Originally posted by Dyne
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Den store spørsmålstråden
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
ser ut som de fleste har glemt denne tråden, så jeg bumper den med et spm:
Hvilket sparkel vil dere anbefale til subbkasser? hadde håpt at biltema eller noe lignende hadde noe greit, med tanke på at det blir litt dyrt å bestille på nett når man skal ha en del kg.
Lurer også på en ting til: Bør man trekke minus fra batteriet til forsterker og? eventuelt når bør man gjøre dette?Last edited by Mats; 29-07-2008, 13:56.
Comment
-
Byggmax, 10 liter lettsparkel 50(?) spenn. Pass på å sparkle i tynne lag, hvis ikke tar det evigheter før den herder. Ellers er denne ganske grei, bruker min til alt som ikke er utsatt for ekstrem fukt og den funker greit, har hatt bøtta mi lenge.
Comment
-
k. takk. får søke etter en byggmax butikk jeg da vet du om eventuelt byggmaker har noelunde det samme?
Comment
-
Originally posted by Mats View Postk. takk. får søke etter en byggmax butikk jeg da vet du om eventuelt byggmaker har noelunde det samme?
Biltema har også sparkel, men der er det dyrere. Rart du ikke har Byggmax butikk i Bergen, det er jo en enorm by sammenlignet med det lille reiret jeg bor i
http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=76028
http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=96818
Comment
-
Hvis du har mye problemer med støy bør du prøve det.. Hvis ikke er det bare å jorde rett i chassis. I bilen min fungerer dette dårlig, da chassis er limt sammen og komplettert med punktsveis hver 5-7cm.. så har dårlig jord i chassis. Hvis du er heldig finner du kanskje en jordskinne baki bagasjerommet eller et annet jordingspunkt fra fabrikken.
Comment
-
Hei.
Blåser liv i tråden igjen
Etter å ha brukt noen timer på å lese hele tråden! finner jeg ikke noe om følgende spørsmål:
1: Hvor stor sikring bør man bruke på remote ledningen? Og hvilken type sikring er best? Send gjerne linker til nettbutikker som har dette å hvordan ledning kan man bruke, går det med 1,5kvd høytaler ledning?
2: ved parallellkobling av to batterier, hvilke kontakt materiell bør man bruke? Send gjerne linker her også. Er 50kvd strømledning som skal legges her.
3: Bør man sikre kabel mellom kondensator og forsterker? Isåfall størrelse på sikring?
Konsensator er MonsterCable 1F og forsterker er Alpine PDX 1.1000wrms.
Behøves det noen kondensator til en Alpine PDX 4.100wrms? Eller får den nok kontinuelig strøm direkte fra batteriet?
Takker på forhånd for svarLast edited by Gl1n; 08-02-2009, 02:02.
Comment
-
Hvor mye har det å si hvis jeg kjøper biltema terminal istedenfor installbay sin?
Og hvor mye er det å tjene på å kjøpe meg ny rca kabel? har fusion nå
Comment
-
Originally posted by Gl1n View PostHei.
Blåser liv i tråden igjen
Etter å ha brukt noen timer på å lese hele tråden! finner jeg ikke noe om følgende spørsmål:
1: Hvor stor sikring bør man bruke på remote ledningen? Og hvilken type sikring er best? Send gjerne linker til nettbutikker som har dette å hvordan ledning kan man bruke, går det med 1,5kvd høytaler ledning?
2: ved parallellkobling av to batterier, hvilke kontakt materiell bør man bruke? Send gjerne linker her også. Er 50kvd strømledning som skal legges her.
3: Bør man sikre kabel mellom kondensator og forsterker? Isåfall størrelse på sikring?
Konsensator er MonsterCable 1F og forsterker er Alpine PDX 1.1000wrms.
Behøves det noen kondensator til en Alpine PDX 4.100wrms? Eller får den nok kontinuelig strøm direkte fra batteriet?
Takker på forhånd for svar
2) Hvilke batterier snakker vi om ? Bruk 50mm2 eller større evt kobber skinne.
3) Nei og nei (kommer helt ann på batteriet)Mvh
Lars Engen
Comment
-
Originally posted by Runek View PostHvor mye har det å si hvis jeg kjøper biltema terminal istedenfor installbay sin?
Og hvor mye er det å tjene på å kjøpe meg ny rca kabel? har fusion nå
Har du problemer med støy eller andre problemer med kabelen ?
I såfall ja, hvis ikke nei.Mvh
Lars Engen
Comment
Comment