Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppbygging av de forskjellige komponenter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppbygging av de forskjellige komponenter

    Hadde en real diskusjon med en arbeidskollega angående hva som blir brukt i oppbygging av de forskjellige merkene.Enkelte merker bruker komponenter fra andre merker osv-hvilket land det lages-er for eksempel Pioneer bygd opp med deler fra andre merker,for eksempel fra Bang Olofsen.
    Har du noen kunnskaper om dette så legg det inn her.
    Per
    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
    Audison Music Expression
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

  • #2
    det du tenker på med den pioneer spilleren gjelder også alpine pdx og noen eclipse forsterkere. de bruker b&o sin iceteknologi. så alle de er basert på samme teknikken.. det er dog små forskjeler mellom dem..
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #3
      Ampguts.com skulle vil kunne gi deg en pekepinn på hvem som bare kjøper in og hvem som faktisk bygger selv

      Comment


      • #4
        Tenkte nå på hvor får Audison-Genesis-Focal-Morel-Hertz osv komponenten sine fra. Hvor blir de laget osv
        Per
        Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
        Audison Music Expression
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
        http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

        Comment


        • #5
          Mange av de du nevner der lager det vel helt selv? Vet Morel har produsert alt helt selv, og jeg vil tippe og tro at Focal gjør det samme. De andre tør jeg ikke uttale meg om

          På Morel så står det "Made in Israel".
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Mener å huske at Focal bygger alt som har med Utopia elementene i Frankrike, mens alt annet lages i østen. Focal har jo hatt store problemer med "fake" Power165K2 frontsett som har dukket opp på ebay i Australia etc. Regner med at dette er "overproduksjon" hos underleverandøren som så sitt snitt til å "tjene" litt ekstra på å produsere mer enn det Focal bestilte. Alle "fakene" hadde samme serienummer.

            Comment


            • #7
              Focal lager nok alt i Frankrike på sin fabrikk. Det var forøvrig en imponerende produksjons linje de hadde der nede
              Håvard S
              Daglig Leder
              PlanetHifi
              Trondheim

              www.planetHIFI.no

              Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
              Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


              BMW 750 Prosjekt tråd

              Comment


              • #8
                Originally posted by PlanetHifi View Post
                Focal lager nok alt i Frankrike på sin fabrikk. Det var forøvrig en imponerende produksjons linje de hadde der nede
                Ifølge noen velinformerte menn i USA lages forsterkerne i Kina.

                Comment


                • #9
                  I henhold til min utdanning kan jeg ikke forstå hvordan de kan overleve/tjene penger om de ikke lager de rimeligere seriene i østen. Håper bare de ikke tar en TRU (alle kjenner vel historien hvordan de ble tatt med buksene nede på anklene om hvor forsterkerne deres var produsert)

                  Comment


                  • #10
                    Skal ikke uttale meg om forsterkerene, men høyttalerene blir laget fra scratch i Frankrike.
                    Håvard S
                    Daglig Leder
                    PlanetHifi
                    Trondheim

                    www.planetHIFI.no

                    Hertz, Fusion, Pioneer, Kenwood, MTX, Connection, Audison, dynaBel, Seas Lotus,
                    Alpine, AudioPulse, Genesis, Peerless, Installbay, Meguiar's, Defa


                    BMW 750 Prosjekt tråd

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by PlanetHifi View Post
                      Skal ikke uttale meg om forsterkerene, men høyttalerene blir laget fra scratch i Frankrike.
                      Ja, dette stemmer visstnok. Vet bare at forsterkerne lages i Østen ihvertfall. Derfor er jo prisene konkurransedyktige. Sikkert ikke noe dårligere for det.

                      Comment


                      • #12
                        vet ikke med forsterkerene men hvis man leser om presantasjonen til focal på ice audio sine sider så står det vel at de produserer alt selv på fabrikken i frankrike.
                        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                        Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Sonus View Post
                          I henhold til min utdanning kan jeg ikke forstå hvordan de kan overleve/tjene penger om de ikke lager de rimeligere seriene i østen. Håper bare de ikke tar en TRU (alle kjenner vel historien hvordan de ble tatt med buksene nede på anklene om hvor forsterkerne deres var produsert)
                          hva var det som skjedde her ? Er det derfor TRU ikke har gjort seg noe særlig bra i det senere/siste..?

                          Comment


                          • #14
                            Søk på TRU på talkaudio.co.uk og elitecaraudio.com for en innføring.

                            Basisen er att TRU sa at alle forsterkerne var 100% lagd i USA, men det viser seg senere (bekreftet av tidligere ansatte) at mesteparten var bygd hos ABYSS i Korea. TRU prøvde å vri seg unna men satte seg bare enda mer fast i garnet de var fanget i ved å si at ABYSS hadde lisensiert TRU-designene eller noe i den duren. Det hele endte vel med at TRU har fått ett "business"messig fortjent (mener mange) dårlig rykte i UK og USA. Lydmessig skal jeg ikke uttale meg da jeg aldri har hørt dem, men saken var nok til at jeg aldri kommer til å ha noe med TRU navnet på, ABYSS navnet kanskje.

                            Comment


                            • #15
                              Glemte å si at den nye importøren i UK prøvde seg på den samme løgnen, men ble satt ettertykkelig på plass på talkaudio.co.uk

                              Comment

                              Working...
                              X