Av og til, noen ganger helt random, så beveger elementet seg sakte opp og ned. Trenger ikke og ha lyden på engang. Og noen ganger slår elementet ganske godt, men det er kun 1 slag i ny og ne.
Når desse forstyrrelsene kommer, slår jeg av alt. Men lot det stå på en gang, og det varte lenge før det gidde seg. Trenger ikke og spille noe musikk i det heletatt.
Men jeg KAN spille mens dette foregår...
Dette kom egentlig helt random etter elementbytte en gang. Og jeg har byttet en gang etter dette.
Har ikke hatt problemer med støy før, så dette er noe rart.
Signalkablene ligger på passasjersiden i bilen, og strømkablene ligger på førersiden.
Dette er gjordt og testet:
Jeg har byttet signalkabler
Separert strøm og jordkabler baki
Lagt høyttalerkabler unna andre kabler
Ingen kabler ligger i ring etc.
Sjekket impendans på sub, dette er ok.
Sjekket alle ledninger bak spiller og separert strømkablene fra signalkablene ut fra spiller
Og det er garantert noe mer..
Men noe av det jeg lurer på, er HVILKE kabler kan gi forstyrrelser til hverandre?
Kan f.eks en remotekabel forstyrre en 50mm2 jordkabel som går til forsterker?
Kan f.eks signalkabler ligge sammen med strømkabler som går til frontsett?
Altså, hvilke kabler er det som skal ha best mulig avstand til hverandre?
Når desse forstyrrelsene kommer, slår jeg av alt. Men lot det stå på en gang, og det varte lenge før det gidde seg. Trenger ikke og spille noe musikk i det heletatt.
Men jeg KAN spille mens dette foregår...
Dette kom egentlig helt random etter elementbytte en gang. Og jeg har byttet en gang etter dette.
Har ikke hatt problemer med støy før, så dette er noe rart.
Signalkablene ligger på passasjersiden i bilen, og strømkablene ligger på førersiden.
Dette er gjordt og testet:
Jeg har byttet signalkabler
Separert strøm og jordkabler baki
Lagt høyttalerkabler unna andre kabler
Ingen kabler ligger i ring etc.
Sjekket impendans på sub, dette er ok.
Sjekket alle ledninger bak spiller og separert strømkablene fra signalkablene ut fra spiller
Og det er garantert noe mer..
Men noe av det jeg lurer på, er HVILKE kabler kan gi forstyrrelser til hverandre?
Kan f.eks en remotekabel forstyrre en 50mm2 jordkabel som går til forsterker?
Kan f.eks signalkabler ligge sammen med strømkabler som går til frontsett?
Altså, hvilke kabler er det som skal ha best mulig avstand til hverandre?
Comment