Hei,
Lurte på om noen kunne forklare hvordan forsterkere med høynivå inngang fungerer? Har forstått at man henter styrestrøm fra en annen høyttaler i bilen, slik at man både har signal til forsterkeren og noe som forteller den når den skal starte.
Men hva slags signal er det forsterkeren henter? Styrer man frekvensen via forsterkeren, eller er man begrenset av frekvensen til høyttaleren man har koblet seg på? Vil equalizer/fader på headunit påvirke frekvens og/eller volum?
Jeg ser også at høynivå til lavnivå adaptere har en begrensning på hvor mange watt de klarer håndtere. Gjelder det samme for høynivå innganger på en forsterker?
Jeg ønsker å montere en sub i bilen. Har ikke utgang for phono (lavnivå?) og skal ikke bytte spiller/headunit. Lurte derfor på om det er mulig å bruke en forsterker med høynivå inngang og hente styrestrøm fra den originale suben i bilen. Hvis det er mulig så blir det minimalt med kabelstrekk, da både original sub og batteri er plassert i reservehjulsbrønnen.
Lurte på om noen kunne forklare hvordan forsterkere med høynivå inngang fungerer? Har forstått at man henter styrestrøm fra en annen høyttaler i bilen, slik at man både har signal til forsterkeren og noe som forteller den når den skal starte.
Men hva slags signal er det forsterkeren henter? Styrer man frekvensen via forsterkeren, eller er man begrenset av frekvensen til høyttaleren man har koblet seg på? Vil equalizer/fader på headunit påvirke frekvens og/eller volum?
Jeg ser også at høynivå til lavnivå adaptere har en begrensning på hvor mange watt de klarer håndtere. Gjelder det samme for høynivå innganger på en forsterker?
Jeg ønsker å montere en sub i bilen. Har ikke utgang for phono (lavnivå?) og skal ikke bytte spiller/headunit. Lurte derfor på om det er mulig å bruke en forsterker med høynivå inngang og hente styrestrøm fra den originale suben i bilen. Hvis det er mulig så blir det minimalt med kabelstrekk, da både original sub og batteri er plassert i reservehjulsbrønnen.
Comment