Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signalkabler?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by epifant View Post
    Hvorfor er det tvilsomt? Jeg sier ikke at det ikke eksisterer forskjeller, jeg sier bare at det utgjør en langt større forskjell å bruke de ekstra hundre- eller tusenlappene andre steder i anlegget. En god kabel er en god kabel, samme om det står Biltema eller NordOst på den. Men merkenavnet betyr mer for mange enn den faktiske kvaliteten på kabelen...

    Om du selv er overbevist om at du kommer til å høre forskjell er det bare å kjøre på. Jeg bare svarte på spørsmålet ditt

    Mvh Thomas
    vet ikke om man hører noen forskjell men de grønne kablene til 119 fra biltema tåler ingenting
    har opplevd at pinnen i mitten detter ut så det er bare en plast sak som henger igjen
    ser nesten ut som de har presset en nite(endehylse) rundt den plast saken
    og "niten" satt igjen i forsterkeren

    håper den jeg har er litt bedre bygd
    pluss at den har trippelskjerm
    Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

    Comment


    • #17
      Med tanke på folks erfaringer med disse virker det ikke som om de er noe å anbefale nei

      Om man føler seg kompetent til å lodde litt kan man enkelt lage gode kabler selv.

      - Elfa selger skjermet signalkabel fra svenske Habia med forsølvede kobberledere, PTFE-isolasjon (PTFE=Teflon) og 2, 3, 4 eller 6 ledere.
      - Benum selger Klotz signalkabel med alt fra 2 til 40 (!) par ledere.
      - og Eltek selger Supra-kabler som spenner fra rimelige pro-kabler med flere ledere til de kritikerroste DAC og EFF-I-kablene.

      Alle tre selger også gode plugger som ikke koster en formue.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Andy89 View Post
        vet ikke om man hører noen forskjell men de grønne kablene til 119 fra biltema tåler ingenting
        har opplevd at pinnen i mitten detter ut så det er bare en plast sak som henger igjen
        ser nesten ut som de har presset en nite(endehylse) rundt den plast saken
        og "niten" satt igjen i forsterkeren
        Opplevde noe av det samme
        skulle dra den ut av forsterker, hele pluggen bare datt sammen og alt splitta seg, helt ræva byggekvalitet på dem grønne.

        De røde/rosa er litt bedre.
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #19
          EVUS RS 500 er en god kabel. Jeg har ikke testa Connection, men min personlige mening er at den ser en del mer pinglete ut enn EVUS-kabelen. Smak og behag. Lyd blir det nok til slutt allikavel
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #20
            Snodig at ingen forhandlere har skrevet noe for å forsvare dyre signalkabler vs. billige.
            Har selv godt for dyre kabler. Vurderte aldri billigkabler. Har også litt med godfølelsen å gjør.

            Får holde med at islagsmuttrene, skivene og låsemuttrene er fra biltema, trenger ikke mer enn nødvendig fra samme
            "low quality leverandør"!
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #21
              Hmm... har på følelsen av at det med kabler går nettopp på "følelsen" som du sier, og ikke nødvendigvis på hva man hører forskjell på. Skulle likt å se en blindtest på dette

              Comment


              • #22
                jeg er også med på følelsen ja.. men jeg mener.. MANGE her på forumet har stereo til verdig av GODT over 50.000 kroner, så er jo ikke akkurat KRISE å kanskje bruke 3-4000 på skikkelige signlkabler?
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #23
                  Mer surt å plukke bilen igjen for å legge nye kabler grunnet støy, kapping ++ fra de dårlige kablene. De 5 lappene kablene koster mener jeg de verdt.
                  Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                  Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                  Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                  Comment


                  • #24
                    Tror nok også det er mye følelser med i bildet, enten det er underbevisst eller "overbevisst" :P

                    I stuehifi-verdenen snubler man ofte over 10%-regelen, altså at kablene bør koste rundt 10% av hva resten av anlegget koster. Det skader nok ikke å bruke endel tusenlapper på signalkabler, men man vil nok få langt mer hørbare forskjeller av å legge de samme pengene i f.eks. frontsettet.

                    Comment


                    • #25
                      Hallo, pearkabler til 70k meteren, ett must for enhver seriøst entusiast!
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

                      Comment

                      Working...
                      X