Hvordan er de W7 elementene fra JL Audio da? Bare dypbass og "romling" eller noe punch i dem også? Vil jo ha begge deler. Noen med erfaring?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sq element med det lille ekstra?
Collapse
X
-
Originally posted by Engen Audio View PostTja
Kjenner vel alltids noen som kjenner noen som kjenner noen som ordner det til meg.
Har en kalkun å plukke med produktsjefen deres så det bør la seg gjøre.
Er jo interessert i å kjøpe slike i Norge, men blir det for dyrt tar man direkte fra Usa, kunstig høyt veilledende i Norge.
Comment
-
peerless og polk SR er jo også verdig kandidater i denne kategorien! Er også mye annet gromt.
Comment
-
Finnes mye bra, det er sikkert. Men man vil ha noe som spiller relativt dypt med trykk og en viss SQ da. JLAudio har drevet med dette en stund, og har gjort det bra på tester. Får ikke lyttet så mye rundt om på diverse da jeg bor borti gokk... Blir å prøve og feile dessverre!
Comment
-
McCauley, Precision Devices, Aurasound, JBL GTi, Volt... egentlig masse moro å velge mellom. Men du vil slite med å få noe som likner på "god" bass om ikke resten av systemet henger med. Zen og harmoni og alt det der... Lukter fort 8- eller 10-tommers midbasser av sånt.
Men så hører jeg til dem som blir på tuppa av digre membraner, digre kasser, lav Xmax, lav Q, -3dB ved 35-40 hz.
Comment
-
Originally posted by epifant View PostMcCauley, Precision Devices, Aurasound, JBL GTi, Volt... egentlig masse moro å velge mellom. Men du vil slite med å få noe som likner på "god" bass om ikke resten av systemet henger med. Zen og harmoni og alt det der... Lukter fort 8- eller 10-tommers midbasser av sånt.
Men så hører jeg til dem som blir på tuppa av digre membraner, digre kasser, lav Xmax, lav Q, -3dB ved 35-40 hz.
Jeg har idag en 1200 GTI fra JBL, gammel med xmax på 5,46 mm. Midbass så det holder der ihvertfall. F-3 på 30 hz eller noe. Stor bassreflekskasse.
Utrolig kjapt element, men dypbassen kunne vært noe bedre. Men laveste tone på en bassgitar er jo på 41 hz, så noe dypere blir vel kunstig?
Comment
-
Nå er det vel en del instrumenter som går lavere enn 41hz vil jeg tro.
f.eks: A contrabassoon can play Bb0 at 29 Hz. When this note is played loudly, you may be able to hear the individual pulses of high pressure emitted as the reed opens and closes 29 times per second.Mvh
Rolf Try Nygård
Comment
-
Originally posted by neptyr View PostNå er det vel en del instrumenter som går lavere enn 41hz vil jeg tro.
f.eks: A contrabassoon can play Bb0 at 29 Hz. When this note is played loudly, you may be able to hear the individual pulses of high pressure emitted as the reed opens and closes 29 times per second.Last edited by gbraen; 01-04-2008, 15:31.
Comment
Comment