ok takker for svar, vet ikke helt hva jeg skal ha av 6x9 men meninga med de er jo at de skal fylle inn, for jeg har bare 4 fremme, og 2x12 kicker baki
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Den store spørsmålstråden
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jording
Har sett litt på jordingstips og noen mener at iallefall om du har batteri baki og det har bra jordingspunkt å ta jording fra forsterker til batteri istedetfor å ta jording fra forsterker til nytt jordingspunkt baki bilen. Noen som har formening om dette? Bør vel da evt. legge opp to minus kabler fra batteri til jordingspunkt, eller?Mvh
Asbjørn Aarø
2000 Mitsubishi Galant 2.0 GLX + Kicker+ Kenwood + B2 +++
Comment
-
Originally posted by Assa91 View PostHar sett litt på jordingstips og noen mener at iallefall om du har batteri baki og det har bra jordingspunkt å ta jording fra forsterker til batteri istedetfor å ta jording fra forsterker til nytt jordingspunkt baki bilen. Noen som har formening om dette? Bør vel da evt. legge opp to minus kabler fra batteri til jordingspunkt, eller?
Du vil aldri få bedre jording om du kobler kabelen ett sted i karrosseriet.
Jeg ville nok hatt en jordkabel frem til batteriet om jeg hadde hatt batteri foren, men det er ikke fryktelig nødvendig, om ikke man har veldig høye strømtrekk.
Det som teller mest, er å ha samme jordingspotensiale til alle komponenter. Dette for å unngå støy, eller skade på utstyret. Så uansett hvor man kobler jord (karrosseri eller rett på batteri) så sørg for å ha alle komponenter koblet i samme jordingspunkt! Da er man safe![SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
[SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
[SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]
Comment
-
Lurer på en ting jeg, når man skal ha 2 batterier i bilen, et framme og et bak, må man ha sikring i begge ender av + kabelen eller bare en sikring framme med batteriet?
Og hvor stor sikring burde man ha eventuelt? Forsterker er DD Z1Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
Hifonics XX-Colossus II
Kinetik HC2400
Club 140dB +
Comment
-
Originally posted by CV-Gunnar View PostLurer på en ting jeg, når man skal ha 2 batterier i bilen, et framme og et bak, må man ha sikring i begge ender av + kabelen eller bare en sikring framme med batteriet?
Og hvor stor sikring burde man ha eventuelt? Forsterker er DD Z1
du sikrer kabelen så du kan ha en så stor sikring som kabelen er godkjendt for.
Comment
-
Originally posted by Toby91 View Postsikring i begge ender av pluss kabelen max 30cm fra batteriene.
du sikrer kabelen så du kan ha en så stor sikring som kabelen er godkjendt for.
Takker for svarCerwin-Vega! Stroker PRO 15
Hifonics XX-Colossus II
Kinetik HC2400
Club 140dB +
Comment
-
er vell 300/350A som er max men her er jeg ikke helt sikkert.
dersom du skal følge Emma så blir det 200A
Comment
-
du får bedre luftgjennomstrøming.. men om det er hørbar forskjell vet jeg ikke// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
//94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
Mvh
Rune Kvaal
Comment
-
er ihvertfall målbare forskjeller(maks SPL) mener jeg å ha lest på forumet her.
Comment
-
mest SPL mener jeg at du får med aeroporter og ikke slot porter, så hvis målet er høy DB så bør du gå for aeroport. Er 90% sikker på dette.
StigA, nei har ikke noe å si, bare lag en fin bue og legg inn en 45 graders kloss i kanten på basskassa, ala dette:
Mvh. Damir
Comment
Comment