Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det noen som har bestilt bilstereo fra utlandet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Når man sitter og sammenligner priser i usa (eller utlandet ellers) og norge, så kan man iallfall begynne med å trekke 20% fra alle de norske prisene, som er oppgitt MED moms. For å ha et likt sammenligningsgrunnlag. Forskjellen blir plutselig ikke så stor lenger.

Det som lønner seg mest er vel kanskje koblingsutstyr og annet som "ikke" kan gå i stykker, dvs ting med svært liten sjans for feilvare/reklamasjons-problematikk. Store/tunge ting som subwoofere, store monoblokker etc får man et ganske kostbart problem med om det må returneres på garanti. Man synes kanskje frakten er dyr fra USA til Norge, men prøv å sjekk andre veien! Posten har en maksgrense på 20kg på utenlandspakker, ikke 35kg som innenlands, og er det over det må det sendes med Fedex/DHL/Bring etc. En 20kg pakke med posten koster 1130kr å sende til USA, man kan lett doble denne summen når man går over til fraktselskaper ellers og vekten overstiger 20kg.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Om man finner en nettbutikk i utlandet som er innen for EU, så kan man få sendt varene til svergie og hente dem ut der, da slipper dere moms

Comment

For de som bor i nærheten av Sverige vel og merke Er bare fritt å ta med over grensa om det koster mindre enn 3000kr, blir man stoppet og må vise kvittering må man alikevel betale moms (om verdien er over 3000kr ev. 6000kr om man har vært i sverige (dokumentert) i over 24 timer. Ellers blir det jo smugling.
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Det billigste alternativet er og finne en person eller butikk som selger det settet på ebay (trenger ikke og være brukt selv om det selges på ebay, det er mangen nye varer) og sende mail og spør om vedkommende kan sende det som gave, eller i værste fall sette ned den totale verdien på fortollingspapirene, så slipper du enten unna med moms, eller så blir den redusert. Da kan du kjøpe det av vedkommende.

Du KAN spør sonicelectronix, men de kommer neppe til og gjøre det

Jeg har spart mangfoldige tusenlapper på dette.
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Det sistnevnte er jo veldig mulig. Ulovlig, men mulig. Har gjort det med bildeler spesielt. Men som sagt, seriøse aktører som f.eks Sonic gjør ikke dette. Det absolutt billigste er jo å kjenne noen som bor i USA som kan kjøpe det for deg og sende det videre til deg. Men mye tillitt inni bildet hvis du ikke kjenner noen personlig der. Alternativet er jo JetCarrier.

Men finner du noe på ebay eller fra mindre aktører så går de med på å sende som gave eller skrive ned verdien, så du kommer billigere ut av det.

Comment

Jetcarrier er muligens billig på frakten om man velger båt, du kan jo også forfalske fakturaen om du tør..
              Men ellers så blir alt fortollet på lovlig vis hos dem

Comment

Originally posted by slippern View Post
                , du kan jo også forfalske fakturaen om du tør..
                Dokumentfalsk er vel ikke noe man bør oppfordre til?
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Sitter på rullebladet i 10 år minst hvis jeg ikke husker helt feil.

Comment

Er en mulighet og forfalske den, men jeg ville ikke ha prøvd på det

Comment

Originally posted by Julepils View Post
                      Sitter på rullebladet i 10 år minst hvis jeg ikke husker helt feil.
                      Det sitter for alltid. Vil aldri forsvinne

Mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
                        Det sitter for alltid. Vil aldri forsvinne

Mvh kim
                        Enda verre. :P Må ha vært noe helt annet jeg tenkte på.

http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-022.html

Comment

Har brukt sonicelectronix, fikk varene raskt.

Som alltid var det posten som ga meg problemer
                          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Pakken ble bestilt fra Sonicelectronix.com den 7 Oktober og pakken ble hentet i dag den 23 okt

Å sende en pakke fra California til Oslo tokk 3 dager. Men fra Oslo til meg tokk endel lenger tid hehe

Så og si godt pakket inn. ("gratis popcorn for sterk mage")

Kan anbefale å bestille fra Sonicelectronix.

SPØRSMÅL angående delefilteret!

Tweeter attenuation + Woofer frequency
                            0DB -6DB -9DB ------------ 2.8K. 3.2K. 3.6K

Noen som har anbefalinger på hva jeg burde sette innstilingene på? Burde jeg ha tweeteren på 0DB og 2.8K wooferen? Noen erfaringer, innspill? Takker for tips og råd.
                            Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

Comment

Working...
                            X