    Om folk skal krangle, så er det vel like greit å krangle via. PM. Så sparer en i allefall alle andre for skittkasting og dårlig stemning?

Konsekvent moderering = bra.
                    Selektiv moderering = not so much. SPESIELLT når det kommer til egne tråder!

Just my .2
                    Last edited by R-M-I; 13-07-2012, 20:08.

Comment

Originally posted by Fredrik View Post
                      mistet nettopp all respekt for bilstereosentret.
                      ME 2.. Hvis noen svarer usaklig mot et firma, så hever du deg over det og viser at du er voksen..

Comment

Gidder ikke å blande meg direkte inn i hva dere diskuterer i denne tråden.
                        Hvem som har gjort eller sagt hva har jeg heller ikke fått med meg, såehh...

Det jeg drar frem her er ikke direkte rettet til denne tråden, eller til den som det tydeligvis har vært moderert i.

MEN....
                        Finner dette som en passende tråd å ta opp følgende:

Det er ofte svært vanskelig å kunne "forsvare seg" mot en "sleivete" eller "ironisk" kommentar, spesielt om det kommer fra en som har konkurrerende merker eller hensikter, samme hvor "godt ment" det måtte være. Det kan være langt bortimot umulig å kunne si noe for å forsvare seg, uten å måtte si noe negativt om andre eller andre saker - og det liker jeg ikke å gjøre.

Det har vært noen tråder (uten at jeg husker hvilke) der en leverandør/butikk f.eks. har anbefalt "sin vare" og så kommer kanskje en helt utenforstående med en anbefaling av ett helt annet merke, hvorpå en annen forumbruker kan komme inn å disse dette merket som dritt eller whatever også er ballen i gang.
                        Kommer man da inn tråden som profelsjonell og drar en spøk eller kommer med en ironisk kommentar, så kan dette veldig lett "bli for dumt" oppfattet og kan være ganske så umulig å svare på for den som "uskyldig ment" blir angrepet.

Det greieste kan da være å redigere eller slette for å slippe å få en tråd som tar helt feil retning.

Ikke noe forsvar eller ønske om sovjettilstander fra min side, men bare vil trekke frem litt rundt tankegang når man poster.
                        Det er ikke like lett å skulle være profesjonell i absolutt alle sammenhenger, men det kan være lurt å tenke en gang eller to før man trykker POST...

Når det er sagt, så synes jeg generelt oppførselen her på dette forumet er bra, faktisk bedre enn i "kulissene" der det ofte snakkes dritt om andres produkter over en lav sko.
                        I en perfekt verden vil alle trekke fram det positive om sine produkter, uten å måtte snakke ned om andres.. Er det en perfekt verden? Neppe..

Ha en fin kveld folkens!
                        [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                        [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                        [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Originally posted by Joakim View Post
                          Gidder ikke å blande meg direkte inn i hva dere diskuterer i denne tråden.
                          Hvem som har gjort eller sagt hva har jeg heller ikke fått med meg, såehh...

Det jeg drar frem her er ikke direkte rettet til denne tråden, eller til den som det tydeligvis har vært moderert i.

MEN....
                          Finner dette som en passende tråd å ta opp følgende:

Det er ofte svært vanskelig å kunne "forsvare seg" mot en "sleivete" eller "ironisk" kommentar, spesielt om det kommer fra en som har konkurrerende merker eller hensikter, samme hvor "godt ment" det måtte være. Det kan være langt bortimot umulig å kunne si noe for å forsvare seg, uten å måtte si noe negativt om andre eller andre saker - og det liker jeg ikke å gjøre.

Det har vært noen tråder (uten at jeg husker hvilke) der en leverandør/butikk f.eks. har anbefalt "sin vare" og så kommer kanskje en helt utenforstående med en anbefaling av ett helt annet merke, hvorpå en annen forumbruker kan komme inn å disse dette merket som dritt eller whatever også er ballen i gang.
                          Kommer man da inn tråden som profelsjonell og drar en spøk eller kommer med en ironisk kommentar, så kan dette veldig lett "bli for dumt" oppfattet og kan være ganske så umulig å svare på for den som "uskyldig ment" blir angrepet.

Det greieste kan da være å redigere eller slette for å slippe å få en tråd som tar helt feil retning.

Ikke noe forsvar eller ønske om sovjettilstander fra min side, men bare vil trekke frem litt rundt tankegang når man poster.
                          Det er ikke like lett å skulle være profesjonell i absolutt alle sammenhenger, men det kan være lurt å tenke en gang eller to før man trykker POST...

Når det er sagt, så synes jeg generelt oppførselen her på dette forumet er bra, faktisk bedre enn i "kulissene" der det ofte snakkes dritt om andres produkter over en lav sko.
                          I en perfekt verden vil alle trekke fram det positive om sine produkter, uten å måtte snakke ned om andres.. Er det en perfekt verden? Neppe..

Ha en fin kveld folkens!
                          Veldig bra sakt
                          2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

At dere gidder og krangle,han skriver jo at han har lyst på ground zero anlegg så da er det vel det han har lyst på ett tilbud på,jeg hadde ikke vært interesert i tilbud på kia hvis det var audi jeg hadde lyst på.så skjønner ikke hva dere krangler om..
                            Lasse Bass Tala
                            Proud to be LOUD!!!

Comment

Les 3 første poster Talaboy

Comment

Working...
                              X