Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med disse?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hvordan?du må selvfølgelig kutte hull i dørpanelet,ellers så må du ha noen fryktelig tynne elementer
    volvo s60
    vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
    Member of VW Audi Club Norwegen

Comment

Originally posted by Pappa View Post
      Fikk pakka mi på en uke jeg.. men fy faen for noe dritt disse her, åssen i all verden skal jeg få inn 6.5" i dette her? Skal ta noen illustrasjonsbilder.. disse her går sikkert i retur
      Prøv og få 2x 6,5" inn i en Ford Orion dør du
      Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
        hvordan?du må selvfølgelig kutte hull i dørpanelet,ellers så må du ha noen fryktelig tynne elementer
        Skjønner ikke helt hva du mener.. Elementet blir jo uansett hengende i friluft med disse panelene uansett hvor mye jeg skamferer døra med vinkelsliper.. er åpen glipe på flere tommer mellom dørpanelet jeg kjøpte og dørsidene i bilen. Kan aldri tenke meg det blir noe god lyd?

Tror det blir bedre bassrespons med 5.25" i ordentlig innfesting slik at man får brukt døra som kasse jeg da men. Har hengt disse elementene i "friluft" lignende dette før og det var skuffende.
        Last edited by Pappa; 16-03-2008, 19:58.

Comment

Skjønner ikke helt hva du mener.. Elementet blir jo uansett hengende i friluft med disse panelene uansett hvor mye jeg skamferer døra med vinkelsliper.. er åpen glipe på flere tommer mellom dørpanelet jeg kjøpte og dørsidene i bilen. Kan aldri tenke meg det blir noe god lyd?

Tror det blir bedre bassrespons med 5.25" i ordentlig innfesting slik at man får brukt døra som kasse jeg da men. Har hengt disse elementene i "friluft" lignende dette før og det var skuffende.
          flere tommer glippe?hvor da?har du bestilt feil paneler da?mine passet perfekt til dørpanelet,festet høytaler panelet med tett i tett med skruer,og måtte selvsagt skjære i dørpanelet,så elementet spiller i hele døra
          volvo s60

Comment

Originally posted by phoenix gold View Post
            flere tommer glippe?hvor da?har du bestilt feil paneler da?mine passet perfekt til dørpanelet,festet høytaler panelet med tett i tett med skruer,og måtte selvsagt skjære i dørpanelet,så elementet spiller i hele døra
            1 tom glippe.. har bestilt korrekt dørpanel ja, passer som et skudd det..

Var kanskje ikke så ille som jeg trodde allikevel, men å få elementet til å bruke døra som kasse blir nok litt verre.. har en følelse av at stoffet i døra ikke forsegler så veldig godt, og noe vinduslist e.l. pakning hjelper kanskje ikke så mye.. kan putte akryl, silikon eller butyl på men, det blir jo grisete..

Sånn her ser døra ut:

Sånn her ser panelet ut:

Slik passer det overens..

Blir kanskje ikke så ille likevel da, er jo en ganske rask operasjon med kutteskiva.. åssen det ser ut bak panelet gir jeg faen i, det kommer ikke av igjen uansett så.

Prøve å forsegle det så godt som mulig da, kanskje prøve med vindustetning e.l., er ihvertfall ikke så grisete.
            Last edited by Pappa; 16-03-2008, 20:29.

Comment

sånne ser mine ut:

volvo s60

Comment

Får du bra midbass der da? Har satt på ene siden min istad, skal ut å ta den andre nå.. ble en ganske stor glipe, ca. 15cm lang, 4-5mm bred.. fylte den igjen med butyl da. Ellers er det noen smågliper, men det går sikkert greit..

Ellers ser jo disse ganske bra ut.. skal ta noen bilder etterpå

Comment

Oki.. Fant en (kvasi-)løsning på dette med 3-veis sett, er nå prøvemontert i min bil for testlytting. Så langt virker det greit, skikkelig trøkk og kjempegod definert mellomtone. Kanskje litt daff diskant, men dette er nok heller monteringen / bilen, har hatt disse i en annen bil før, og der var diskanten ekstremt skarp selv med delefilter på -3dB. Kjører disse på +3dB nå og kunne godt tenke meg enda mer, men cymbaler osv. er godt hørbart nå og selv om jeg bare har rukket å fått lyd i venstre side av bilen klirrer det tydelig i cymbaler på høyre side av hodet også, så har gode forhåpninger til lydbilde og kanalseparasjon når dette står ferdig i morgen.

Tror kanskje problemet med skarp lyd i den andre bilen også var relatert til at mellomtonen pekte direkte i øret mitt, kan bli litt mye det. Her ble mellomtonen ganske bortgjemt, men akkurat det ser faktisk ut til å passe disse høyttalerne veldig bra, savner definitivt ikke mellomtonerespons, og både vokal, gitar og andre utpregede mellomtoneinstrumenter er veldig godt definert uten at mellomtonen blir skrikende eller får radio- eller motorsagtendenser.

Skal aldri ha noe 4" frontsett igjen iallefall, voldsomt mye bedre å dele på 63hz kontra 100 hz, og få trøkket forifra istedenfor noe romling i bagasjerommet..

Her er bilde også..

Skal på med svarte skruer i morra ja.. Som dere ser er jo mellomtona "borte".. men tror det passer dette settet veldig bra, det har en veldig aggressiv mellomtone som har godt av å bli dempet litt..
                  Last edited by Pappa; 20-03-2008, 00:06.

Comment

Eyhey!

Ikke dårlig "Pappa", får ta en prat og lytt en dag , har montert slikt i en Golf 3 cab til en kamerat, han var strålende fornøyd, har liggende samme sett i NV serien også... Settet spiller skikkelig tøft, med kvalitet
                    1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Hei! Takk for det!
                      Ja vi kan jo ordne en prat og en lytt en dag. Åssen forsterker bruker kameraten din da? Jeg bruker en 2x65W fra audison, og jeg tror nok dette settet ville hatt godt av enda litt mer kraft.. Det spiller akkurat så høyt at det begynner å blafre i buksa før det begynner å skurre, men elementene tåler nok mer Kanskje det vil hjelpe litt å dele på 80hz istedenfor, men da er jo mye av morroa borte uansett, og lydbildet begynner å falle bakover mot bagasjerommet.

Comment

Tory bruker Fusion PP 2 kanaler på 2X215 watt rms, spiller brutalt høyt.
                        Deler vell på 60 hz og med 18dB bratthet. Spilte kult sammen med NV12 subben og PP AM-20001
                        1993 BMW 318is coupe

Comment

Originally posted by bjaa View Post
                          Tory bruker Fusion PP 2 kanaler på 2X215 watt rms, spiller brutalt høyt.
                          Deler vell på 60 hz og med 18dB bratthet. Spilte kult sammen med NV12 subben og PP AM-20001
                          Hehehe ja da begynner det nok å bli litt mer reell effekt på de ja.
                          Tåler de såpass mye altså? Kan tenke meg det sparker ganske greit ja. Begynner å ønske meg mer effekt nå..

Blir kanskje litt problemer med plassen hvis jeg skal inn med noe store beist da jeg akkurat fikk pressa inn denne knøttforsterkeren under baksetet.. Men det er jo bare å lage plass..

Comment

Hehehe ja da begynner det nok å bli litt mer reell effekt på de ja.
                            Tåler de såpass mye altså? Kan tenke meg det sparker ganske greit ja. Begynner å ønske meg mer effekt nå..

Blir kanskje litt problemer med plassen hvis jeg skal inn med noe store beist da jeg akkurat fikk pressa inn denne knøttforsterkeren under baksetet.. Men det er jo bare å lage plass..
                            Det virker som de tåler det hvertfall, de har blitt spilt høyt, hardt og mer enn lenge nok i et års tid, nå er bilen under opppusing, og settet har sånn seriøst fått det, uten å ta skade Morro med lyd i disse setta hvertfall..

Hadde vært noe med litt mer effekt ja, make som noise !
                            1993 BMW 318is coupe

Comment

Ok, er ferdig på andre siden også Her var det lettere å komme til for å trekke kabler osv men det var et helvete å få dørtrekket på igjen når alt var ferdig. Tok en halvtimes tid med vinkelsliperen for å få anpasset alt, og når jeg hadde satt alt sammen og skulle prøvespille..

Så var det fanken ikke lyd i mellomtonen Måtte da av med alt igjen og kikke, og heldigvis var det bare en leder som hadde løsnet av delefilteret.. er litt tynne de medfølgende kablene ja. Gadd ikke bruke noe annent heller, selv om jeg har ganske mange meter 2,5mm2 liggende.. brukte faktisk 4mm2 fra forsterker til delefilteret. Virker uansett ikke som om den sliter med for tynne kabler, og det funka igjen når jeg endelig fikk på det **** dørtrekket.

Det spiller veldig bra, kjempefin fylde i midbassen og kjempebra trøkk, selv til å kun ha 65 watt forsterker spiller det ganske høyt før det begynner å gi seg. Høyere enn øra tåler iallefall. Ble uansett veldig mye mellomtone, selv med denne "bortgjemte" monteringen min. Litt som å høre på motorsag på en gammel radio, så måtte kjøre 2khz ganske langt ned og 5khz nesten helt i bånn på EQ'n, og kjørte 10-20khz helt opp i taket for å få diskanten til å henge med (har vel mye med monteringen å gjøre, er en grill foran som dreper mye av diskanten tenker jeg).

Låter kanskje litt "rølp", men det gjør jo stort sett bilstereo Litt party skal det jo være i et bilanlegg, og disse låter langt ifra gjørmeparty heller, ganskeså klar og tydelig lyd, selv med mye trøkk og party-faktor
                              Last edited by Pappa; 20-03-2008, 21:50.

Comment

Working...
                              X