Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signalkabler?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Signalkabler?!

    Heisann,

    Hva skal man velge i dette ormebolet.
    Tengte litt på Conection Best serien.
    Er disse noe bra?

    Takker for svar.
    Mvh
    We've got nothing to fear - but fear itself?

  • #2
    Alt fra Biltemas signalkabel til 119,- kroner for 5 meter og oppover er helt ok. Noen mener dyrere signalkabler låter bedre, men etter min mening har du langt mer igjen for å legge de pengene i andre ting enn kabler. At kabelen er godt skjermet, loddingene er gode og pluggene sitter godt er det viktigste, og det trenger man ikke betale mange hundrelappene for

    EDIT: Connection Best bør med andre ord holde fint
    Last edited by epifant; 25-02-2008, 19:54.

    Comment


    • #3
      Jo,er delvis enig i det. Demping bla.annet meget viktig.
      Men det er jo det at pris og kvalitet gjerne henger sammen.
      Nesten uten unntak,ikke sant.
      We've got nothing to fear - but fear itself?

      Comment


      • #4
        så feks denne: http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=971
        er overhode på noen måte ikke bedre enn biltema sin 5 meter?
        Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

        Comment


        • #5
          Originally posted by Andy89 View Post
          så feks denne: http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=971
          er overhode på noen måte ikke bedre enn biltema sin 5 meter?
          Mener du seriøst at en dobbelskjemet biltema kabel til 119kr er like bra som den du refererer til!
          Tvilsomt.
          We've got nothing to fear - but fear itself?

          Comment


          • #6
            Originally posted by storck View Post
            Mener du seriøst at en dobbelskjemet biltema kabel til 119kr er like bra som den du refererer til!
            Tvilsomt.
            var liksom et spørsmål til epifant :P
            har 3 av de trippelskjerma kablene selv
            trodde å det var tvilsom at det ikke var noen forskjell på de to
            Last edited by Andy89; 25-02-2008, 20:53.
            Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

            Comment


            • #7
              Originally posted by Andy89 View Post
              var liksom et spørsmål til epifant :P
              har 3 av de trippelskjerma kablene selv
              trodde å det var tvilsom at det ikke var noen forskjell på de to
              Sorry! Så ikke det jeg.
              Da er vi i vater.
              We've got nothing to fear - but fear itself?

              Comment


              • #8
                det gjør ikke noe

                Da er vi i vater.
                hva betyr d ?
                Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Andy89 View Post
                  det gjør ikke noe


                  hva betyr d ?
                  Enige /på bølgelengde. eks.
                  We've got nothing to fear - but fear itself?

                  Comment


                  • #10

                    fårstod det fortsatt ikke
                    men skal ikke rote til hele tråden din
                    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

                    Comment


                    • #11
                      Jeg såg da jeg kjøpte strømkabler for en stund siden, at de litt dyrere kablene var litt mer bøyelige. Å det er jo en fin ting når man må stappe kabler rundt masse hjørner.
                      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                      Comment


                      • #12
                        De blå signalkablene som Biltema har (eller hadde, usikker på om de selges mer) har jeg hatt en del trøbbel med. Har brukt disse på hjemmeanlegget også, og vil si at disse ikke tåler så mye ut/inn av forsterker etc før det blir brudd. Dette er MIN erfaring.
                        De røde (vinrød/rosa) som Biltema fører har vært langt bedre. + De gjennomsiktige med den ekstra ledningen på har også funka bra.

                        Bare tenkte jeg skulle nevne dette da det var nevnt Biltema-produkter her...
                        Reinhardt

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by vwboy View Post
                          De blå signalkablene som Biltema har (eller hadde, usikker på om de selges mer) har jeg hatt en del trøbbel med. Har brukt disse på hjemmeanlegget også, og vil si at disse ikke tåler så mye ut/inn av forsterker etc før det blir brudd. Dette er MIN erfaring.
                          De røde (vinrød/rosa) som Biltema fører har vært langt bedre. + De gjennomsiktige med den ekstra ledningen på har også funka bra.

                          Bare tenkte jeg skulle nevne dette da det var nevnt Biltema-produkter her...
                          Biltema kabler er ikke aktuelt for meg.
                          Minner litt om Europris, hvis du skjønner hva jeg mener.
                          We've got nothing to fear - but fear itself?

                          Comment


                          • #14
                            Jeg vil nå si at den Connection-kabelen er ikke så mye bedre at den forsvarer de 700,- det er i mellom.

                            Men biltemakabler har jeg og hatt plunder med, de er som du sier litt .. europris, men de gjør jobben.

                            Jeg ville sett bygget mitt litt ann rett og slett, skulle jeg bygget konkurransebil, så hadde jeg gått for Connection eller noe tilsvarende som ser bra ut.

                            Db-drag/råneanlegg/billig anlegg så hadde jeg gått for biltema eller noe annet billig.

                            Kjører selv med Evus RC5 fra http://www.mamut.net/controls/shop/s...gid=210&gid=16

                            MYE Bedre kabel enn biltema med tanke på å legge og hvordan pluggene er, samt den er billigere. Men noen topp-kabel er det ikke

                            Du kan jo og se på EVUS RS 500, om du ikke vil ha noe "europris-kabel", den er 4dobbeltskjermet og har gode plugger
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by storck View Post
                              Mener du seriøst at en dobbelskjemet biltema kabel til 119kr er like bra som den du refererer til!
                              Tvilsomt.
                              Hvorfor er det tvilsomt? Jeg sier ikke at det ikke eksisterer forskjeller, jeg sier bare at det utgjør en langt større forskjell å bruke de ekstra hundre- eller tusenlappene andre steder i anlegget. En god kabel er en god kabel, samme om det står Biltema eller NordOst på den. Men merkenavnet betyr mer for mange enn den faktiske kvaliteten på kabelen...

                              Om du selv er overbevist om at du kommer til å høre forskjell er det bare å kjøre på. Jeg bare svarte på spørsmålet ditt

                              Mvh Thomas

                              Comment

                              Working...
                              X