Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sq element med det lille ekstra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sq element med det lille ekstra?

    Flere som har spurt meg om ett type "sq element" som har litt ekstra krydder om det skulle være en eller annen platina blond snuppe med sparkel de skal imponere.
    Er selv litt usikker da jeg personlig bare har så å si holdt på med elementer som er laget for å lage MYE lyd.
    Noen som har noen eksempler jeg kan vidre formiddle?
    Ikke tenk på bil, kasse, amp eller lig. Bare element

  • #2
    Focal Utopia
    Morel Ultimo,
    JL audio w6 (er vel den serien som spiller finest såvidt jeg har forstått)
    Pioneer ODR
    Seas Lotus
    Hertz Mille
    Audio Development MM serie
    Scanspeak Revelator?

    Bare ramser toppmodellene til de jeg "vet" er SQ orienterte
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      har fremdeles tilgode å høre et pioneer odr element "trøkke" hehe
      www.eirikaspaas.com

      Comment


      • #4
        Åh!

        Sånn ja, ekstra trykk, misforstod jeg, trodde du tenkte sånn ultimate SQ-elementer

        Glemte btw Audiopulse sine elementer, gamle Tc-sounds, skal visst låte veldig bra og ha puler å trø på ^^
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Originally posted by klovnster View Post
          har fremdeles tilgode å høre et pioneer odr element "trøkke" hehe
          det er vel heller det at ingen med et ODR system som har justert det så det gir noe trykk, det er ikke laget for det heller, men jeg kan ganske lett få bra klem i mitt om jeg vil bare å skru opp nivået litt det vettu å dele det litt høyere en 50hz, men det blir liksom for dumt på slikt utstyr synes jeg..

          men var spørsmålet her SQ? eller skulle det gi bra trykk?

          jeg synes JL W6 spiller knall og Hertz HX kansje ennå mer knall, iallefall med tanke på pris

          Comment


          • #6
            poenget var at det skulle spille pet men samtidig riste litt
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              tenkte det Hertz HX/HXS og JL W6 og W7

              Comment


              • #8
                RE mx og RE xxx er vel også elementer som spiller pent og høyt
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  Hertz HX-serien er vel en grei midbass, men ingen sub. Ihvertfall ikke med de anbefalte kassene på Hertz' hjemmeside. F-3 på 65-58 hz?

                  RE og JL Audio er noe helt annet, ekte subbasser, ihvertfall W7. Mange i US klager på W6, har dårlig med kraft i nedre register.

                  Er selv på jakt etter noen gode subber, men å lete etter subber med kun spesifikasjoner er ikke lett. Derfor er vel erfaring med flere typer elementer det beste.

                  Comment


                  • #10
                    Noen som har prøvd Uranium elementene til GZ?
                    De får jo veldig bra kritikk av anmeldere ihvertfall, og GZ er jo kjent for å kunne flytte litt luft..

                    Ellers er jo Rainbow verdt å nevne, flott lyd i alle jeg har prøvd. Spesiellt Vanaduim'n.
                    Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by gbraen View Post
                      RE og JL Audio er noe helt annet, ekte subbasser, ihvertfall W7. Mange i US klager på W6, har dårlig med kraft i nedre register.
                      Har travet div forumer fra statene i det siste i håp om å finnne noe spennende å lese.
                      Inntrykket mitt er at de i statene skal ha elementene så latterlig dypt ned.
                      Tviler på at mange av de kassene er egnet til å spille annet en 36 mafia, 50 cent og lig...
                      Selv savner jeg det "trøkket". Ikke bare buldring

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Morten Pettersen View Post
                        Har travet div forumer fra statene i det siste i håp om å finnne noe spennende å lese.
                        Inntrykket mitt er at de i statene skal ha elementene så latterlig dypt ned.
                        Tviler på at mange av de kassene er egnet til å spille annet en 36 mafia, 50 cent og lig...
                        Selv savner jeg det "trøkket". Ikke bare buldring
                        Kan være litt sannhet i det ja. Man skal lage bass etter den type musikk man spiller, det er viktig. Stor forskjell på oppsett etter rap-musikk kontra rock. Men sub skal da spille dypt? Midbass er for elementene foran...

                        Comment


                        • #13
                          sant sant men kick tromma i f.eks Rage Against The Machine bør i mange tillfeller føles å ikke "phustes"

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by gbraen View Post
                            Hertz HX-serien er vel en grei midbass, men ingen sub. Ihvertfall ikke med de anbefalte kassene på Hertz' hjemmeside. F-3 på 65-58 hz?

                            RE og JL Audio er noe helt annet, ekte subbasser, ihvertfall W7. Mange i US klager på W6, har dårlig med kraft i nedre register.

                            Er selv på jakt etter noen gode subber, men å lete etter subber med kun spesifikasjoner er ikke lett. Derfor er vel erfaring med flere typer elementer det beste.
                            de kassene som er anbefalt, vil ikke jeg anbefale heller, men om du lager ei som er noe større så skjer det ting, men de trenger veldig lang tid på å spilles inn, stive..

                            Comment


                            • #15
                              det er viktigere med en kvalitests forsterker... ellers vil elementen "spille selv" uten kontrol... -uansett kvalitet på den. Ville heller hatt et meget bra amp og en rimelig subb enn omvendt

                              For at subb/bassen skal låte rent og dypt må også dempes riktig i bilen da eller kassoriet vil gi etter og svinge med, slik at bassen blir unøyaktig og rumlete. husk at en "tung menbran/oppheng" krever mer strøm/effekt og høy dempnings faktor fra forsterkeren -noe som de fleste merker og modeller av basser som er beregnet til bil desverre har.

                              men Morel Elate 10, RE SX serien, JL, ODR, TC sounds (gamle) er også gode i tilleg til de tidligere nevnt
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment

                              Working...
                              X