Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det noen som har bestilt bilstereo fra utlandet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er det noen som har bestilt bilstereo fra utlandet?

Jeg vurderer å bestille meg RE XXX 6.5 komp sett fra sonicelectronix.com. Noen som har erfaringer med denne siden eller i det hele tatt bestillinger fra utlandet? Varene er gunstige ja.

Toll og avgift er vell spinnville ?

Her kan man vell gå på en skikkelig smell med avgifter. Er det noen som kan komme med tips? erfaringer etc etc?
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Finnes ikke avgifter på slike varer. Kun MVA på kjøpesum og frakten.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Om jeg ikke bommer helt her så er det vell 25% moms på både prisen for kompsettet og det samme på frakta , + rundt 200 i gebyr for å prossesere varen gjennom tollen
      Subaru Forester: | Pioneer | 2x DD 9918 - DD Vo M8 - DD Vo B1 |
      | Gladen 75c6 - DD m4a |
      | 5 x Odyssey PC2150 | EA 250a alt | 154.2 I ruta , 149.9 I setet |

Comment

Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
        Finnes ikke avgifter på slike varer.
        Moms (mva) er vel den mest kjente avgiften vi har i Norge?
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Originally posted by Jørgen View Post
          Moms (mva) er vel den mest kjente avgiften vi har i Norge?
          Jeg ordla meg sikkert litt uforstålig Helt korrekt; merverdiavgift. Men det er ikke noen form for toll på slike varer. Kun fortollingsgebyr, som noen ganger blir lagt på slike varer. En avgift Posten tar for å behandle gods, som har verdi over kr 200.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Prisen på varen er gunstig ja, var verre med frakten.. bare lurer på at det blir rimeligere og sende den med Jetcarrier med båt.. tar lang tid men blir latterlige mye billigere.

Comment

Kan være greit å være observant på følgende.
              Jeg handlet tre JL subber fra utlandet og fikk dem meget kjapt levert med UPS. Da betalte jeg kun nettprisen for produktet pluss frakt. Deretter kom en kjip regning på mva noen dager senere, og jeg trodde i mitt naive sinn et øyeblikk at jeg hadde unsluppet!
              never enough!

Comment

Er det noen i Norge som selger RE xxx 6.5 komp sett?
                Varen ligger i verdi på ca 1400 kr fra statene. Er det noen som vet hvor mye jeg kommer til å betale til slutt etter mva, toll og tull :P. Snasent å bestille men om jeg må dobble vare prisen så vet jeg ikke lenger.

Comment

Originally posted by titus41 View Post
                  Er det noen i Norge som selger RE xxx 6.5 komp sett?
                  Varen ligger i verdi på ca 1400 kr fra statene. Er det noen som vet hvor mye jeg kommer til å betale til slutt etter mva, toll og tull :P. Snasent å bestille men om jeg må dobble vare prisen så vet jeg ikke lenger.
                  norske priser etter xe.com valutakalkulator med billigst frakt ca 1800,- + MVA blir vel totalprisen?
                  så havne rundt 2500,-?

Men selvfølgelig, bare å rette meg hvis jeg er helt på bærtur
                  Last edited by puma; 03-10-2013, 13:48.

Comment

Originally posted by titus41 View Post
                    Jeg vurderer å bestille meg RE XXX 6.5 komp sett fra sonicelectronix.com. Noen som har erfaringer med denne siden eller i det hele tatt bestillinger fra utlandet? Varene er gunstige ja.

Toll og avgift er vell spinnville ?

Her kan man vell gå på en skikkelig smell med avgifter. Er det noen som kan komme med tips? erfaringer etc etc?
                    ta kontakt viss du vill ha hjelp med bestilliing fra utlandet
                    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                    Mvh
                    Rune Kvaal

Comment

Satt å så på noen rimelige 12" subber til 550kr stk, var veldig mye billigere enn i Norge, men frakten var jo på 1000kr..

Comment

Virker som det blir et ran av MVA etter kjøpet haha! .
                        Men er det noen som vet om andre steder som selger dette RE XXX 6.5 komponent settet ?
                        Blir avgiftene billigere om de sendes fra Sverige, Danmark Tyskland etc etc enn USA som var utgangspunktet ?

Comment

Det er samme påslag av mva uansett hvor man importerer fra i verden, 25%... Så lenge varen koster mer enn 200kr. Under dette er det fritatt for moms.

Kjøpte selv en liten RF forsterker fra Sonicelectronix i vår, denne kostet 2795 veil i norge og rett over 800kr ($140) der borte. Kom vel på rundt 1300kr inkl mva og frakt, og da var momsen på ca 250kr. Ikke noe å legge seg ned å grine over akkurat..

Dette settet du nevner koster 229 dollar og billigste fraktalternativ til norge er 75 dollar. Da blir total kjøpesum du skal betale moms på 304 dollar, dvs 1812kr = 453kr i moms = 2265kr for høyttalere, frakt og moms. Så tilkommer fortollingsgebyr på ca 200. Så omlag 2500kr totalt.
                          Last edited by Haakon O; 04-10-2013, 14:45.
                          [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Takk for et herlig svar Haakon Er som du nevner, ikke noe å legge seg ned å grine over. Står også at normal pris har vært 630 $. Sikkert det den hadde kostet i Norge. Itilleg blir det vell en mastercard gebyr på 75kr og 2% av kjøpsummen. Men det er jo ganske normalt når man handler med kredit på nett.

Comment

Har handlet en god del fra utlandet, også en god del ganger fra Sonic Electronix.

Vær litt forsiktig med hva du bestiller, noen komponenter kan fort gå fra billig til dyrt. Spesielt hvis noe 'går galt'.
                              Fabrikkfeil, koblingsfeil, reklamasjon, når du skal selge videre osv. Blir fort mye styr hvis du skal sende tilbake og ikke minst tid.

Hadde det ikke vært for momsen så hadde jeg sikkert handlet alt i utlandet, bilstereopriser i USA er jo namnam. ;-P

Comment

Working...
                              X