Announcement

Collapse
No announcement yet.

delefilter composett - må de være nærmest mulig elementene?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• delefilter composett - må de være nærmest mulig elementene?

Jeg skal ha Focal 165a1 i alle 4 dørene på min Passat.
    Driver å sysler litt med idéer om layout av anlegget, og vurderer å ha alle 4 delefiltrene bak sammen med forsterker og sub. Er det noe i veien for dette? Bør delefiltrene være nærmest mulig elementene, eller er det ok å ha dem bak?
    .:Lasse:.

Det er ikke noe i veien for å ha delefiltre baki. Bare pass på at om det er veldig lange avstander bør du ha en viss dimmensjon på kablene du bruker hvertfall. Jeg vil minst ha brukt 2.5 kvadrat hvertfall, for å sikre at det ikke blir spenningsfall.. Men det kommer ann på veldig mye egentlig.. Hvertfall, bare å kjøre på med delefilter baki, 0 problem.
    1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Originally posted by screwball View Post
      Jeg skal ha Focal 165a1 i alle 4 dørene på min Passat.
      Driver å sysler litt med idéer om layout av anlegget, og vurderer å ha alle 4 delefiltrene bak sammen med forsterker og sub. Er det noe i veien for dette? Bør delefiltrene være nærmest mulig elementene, eller er det ok å ha dem bak?
      Delefilterene kan ta opp støy, så tenk litt på hva de ligger ved siden av.
      Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
      Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
      post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

Comment

enig med kjetil .) og i tilleg som bjaa nevner så vil uansett impedansen øke og gi en annerledes frekvens forløp/respons så det er "best" å montere de nærmest høyttalerne... om delefiltrene er såpass "avanserte" med impedans korrektion så vil dette med lange kabler ha en del å si...
        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Det er noe i det dere sier, tenkte ikke på det.

Vurderte engang et hertz sett som hadde et vannvittig stort delefilter som jeg ikke hadde fått plass til i døra, og da var det ikke noe i veien med å montere delefiltra baki ifølge forhandleren, som ikke er en boms akkurat.
          1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

ingen sier at du ikke kan men det vil ikke være det mest optimale...
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Working...
            X