Announcement

Collapse
No announcement yet.

Connections høytalerkabler fra Installbay??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Connections høytalerkabler fra Installbay??

    Skal kjøpe høytalerkabler nå da har jeg tengt på
    - TIL BASSERA: Connections 4mm² høyttalerkabel i Best-serien, pr. mtr Kr39
    - TIL FRONTSETT/ BAKHØYTALERE Connections 2.5mm² høyttalerkabel i Best-serien, pr. mtr Kr29,-

    Veit at det har mye og si om det er rent kobber og at det er lett og jobbe med når man skal trekke det, så er det et godt valg eller fins det noe bedre til prisen?? Har ikke satt meg veldig mye inn i priser på høytalerkabler i det siste så må spørre litt...

  • #2
    Du skal lete lenge etter å finne kabler/koblingsmateriell som er grommere enn Connection på markedet. De er veldig myke og smidige og jobbe med og har en veldig høy kvalitet. Prisen er det heller ikke noe å si på

    Comment


    • #3
      sist jeg var å besøkte BKcaraudio så fikk jeg se noe 50mm2 kabel fra conection, å fy f for en bøye radius. bjørnar har et bilde av det, kansje han legge d ut ?? hehe
      Aleksander Hammernes
      Trondheim (Hitra)
      JBL THE SOUND OF LIVE MUSIC
      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=905

      Comment


      • #4
        Prisen var jo fin All mangetrådet "PLS" type HT-kabel har veldig høy renhetsgrad, dette må den være for at man kan trekke den ut til tynne tråder. Fleksibiliteten er vel det du vil merke størst forskjell på, denne avgjøres av hvor fintrådet kabelen er (som kan ha sammenheng med kobberets renhet) og type og tykkelse på isolasjonsmaterialet.

        Ellers har jeg gode erfaringer med Biltema (!) HT-kabel, den er ganske lett å ha med å gjøre og litt over middels smidig til 4mm2 å være. Isolasjonen er kanskje ikke ekstremt fleksibel, men lett å avmantle og tåler mye før det blir gnaget høl i den. Den er etter min erfaring også ganske motstandsdyktig mot korrosjon, og den er lett å holde styr på med pluss og minus da den ene lederen er merket med svart tekst (bruk denne som minus) mens den andre er blank. Låter helt kurant også.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hammernes View Post
          sist jeg var å besøkte BKcaraudio så fikk jeg se noe 50mm2 kabel fra conection, å fy f for en bøye radius. bjørnar har et bilde av det, kansje han legge d ut ?? hehe
          Det er sant Utrolig flexible kablene fra connection. Nesten slik at du kan bruke 50mm2 til skolisser
          Desverre så har bilde blitt sletta ved en liten feiltagelse
          Når det gjelder ditt spørsmål ang. høytalerkabler ville jeg gått for connection sine kabler. Greit nok at det finnes en del kabler på markedet som er billgere og fortsatt har gode lede-egenskaper, men når bannskapen begynner når kabelen er vanskelig å legge. Da angrer man ofte på at man ikke koste på seg de siste skarve kronene
          Mvh.
          Bjørnar Kristiansen
          BK Caraudio
          48059681

          Comment


          • #6
            jeg syns ofte FOR mye høytalerkabler ikke er noe gode å legge jeg.. er greit med litt stivhet når man må igjennom noe, og den dumme myke kabelen bare krøller seg
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              Hehe.. her om dagen la jeg nærmere 300 meter 3x400mm2 kobberkabel fra lavvoltssiden på en høyspenttrafo inn til et silobygg.. den var stiv og fin

              Comment


              • #8
                ok. dette var bra
                Da blir det Connections kabel på meg. Skal bare isolere ferdig først, har kosta litt det også så må vente noen dager på ny lønning

                Takk for hjelpen alle sammen..

                Comment


                • #9
                  Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                  Du skal lete lenge etter å finne kabler/koblingsmateriell som er grommere enn Connection på markedet. De er veldig myke og smidige og jobbe med og har en veldig høy kvalitet. Prisen er det heller ikke noe å si på
                  amen

                  connection kabler og koblings matriell er himmelsk
                  Din Bilstereo
                  Ole Martin Degvold
                  www.din-bilstereo.no
                  Focal, Ground Zero, Helix, C-quence, Brax

                  Comment


                  • #10
                    hva er det som er så bra med at en kabel er mega bøylig?? Klarer man ikke bøye en vanlig stiv kabel så hadde jeg oppsøkt en spessialist på MS.

                    Ser bare negative ting med at en kabel er lett bøylig.. spessielt en høyttaler kabel.. skal man ha høyttaler i døra.. noe som er VELDIG normalt må den som regel igjenon 2 hull i a-stolpen hullet på plata invendig og ut av plata utvendig drive å tape ståltråd på kabelen for å få den stiv nok til å treffe hullet utvendig ser jeg på som ekstra jobb.. spessielt når en stivere kabel hadde bare vært å dytte tvers igjennom.

                    Man må jo også feste kabelen dobbelt så tett for å få den til å sitte fast uten å bli bølge formet.

                    Enig at connection kabler er digge å sitte å kjenne på før man begynner, men personlig syns jeg de er et helvete å legge.

                    Og kobblings utstyret deres må jo vært designet i fylla.. vil jeg bygge usymetrisk vil jeg velge det selv og ikke la koblings utstyret bestemme det.
                    (dette er min personlige mening og har ikke noe med kvaliteten på utstyret)
                    Last edited by Erik André; 30-03-2008, 14:38.
                    sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                    IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                    Comment


                    • #11
                      hehehe... en darlig dag idag EA?

                      Comment


                      • #12
                        ikke noe verre enn normalt
                        sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                        IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                        Comment


                        • #13
                          du var plutselig så overveldende positiv her synes jeg

                          Comment


                          • #14
                            har vel mine meninger jeg også, og så mye WOW av et merke det er på dette forumet gjør det vel ikke noe om noen velger noe annet.

                            connection er steinbra, har det selv i bilen (35mm2 strøm kabel) og det jeg fant bedre med denne kabelen enn f.eks stinger er kordelene når man avisolerer.. bøyligheten av kabelen var mest imponerende før jeg begynt, med kaffe koppen i ene hånda og kabelen i den andre.
                            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                            Comment


                            • #15
                              hehe, ja det er en smaksak dette, det er fordeler og bakdeler med alt, men et lite tips er å sette fra seg kaffekoppen når du legger kabler

                              Comment

                              Working...
                              X