Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sq element med det lille ekstra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvordan er de W7 elementene fra JL Audio da? Bare dypbass og "romling" eller noe punch i dem også? Vil jo ha begge deler. Noen med erfaring?

    Comment


    • #17
      De fungerer meget bra, selv 2 stk 10W7 gir bra trykk og dypbass en diger van.
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #18
        Ordner slike du Engen?

        Comment


        • #19
          Tja

          Kjenner vel alltids noen som kjenner noen som kjenner noen som ordner det til meg.

          Har en kalkun å plukke med produktsjefen deres så det bør la seg gjøre.
          Mvh
          Lars Engen

          Comment


          • #20
            Originally posted by Engen Audio View Post
            Tja

            Kjenner vel alltids noen som kjenner noen som kjenner noen som ordner det til meg.

            Har en kalkun å plukke med produktsjefen deres så det bør la seg gjøre.
            Hvilke priser er det på 12W7 og 13W7?

            Er jo interessert i å kjøpe slike i Norge, men blir det for dyrt tar man direkte fra Usa, kunstig høyt veilledende i Norge.

            Comment


            • #21
              Det vet jeg ikke, da jeg ikke styrer med JL til daglig, men noen av de som henger hos Fort Knox vet sikkert dette. EA ?

              Ser at Audiocom anbefaler at 12W7 skal koste 8999,- og 13W7 10999,-
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #22
                peerless og polk SR er jo også verdig kandidater i denne kategorien! Er også mye annet gromt.
                Prosjekt SQ Audi A3

                Comment


                • #23
                  Finnes mye bra, det er sikkert. Men man vil ha noe som spiller relativt dypt med trykk og en viss SQ da. JLAudio har drevet med dette en stund, og har gjort det bra på tester. Får ikke lyttet så mye rundt om på diverse da jeg bor borti gokk... Blir å prøve og feile dessverre!

                  Comment


                  • #24
                    Earthquake Magma og Subzero er også ett par elementer som kan anbefales til pen dypbass.
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment


                    • #25
                      McCauley, Precision Devices, Aurasound, JBL GTi, Volt... egentlig masse moro å velge mellom. Men du vil slite med å få noe som likner på "god" bass om ikke resten av systemet henger med. Zen og harmoni og alt det der... Lukter fort 8- eller 10-tommers midbasser av sånt.

                      Men så hører jeg til dem som blir på tuppa av digre membraner, digre kasser, lav Xmax, lav Q, -3dB ved 35-40 hz.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by epifant View Post
                        McCauley, Precision Devices, Aurasound, JBL GTi, Volt... egentlig masse moro å velge mellom. Men du vil slite med å få noe som likner på "god" bass om ikke resten av systemet henger med. Zen og harmoni og alt det der... Lukter fort 8- eller 10-tommers midbasser av sånt.

                        Men så hører jeg til dem som blir på tuppa av digre membraner, digre kasser, lav Xmax, lav Q, -3dB ved 35-40 hz.
                        Hva mener du med på tuppa?

                        Jeg har idag en 1200 GTI fra JBL, gammel med xmax på 5,46 mm. Midbass så det holder der ihvertfall. F-3 på 30 hz eller noe. Stor bassreflekskasse.

                        Utrolig kjapt element, men dypbassen kunne vært noe bedre. Men laveste tone på en bassgitar er jo på 41 hz, så noe dypere blir vel kunstig?

                        Comment


                        • #27
                          Nå er det vel en del instrumenter som går lavere enn 41hz vil jeg tro.

                          f.eks: A contrabassoon can play Bb0 at 29 Hz. When this note is played loudly, you may be able to hear the individual pulses of high pressure emitted as the reed opens and closes 29 times per second.
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by neptyr View Post
                            Nå er det vel en del instrumenter som går lavere enn 41hz vil jeg tro.

                            f.eks: A contrabassoon can play Bb0 at 29 Hz. When this note is played loudly, you may be able to hear the individual pulses of high pressure emitted as the reed opens and closes 29 times per second.
                            Joda, det vet jeg vel. Men nå spiller jeg lite musikk med kontrabass i, samme med hiphop/rap som har mye energi langt nede. Blir tilslutt smak og behag.
                            Last edited by gbraen; 01-04-2008, 15:31.

                            Comment


                            • #29
                              Kirkeorgel er tøft
                              Mvh
                              Lars Engen

                              Comment


                              • #30
                                godt at folket følger med på "til salgs" delen av forumet..
                                Og ja, det var ett hint til å sjekke etter ett par gode tilbud i disse dager

                                Ser dog ut som 13W7 kanskje er solgt da.

                                Comment

                                Working...
                                X