Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til delvis utskifting av bilstereo i Mazda 323

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til delvis utskifting av bilstereo i Mazda 323

Kjøpte meg en Mazda 323F her om dagen. I den var det et halvveis greit annlegg, men noe som må skiftes ut med en gang og noe litt på lengre sikt. Som dere sikkert skjønner om dere leser videre er ikke jeg noen ekspert og trenger litt hjelp her.

CD-spillern er en Scott SRX200. Denne virker jo grei nok, så tror jeg beholder denne foreløpig, men er kanskje keen på noe litt mer avansert ved en senere anledning.

Forsterkeren er en usCarvor 5.1500. Ut fra det jeg har forstått er ikke dette akkurat noe særlig bra forsterker, men den holder nå en liten stund til, så tror jeg beholder også denne, men kom gjerne med forslag til andre rimelige forsterkere jeg kan vurdere.

Suben sitter i hattehylla, og det er en Celestion AP10 (tror jeg). Denne skal jeg bytte med en gang tenkte jeg. Den kula i midten er trykt inn (veit ikke hva det heter jeg ) og det virker ikke som en sykt bra sub egentlig. Her tar jeg i mot forslag med en gang. Planen er å kjøpe en ny sub som jeg bygger en kasse til i stedet for at den skal stå i hattehylla.

På hver sin side av suben i hattehylla sitter det 2stk Pioneer TS-A6911 330W høyttalere. Disse virket også greie, så tror jeg beholder de en stund hvertfall, så får vi se etter hvert. Har jeg rett i at disse er greie eller burde jeg også skifte ut de asap?

Høyttalerne i dørene er så vidt jeg veit fortsatt originale. Det jeg da tenkte var å beholde de to høyttalerne i hattehylla og heller skifte ut høyttalerne som står i frontdørene. Er dette smart? Også lurte jeg på om det går ann å bruke de 4 høyttalerne der i forsterken OG samtidig koble de to originale høyttalerne i bakdørene rett i cd-spillern eller noe, eller må jeg ha en forsterker til til det?

Det jeg da ser etter i første omgang er en subwoofer og to høyttalere jeg kan ha dørene framme. Er det forresten vanskelig å skifte ut høyttalerne i framdørene på en Mazda 323F 95mod anyone? På lengre sikt ser jeg også etter en litt bedre forsterker og en ny cd-spiller, men sistnevnte greier jeg sikkert å plukke ut sjøl tenker jeg. Kom gjerne med forslag til dette også.

Hører på all slags musikk egentlig, men går nok mest i trance, dance, rock og lignende.

Pris har jeg egentlig ikke tenkt så mye på, men setter ikke sååå høye krav akkurat, trenger ikke noe som røsker fletta av alle som er i en mils omkrets, men alikevel noe som er greit og gir god lyd. Jeg forestiller meg noe sånt som 1500-2000 for en sub og kanskje det samme eller litt høyere for 2stk høyttalere. Er det for lite eller?

Takker for all hjelp! Har sikkert glemt noe, men er bare å skrike ut, så finner jeg vel ut av det..
Working...
X