Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem med forsterker!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem med forsterker!

    Da jeg var ute med bilen for et par dager siden, spilte jeg musikk i bilen som jeg pleier. Skrudde opp til mitt normale lyttevolum, og etter ca 20sek kom det en merkelig skurrelyd, så sluttet subbene å spille!

    Var i bilen i dag for å feilsøke litt. Satt på noe musikk for å teste, og det kom ingen lyd fra subbene. Jeg kjente på dem for å se om de var sprengt, noe de ikke var. Så lente jeg armen på forsterkeren, og da begynte subbene å spille igjen! Vel, i ca. 5 sek, før det kom noe skurr, og de igjen sluttet å spille. Lukta på forsterkeren, og oppdaget at det luktet svidd..

    Er det noen som kan ha noen formening om hva som er galt??
    Mvh.
    Sigurd

    --Prosjekt Mazda 323--

  • #2
    Send den til service, lite du får gjort selv når det lukter svidd.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Skrudde opp forsterkeren i dag for å se om jeg fant ut av noe.. Jeg er ingen elektriker, men jeg tror jeg har funnet feilen; en løs spole:



      Kommer til å levere den inn til fagfolk så snart som mulig.
      Last edited by Axis91; 13-04-2008, 17:48. Reason: Jeg liker ikke skrivefeil..
      Mvh.
      Sigurd

      --Prosjekt Mazda 323--

      Comment


      • #4
        Er det noen som vet om steder i Tønsberg-området hvor de utfører reparasjon på slike forsterkere?
        Mvh.
        Sigurd

        --Prosjekt Mazda 323--

        Comment


        • #5
          hvis spolen er løs er det jo ikke verre enn å ta ut kretskortet og gå over loddingene bak spolen. med mindre banen på kretskortet er revet løs burde det være en enkel jobb å sette spolen fast igjen.
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by Axis91 View Post
            Er det noen som vet om steder i Tønsberg-området hvor de utfører reparasjon på slike forsterkere?
            installbay tønsberg
            www.eirikaspaas.com

            Comment


            • #7
              Hatt forsterker fast i kassa? Dette er typisk feil på utstyr som er festa i kasser. Og ofte så blir flere ting ødelagt når man prøver å starte forsterkeren flere ganger etter at den er ødelagt.
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                Du kan høre med Moer radio og tv eller det lille verkstedet som ligger over gata for moer. Får du ikke napp hos en av de, så kan vi se på den.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by NoZ_87 View Post
                  hvis spolen er løs er det jo ikke verre enn å ta ut kretskortet og gå over loddingene bak spolen. med mindre banen på kretskortet er revet løs burde det være en enkel jobb å sette spolen fast igjen.
                  Det er nok ikke så vanskelig å få det gjort, men jeg vil nødig begynne å tukle med det selv. Har ikke så mye peiling på akkurat dette, og har lite lyst til å gjøre en feil, slik at noe annet blir ødelagt.

                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Hatt forsterker fast i kassa? Dette er typisk feil på utstyr som er festa i kasser. Og ofte så blir flere ting ødelagt når man prøver å starte forsterkeren flere ganger etter at den er ødelagt.
                  Forsterkeren har ikke sittet fast i basskassa. Har hatt den på en plate i front av kassa, så det er nok ikke grunnen.
                  Jeg har sett at den har vert på service en gang før. Dette var i løpet av tiden den forrige eieren hadde den (har kjøpt den brukt). Vet ikke hva som ble gjort på forsterkeren da, men det kan jo være en av grunnene til det som har skjedd(?).

                  Originally posted by InstallBay View Post
                  Du kan høre med Moer radio og tv eller det lille verkstedet som ligger over gata for moer. Får du ikke napp hos en av de, så kan vi se på den.
                  Har nå sendt epost til Moer Radio/TV. Hvis de vil gjøre jobben, tar jeg det der. Hvis ikke, tar jeg kontakt med dere.
                  Mvh.
                  Sigurd

                  --Prosjekt Mazda 323--

                  Comment

                  Working...
                  X