Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående mine subwoofere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål angående mine subwoofere

    Hei..!

    Jeg kjøpte for en god stund siden en pakke med forsterkere, høytalere og to 12" subber. De er av typen Tinly, de heter TL-3002N og begge er på 500W hver. Siden jeg kjøpte dem i en pakke så var begge ikke montert i basskasse.
    Så jeg fant på nettet senere en dobbel 12" basskasse for å montere disse i. Det er ikke utblåsnings hull i denne kassen og jeg lurer på om jeg må lage dem selv, eller om det ikke trengs det. Hvis det må lages hull så vill jeg gjerne få en instruks på hvor stor hullene ska være.

    Hvis det er noen som vet svaret på dette så er jeg evig takknemmelig:-)

    På forhand takk.
    MVH
    Meg selv

  • #2
    Forhandleren du kjøpte pakken av bør kunne gi deg et godt svar på dette spørsmålet

    Comment


    • #3
      Du behøver ikke bassrefleks. men sjekk at kassen ikke er for stor eller liten. om Den er for stor blir subbene slapp. og for liten vil du ikke få den dype bassen.
      Volvo 850 GLT FTW
      Vidar Klavenes

      Comment


      • #4
        Originally posted by nazqul View Post
        Du behøver ikke bassrefleks. men sjekk at kassen ikke er for stor eller liten. om Den er for stor blir subbene slapp. og for liten vil du ikke få den dype bassen.
        Ikke for å fornærme noen her, men når det er Tinly basser, så kan du slenge dem inn i hva du vil ...
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by nazqul View Post
          om Den er for stor blir subbene slapp.
          Kan du utdype det?
          Gjerne i tekniske termer.

          Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

          Comment


          • #6
            Hmm, skal ikke si at jeg er noe exspert på dette området. men det jeg tror jeg kan vil jeg selvfølgelig hjelpe deg med.

            Slapp mener jeg med at den vrenger seg my fortere en vanlig. aslå den får for lite motstand. Men som Neptyr:

            men når det er Tinly basser, så kan du slenge dem inn i hva du vil ...
            men prøv å finn ut hvor store kassene skal være. står som regen på de papirer som fulgte med, der skal du finne volum for både bassrefleks og lukket... Tror jeg da
            Volvo 850 GLT FTW
            Vidar Klavenes

            Comment

            Working...
            X