Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til å bygge ny subkasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til å bygge ny subkasse

    Heisann


    Jeg har en bf0804 brokoblet med en dy9310 i lukket kasse, men jeg er missfornøyd med lyden. Jeg tenkte å bygge ny kasse, enten bassrefleks eller aller helst båndpass. Har lett runt på nettet og fant den siden her, men skjønner ikke en drit av hva som står der:P Hadde vært fint hvis noen kunne hjulpet meg med mål og utregninger, har lyst til å lære også.

    Det er en for sierra sedan jeg har.
    Jeg vil prøve å ta portene igjennom hattehylla, eller bak armlenet, men det er my mer jobb. Det vil vel hjelpe på å få lyden inn i cupeen. Akkurat nå er jo bakseteryggene en stor lyddemper.

    Jeg sente mail til eltek og spurte om kasseforslag og parametre. De ga meg ingen kasseforslag medn dette er parametrene jeg fikk:
    Vas: 36.7. Fs:26,5. Qts: 0,72.


    Mvh Jonas

  • #2
    Jeg har prøvd å regne litt med dokumentet linket på siden der.
    Den sier at jeg skal ha 37,3 liter kasse til portrommet og 10,2 liter til elementet. Porten må være 5,78 cm hvis den er 7,6 cm i diameter. Da blir F3 45 hz. Og gain blir 13,36, men jeg vet ikke helt hva det betyr.

    Noen som har peil som vet om dette ser bra ut?


    edit: forresten, hva blir Xmax på mitt element? 15mm eller 7,5mm? Er linær slaglengde det samme som Xmax?

    Hvis noen har porta kasseforslag så hadde det vært genialt også.
    Last edited by Dyne; 20-02-2008, 00:05.

    Comment

    Working...
    X