Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan noen anbefale subb til forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan noen anbefale subb til forsterker

    Hei, har en Audison SRx1 som jeg skulle hatt en subb til (350W i 2 ohm, 210W i 4 ohm). Skal stå i kombibil uten hattehylle, har ingen begrensninger mtp. størrelse på kassa. Er ikke noen subbfanatiker så det trenger ikke spille grisehøyt men bør ha litt "punch" (dvs trøkk?), spille litt pent (ikke buldre og blåse så masse) og ha kjapp respons (heller litt kjappere enn at den går grise dypt).

    Skal bruke absolutt maks 2000 kroner, aller helst mindre. Gjerne brukt element også.

    Lurer litt på Hertz ES300D da det er samme konsern som forsterkerne og den har samme RMS effekt som subben (og er prisgunstig!), men også litt mot Resonant Engineering RE12 da det er samme pris og hører at denne har litt mer trøkk (mer slaglengde iallefall) mot at Hertz spiller litt penere? Vurderer også å gå for 10" da jeg er usikker på om jeg trenger 12" og 10" i samme serie kanskje har litt kjappere respons..

    Hva synes dere, har noen her inne noe erfaring med noe av dette "billig" utstyret?

  • #2
    Jeg har en gammel JBL 1200 GTi som aldri har vært montert... Bør oppfylle kravene dine. Ikke akkurat tungdrevet heller


    Bildet er ikke av mitt element, kun til illustrasjonsformål

    Comment


    • #3
      Åssen er den da, pris? Noen andre?

      Comment


      • #4
        ES300D passer bra sammens med SRx1. Ellers så har man jo Focal 33V1 som passer ganske greit til den forsterkeren
        Do-It-Yourself - DIY stash

        Comment


        • #5
          Har kjøpt en RE12, så får vi se åssen den fungerer..

          Comment


          • #6
            Hvordan fungerte den?

            Comment

            Working...
            X