Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundstream xxx 6500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Soundstream xxx 6500

    Hei,. Jeg har kjøpt meg en soundstream xxx 6500 og en re sx18.
    har 2 batterier, 50 kvadrat kabler.

    når jeg koblet opp dette så fikk jeg ett problem med forsterkeren, det lukter brent av den når jeg spiller litt på.
    Lurte på om det var noen som har noen "løsninger" på hva dette kan komme av, eller har erfart dette før? Har gode jordings punkter og å gode kabler.
    Håper noen har løsningen for meg..

    Hilsen vegard

  • #2
    Les hva vært forum skal brukes til først iallefall, flyttes
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lazaruss View Post
      Hei,. Jeg har kjøpt meg en soundstream xxx 6500 og en re sx18.
      har 2 batterier, 50 kvadrat kabler.

      når jeg koblet opp dette så fikk jeg ett problem med forsterkeren, det lukter brent av den når jeg spiller litt på.
      Lurte på om det var noen som har noen "løsninger" på hva dette kan komme av, eller har erfart dette før? Har gode jordings punkter og å gode kabler.
      Håper noen har løsningen for meg..

      Hilsen vegard
      Lukter det brent eller bare litt "varmt"?
      Nye ting som blir varmt for første gang har en tendens til å lukte litt, sikkert lakk på spoler etc. som må sette seg.
      BTW, var det du som var sammen med Bjaa for å hente kassa hos meg?

      Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

      Comment


      • #4
        Skikkelige terminerte koblinger mellom + og - på forsterker og batteri.
        Når du har batteri baki så er det ikke noen vits i å jorde i karroseri , fra forsterkeren. Da tar du bare kabel rett fra - på batteri til GRND på forsterkeren.

        Utennom det ville jeg målt litt spenninger, målt spenninga over batteriene, rett på polene, og målt på \+ og - ved forsterker, med og uten last på forsterker, det skal IKKE være forskjell på spenninga ved forsterker og batteri , ved null last, da skal denne være lik.. Er ikke denne lik så er det noen dårlige koblinger ett sted.
        1993 BMW 318is coupe

        Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

        Comment


        • #5
          Ja dag johansen det er meg som var med fredrik

          Comment


          • #6
            å bjaa spenninga er lik-. har målt det

            Comment

            Working...
            X