Announcement

Collapse
No announcement yet.

2x Hertz HX250

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2x Hertz HX250

Ifølge Installbay skal jeg ha 16 liter med 62mm x 155mm port på 1 element.

Men hva hvis jeg skal ha 2 element og 1 port ut skiluka? Bare gange det opp eller hvordan fungerer dette her?

Originally posted by k3n View Post
    Ifølge Installbay skal jeg ha 16 liter med 62mm x 155mm port på 1 element.

Men hva hvis jeg skal ha 2 element og 1 port ut skiluka? Bare gange det opp eller hvordan fungerer dette her?
    Hvor stor port skal du bruke?
    selv en 4tommers port er i minste laget for 2 av de elementene.
    Har du bygget kassa?
    Hvis ikke vil jeg anbefale deg å bygge større kasse, det viser seg at det elementet spiller betraktelig bedre i 20-25 liter.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

så det kan brukes portet kasse uten ulempe?? pr nå har jeg bare koplet opp en subb hx250d i en 16 liters lukket kasse.. men skal ha inn begge i ny bil med tiden.. anbefalt??

Comment

Originally posted by golfnos View Post
        så det kan brukes portet kasse uten ulempe?? pr nå har jeg bare koplet opp en subb hx250d i en 16 liters lukket kasse.. men skal ha inn begge i ny bil med tiden.. anbefalt??
        Spør du meg så vil jeg si absolutt!
        Resonansfrekvensen på endel av HX serien er såpass høy at den helt dype bassen uteblir med lukket kasse.
        Men som alltid er dette et spørsmål om smak og behag, HX i lukket kasse gjør alt riktig med unntak pondus i dypbassen.
        BTW: skaff meg en Mafell duo så skal du få kasse!

Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

hehe! skal se på saken igjen

Comment

har du link til maffel??

Comment

Vil tippe det er noe ala denne

Lamellofres på godt Norsk
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

stemmer nok det ikke hørt om merket før jeg

Comment

Originally posted by golfnos View Post
                  stemmer nok det ikke hørt om merket før jeg
                  Dyrt og bra. De er litt som Fein, lager mye spesialverktøy. Som f.eks maskin til å frese spor i gulvbelgg for sveisetråd osv.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Sånnt MÅ man bare ha :-)
                    Mvh
                    Lars Engen

Comment

Hvor stor port skal du bruke?
                      selv en 4tommers port er i minste laget for 2 av de elementene.
                      Har du bygget kassa?
                      Hvis ikke vil jeg anbefale deg å bygge større kasse, det viser seg at det elementet spiller betraktelig bedre i 20-25 liter.
                      Har ikkje bygget kassen så alt dette kommer egentlig opptil deg/dere hva dere mener elementene passer best til.

Så jeg kan bygge ei 45-50 liters kasse med hvor stor port ut skiluka? Kunne gjerne tegnet ei tegning av kassen i fly/fuglperspektiv

Comment

Skal elementene spille inn via skiluka, eller hadde du tenkt å bare sette porten der?
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by InstallBay View Post

Lamellofres på godt Norsk
                          Nei, ikke en sånn.
                          Lamellofres får man på hvert gatehjørne snart...
                          En slik:
                          http://www.mafell.de/produktkatalog/...nguage=English

Fordelen er at man får styring begge veier, + at presstiden ved liming halveres fordi tappene er trange og holder ting på plass.

Mvh
                          Dag Johansen

Comment

Originally posted by k3n View Post
                            Har ikkje bygget kassen så alt dette kommer egentlig opptil deg/dere hva dere mener elementene passer best til.

Så jeg kan bygge ei 45-50 liters kasse med hvor stor port ut skiluka? Kunne gjerne tegnet ei tegning av kassen i fly/fuglperspektiv
                            Jeg personlig mener det er mye å hente på litt større kasse enn oppgitt, og det handler ikke kun om mer trøkk, det gjør godt for SQ-biten også.
                            Skal regne portstørrelse når jeg kommer hjem på min gen pc.

Mvh
                            Dag Johansen

Comment

Originally posted by Dag Johansen View Post
                              Nei, ikke en sånn.
                              Lamellofres får man på hvert gatehjørne snart...
                              En slik:
                              http://www.mafell.de/produktkatalog/...nguage=English

Fordelen er at man får styring begge veier, + at presstiden ved liming halveres fordi tappene er trange og holder ting på plass.

Mvh
                              Dag Johansen

Jeg syns jeg har sett noe lignende før... i Carmageddon :X
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

Working...
                              X