Announcement
Collapse
No announcement yet.
6,5" midbasser, kjøpsråd
Collapse
X
-
Vanskelig å få satt merkene opp imot hverandre, men mange har jo prøvd forskjellige merker og dannet seg ett lite bilde hva som fungerer best i samme oppsett i samme bil. Selv har jeg prøvd mye rart og syns faktisk Polk Audio ikke låt så verst, tålte endel effekt også. Men favoritten var Klipsch-elementer fra RF-62, men dem avgikk med døden da dem ikke tålte fukt og gikk i oppløsning.
Har fundert på enten CDT eller Mille ML1600.
Når det gjelder CDT er jo ES 06 Gold en som ser grei ut.
Men det fins jo mye forskjellige elementer, og jeg kjører 300 wrms på midbassene, så jeg vil jo ha noe som tåler litt.
Comment
-
Originally posted by Engen Audio View PostHvilken diskant bruker du i bilen og hvilken delefrekvens bruker du på de ?
Comment
-
Originally posted by Powersound View Postså sant som det er sagt, men det skal sies at det er mye forskjell på rack og bil. men som sagt, kanske det nermeste man kommer...
Comment
-
Originally posted by Engen Audio View PostEtt par av de Espl bilene jeg hørte på EM finalen i Bern hadde Ad MM6 midbasser. Noe dyre, men helt nydelige elementer (har 6 stk selv)Ken André Høgden
www.powersound.no
CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
!!Nettshoppen Powersound!!
Comment
-
Originally posted by Engen Audio View PostDer er barna mine ja Måtte pakke opp og kikke på de i går, deilig
Har et Seas Ref. sett og syns de 6.5" spiller og jeg har ennå ikke utnytta dem fult ut... Beste 6.5" jeg har hatt så langt. Kan fint anbefalle dem..
Ellers har lang erfaring med de gamle Polk Audio DB serien 6.5", er BRA disse åh.. Men dessvere gamle modeller , så kjenner ikke til di nye Polk produktene idag.
DLS Iridum 6.5" er vel også bra... ut i fra har rykter om..Last edited by Soundboy; 28-12-2007, 22:29.
Comment
-
Hm.. hvordan skal jeg forklare..
Har stortsett brukt dem som ren midbass i et 3 veis frontsett system, montert i dørene uten noe spesielt super dempet dører...
Syns dem spiller rent / åpen / stram å fin / mye detail....
Som fortalt , har jeg ikke testa/brukt dem i en ren 2 veis front som mellomtone/midbass del, så der må andre svare for seg.
Comment
-
Originally posted by Soundboy View Postjeg vil ha slike jeg åh.... sammen med MM diskantene Det sku vært moro lyttet til et AD MM sett i en bil
Har et Seas Ref. sett og syns de 6.5" spiller og jeg har ennå ikke utnytta dem fult ut... Beste 6.5" jeg har hatt så langt. Kan fint anbefalle dem..
Ellers har lang erfaring med de gamle Polk Audio DB serien 6.5", er BRA disse åh.. Men dessvere gamle modeller , så kjenner ikke til di nye Polk produktene idag.
DLS Iridum 6.5" er vel også bra... ut i fra har rykter om..
Diskant: T1FR
Mellomtone: M40NEO
Midbass: W600
Tore1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
Pioneer, AD, Audison, Soundstream
Comment
-
For en veiledende pris på 4500 kroner per stykk bør du i hvert fall være svært klar over at de faktisk er over dobbelt så dyre som toppmodellene fra svært mange high-end elementprodusenter; Scan-Speak, Seas Excel, PHL, Accuton, Eton, Visaton, ++ Selv ikke en spesialspesifisert, håndbygget Audiotechnology 6-tommer kommer opp i den prisklassen, og da er jeg virkelig ikke i tvil om hva jeg hadde valgt...
Sier på ingen måte at AD-elementene er dårlige, men som med alt annet må man se hva man faktisk får for pengene. At man får store rabatter i forhold til veil.prisen anser jeg som meget sannsynlig, men selv en rabatt på 50% vil være tett opptil prisen på de dyreste Seas Excel-elementene...
Comment
Comment