Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støy!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Støy!

    Hm synes det er litt rart med støy når jeg har av skilt strøm og phono kabler på vær side av bileen .. det støyer bare i 6x9 og slutter å støye når jeg tar disse av ... kan det være at delefilteret på 6x9 er gåen ell lignende ? støyer også selv når motoren er av ! støyer mye mer når den er på!
    sykt irriterende

    hjelp søkes !
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

  • #2
    Du har nok en jordsløyfe Kan du fortelle litt mer om anlegget ditt? Kabling osv.

    Comment


    • #3
      fikk fiksa støyen jeg tokk en lednings stump rundt phono kabelen og teipa dette sammen den andre siden av stumpen tokk jeg i chassiet på spillern .. da ble støyen borte utroooooolig digg uten den støyen !!


      MEN !

      har 2 stk 6x9 og 2 12" bass har da tatt detta fra pre out.. det er ledningsnett front på en phono å rear på andre phono så har jeg en ekstra subwoofer phono kabel til spillen ...


      har koblet front og rear på 4 kanaleren. MEN subben slår ikke som en subb :S virker som den har feil phase, men har ingen innstillinger på det:S. Har tukkla med alt av eq på spillern og på ampen, får ikke den dyp bassen som jeg hadde fra før :S

      noen tips ?

      kan det hende at pre out utgangen på spillern er ødelagt ?
      Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

      Comment


      • #4
        vet ikke hvilken spiller du har,men kan vel være et filter man kan skru av eller på, evt innstillingene på forsterker??

        Comment


        • #5
          Har en Pioneer Premier DEH-P780MP

          sier det deg noe mer ?
          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

          Comment


          • #6
            Sikker på at ikke du har slått på høypassfilter på subwooferen din? Evt. full range? Har du egen amp til subben din? Kjører du da fra Subwoofer-utgangen på spilleren din til ampen til subben? Pass isåfall på at forsterkeren enten står på full range (hvis du bruker delefilter på spilleren din) eller low pass, ikke highpass.

            Comment


            • #7
              det er en 4 kanals forsterker .. der jeg har brigda 2 12" på og 2 6x9 over

              6x9 står på higpass og suberne står på lowpas . men det virker som bare at 6x9 bare regerer på når jeg tar på lowpass.

              har prøvd å satt phono kabelen på bare subwoofere pre outen på cd spillern men ingen tegn til forskjell .. heller ikke på rear/front utgangen :S prøvd det meste av innstilinger på cd spillern og men virker dødt vanskelig :S
              Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

              Comment


              • #8
                Originally posted by titus41 View Post
                det er en 4 kanals forsterker .. der jeg har brigda 2 12" på og 2 6x9 over

                6x9 står på higpass og suberne står på lowpas . men det virker som bare at 6x9 bare regerer på når jeg tar på lowpass.

                har prøvd å satt phono kabelen på bare subwoofere pre outen på cd spillern men ingen tegn til forskjell .. heller ikke på rear/front utgangen :S prøvd det meste av innstilinger på cd spillern og men virker dødt vanskelig :S
                Virka rart det her.. hva står delefrekvensen på sub forsterkeren på da?

                Comment


                • #9
                  det er en 4 kanals forsterker der jeg har brokobla subba på kanalen og har lavpass på de mens 2 6x9 på andre med high pas


                  meget spesielt.. synes jeg ! at 6x9 da bare spiller men subba slår i feil fase selv om det ikke fase innstiling på subben engang :S
                  Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                  Comment

                  Working...
                  X