Originally posted by Hammernes
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Den store spørsmålstråden
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Originally posted by Leeplay View PostHva anbefales å trekke kasser og bagasjerom med? Må være tilnærmet skinn! (kunstskinn)?
Hvor handler dere stoff til trekking?Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland
Comment
-
Originally posted by neptyr View PostNeppe, da det er AI-Net kabelen som styrer instillinger og slik.
Optisk / RCA kabel er kun lyd
Hvis noen mener noe annet kan de få komme hjem til meg å vise. For Tony og jeg har koblet på alle tenklige vis i fem timer, og først med optisk kabel fungerte det. (da altså hvis man har koblet til dsp med ai-net).[SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]
Comment
-
Originally posted by thomasekeli View PostHehe, jaja. Jeg tenkte ikke på funksjonene man får tilgang til i dsp'n. Men om man i det hele tatt får lyd ut av den. Med 9965 får du ikke lyd til dsp'n med annet enn optisk.
Hvis noen mener noe annet kan de få komme hjem til meg å vise. For Tony og jeg har koblet på alle tenklige vis i fem timer, og først med optisk kabel fungerte det. (da altså hvis man har koblet til dsp med ai-net).
Trukke han vet det ennå xDMvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Har desverre ikke svar på spørsmålet ditt, mrj. men jeg har selv en9855, og er strålende fornøyd med den. Du kan jo prøve å lese deg litt fram til de forskjellige funksjonene på alpine sine hjemmesider. Bruker å fungere av og til det også.. Lykke til i jakten på ny HU, jeg vil selv anbefale 9855, da denne er meeeget god..
Mitt spørsmål til noen, er: Hvis jeg skulle tatt med meg denne subben, en Rainbow Hammer 12" å laget meg ei basskasse som går kjellerdypt, hvilken størrelse bør jeg går for i liter? Her er spesifikasjoner.. http://195.243.203.21/rainbow/techni...pa=132&lan=ENG
Takk for svar.Sture Vedal
Comment
-
Originally posted by chin View PostMitt spørsmål til noen, er: Hvis jeg skulle tatt med meg denne subben, en Rainbow Hammer 12" å laget meg ei basskasse som går kjellerdypt, hvilken størrelse bør jeg går for i liter? Her er spesifikasjoner.. http://195.243.203.21/rainbow/techni...pa=132&lan=ENG
Står det ikke kasseforslag i manualen du fikk med da?
Mener å huske det gjør det, samt hvilken Q kassa ender på ved gitt volum.
Ihvertfall på de lukkede..Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Comment
-
Originally posted by sqwannabe View PostStår det ikke kasseforslag i manualen du fikk med da?
Mener å huske det gjør det, samt hvilken Q kassa ender på ved gitt volum.
Ihvertfall på de lukkede..Sture Vedal
Comment
-
Originally posted by Volvo240 View Posthallo! da kommer jeg med et spørsmål.
Jeg lurte på om noen kunne gi meg en kort og grei forklaring på hvordan man lager glassfiber kasser til bagasjeromet?
Ellers så er det bare å søke, står mye om glassfiber.
Tore1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
Pioneer, AD, Audison, Soundstream
Comment
-
noen som har lyst å hjelpe meg utregning av båndpass kasse?
har 2 stk ss splx 15" i lukket kasse.. syns det var boss...
og har lyst å vite hvor mye liter en båndpasskasse hadde blitt på..
for det står ingenting om noe båndpass i bruksanvisningen..
http://www.soundstream.com/manuals/2...%20SUBWOOF.pdf
har den som er 2x2ohms
Comment
-
bygging av basskasse
Spiller formen på kassen en vesentlig stor rolle? Gjør det noe at kassen ikke er veldig dyp? Planlegger å bygge en basskasse som går så tett inntil seteryggen som mulig. Kassen blir da ikke noe særlig dypere enn det selve basselementet er.
Og hvor er det "trøkken" går i en portet kasse? Går "trøkken" ut porten, eller kommer det ut ved selve elementet? Tenker basselement i skiport, eventuelt bassrør i hattehylle.Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell
Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
- Hertz, mille
Comment
-
Er det viktig å sitte "on-axis" med mellombasselementene i et 3-veis sett? Sliter med litt dårlig midbassrespons.. Noen som har tips?
Vil det hjelpe mye med ekstra demping i forhold til hva jeg har nå (1 lag i ytterblekket på døra, 1 lag på dørtrekket).. Sett at jeg tar 1 lag til på ytterblekket i døra og 1 lag på innerblekket for å lage en "lomme" til høyttalerne, og bruker SPLEN e.l. inni døra i tillegg. Anslår at jeg må ha ca. 6dB mer fra midbassene i forhold til mellomtone / diskant.
Comment
Comment