Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fremtidig annlegg og litt spørsmål her og der.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fremtidig annlegg og litt spørsmål her og der.

Sitter for tiden og tenker på annlegg i den "lille" Caravellen min.
    Det jeg har av ønsker er at annlegget skal være mulig å flytte inn/ut om nødvendig, og at jeg kan velge mellom 1 og 4 ohm i forhold til effekt på subbene.
    Har vært inne på tanken med 2-delte kasser for 4st Kicker Solo-Baric L3 12'', og å ha 2 slike med hver sin forsterker og ekstra batteri, slik at jeg har muligheten til å velge mellom helt fullt bagasjerom eller halv-fullt.
    Hvis jeg hadde gått for dette hadde jeg mest sannsynlig handlet Kicker'ne hos lydbilde.no for 1699,- pr stk.

Etter å ha sett litt mer på nettet mtp. priser osv. har jeg funnet ut at megabillig.no selger Kicker Solo-Baric L7 15'' til 3590,- pr. stk. og dette inkludert evt. frakt/moms fra statene om det må bestilles derfra. Problemet så langt er at jeg enda ikke har funnet noen nylige annbefalinger på siden deres.

Er det noen som har erfaringer med megabillig.no? Noen som evt. vet om flere som forhandler L7 15'' her til lands?

Mvh. LordMango.
    Ford Mondeo Mk2 '97, 1.8 16v 115Hk: SPL Dynamics SPL-460D2 + dynaBel BF7501

du kan jo titte litt på andre merker også. f eks gladen,dd,ground zero og diverse andre merker. Hvis du tar en titt på www.judysbilstereo.no er mye morro og velge imellom

mvh kim

Comment

Jeg har av en eller annen grunn lyst på Kicker L-serien, ikke helt sikker på hvorfor.
      Jeg har sett rundt på mange sider, og sett mange bra subwoofere, men som sagt så har jeg lyst på Kicker.

Comment

Kicker er morsomt det, spiller fryktlig høyt og bråker en hel masse
        Har selv hatt en kicker bil og det var morro som bare det
        Men har tatt en pause fra slikt nå og godt over til noe annet. Men som Kim sier er Gladen bra saker.
        Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
        Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

Har bestemt meg for å gå for L7 15''-erne. Det blir også slik at jeg har en kasse på hvert av elementene, og ikke én kasse.
          Jeg har sett litt på Kicker sine sider, og den største kassa de annbefalte der var 6 cu. ft eller ca 170 liter. Er dette bra nok, eller bør jeg ha noe større? Er porta kasse jeg skal ha.

Comment

Kicker L7 er morsomt det
            1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

Comment

Har akkurat fått tilbud på en Orion HCCA 15'' 2x2 Ohm inkludert kasse som er tunet til 32Hz og recone-set.
              Han skulle ha 10k for det. Er det verdt pengene eller prøver han bare å lure meg? Mvh. LordMango :P

Comment

Originally posted by lordmango View Post
                Har akkurat fått tilbud på en Orion HCCA 15'' 2x2 Ohm inkludert kasse som er tunet til 32Hz og recone-set.
                Han skulle ha 10k for det. Er det verdt pengene eller prøver han bare å lure meg? Mvh. LordMango :P
                Det var ikke billig
                http://www.sonicelectronix.com/item_...-HCCA15.2.html

Comment

Så kommel vel frakt,toll i tilegg
                  2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

Frakten er på 386 dollar
                    2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

Originally posted by endrefager View Post
                      Så kommel vel frakt,toll i tilegg
                      Originally posted by endrefager View Post
                      Frakten er på 386 dollar
                      Frakt og moms kommer jo i tillegg på denne her ja.
                      Frakten hos Sonic er svinedyr, men enn bruker jo jetcarrier og betaler 450,- i frakt til norge
                      Så med kjøpesummen, frakt og moms har du den hjemme for ca 4700,-

Comment

Men dette er altså med recone-kit og kasse bygd for akkurat denne subben og tuna til 32Hz.

Comment

Altså jeg vet om en som har to du kan få for 12000; brukt under 6 mnd viss ikke de er solgt da.hehe

Comment

Bør med andre ord heller importere selv eller bare gå for L7 som jeg først hadde tenkt på da.

Comment

Eller ta de to som jeg snakker om for 12000; det er 2000 mer en du hadde for en inkl recone. bygger du kasse selv og får mål av feks judysbilstereo og så har du noe vilt i bilen. men er til syvende og sist helt opp til deg :-)

Comment

Working...
                              X