Announcement

Collapse
No announcement yet.

anbefaling av oppkobling av Audison LRx6.9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anbefaling av oppkobling av Audison LRx6.9

    Har en Audison LRx6.9 på 4x70 + 480W.
    Hadde tenkt å kjøre Focal 165A1 i alle dørene, men har nå funnet ut at jeg heller kjører kun i frontdørene og heller oppgraderer til 165VR. Var og hørte på de to i sammenligning og likte lyden i VR MYE bedre.

    Så til det store spørsmålet: Skal jeg brokoble den til 3-kanals, da blir den 2x240 + 470W, eller skal jeg kjøre den som 5-kanals med aktiv deling?

    Er det noen her som har såpass kunnskap om denne forsterkeren at de vet om jeg ved evt aktiv deling kan bruke de interne delefilterene i forsterkeren, eller må jeg inn med noe eksternt aktivt delefilter?
    .:Lasse:.

  • #2
    Originally posted by screwball View Post
    Har en Audison LRx6.9 på 4x70 + 480W.
    Hadde tenkt å kjøre Focal 165A1 i alle dørene, men har nå funnet ut at jeg heller kjører kun i frontdørene og heller oppgraderer til 165VR. Var og hørte på de to i sammenligning og likte lyden i VR MYE bedre.

    Så til det store spørsmålet: Skal jeg brokoble den til 3-kanals, da blir den 2x240 + 470W, eller skal jeg kjøre den som 5-kanals med aktiv deling?

    Er det noen her som har såpass kunnskap om denne forsterkeren at de vet om jeg ved evt aktiv deling kan bruke de interne delefilterene i forsterkeren, eller må jeg inn med noe eksternt aktivt delefilter?
    Du burde absolutt ikke brokoble forsterkeren, du bør heller velge en aktiv løsning om du har mulighet til det.

    Hvilken spiller har du? Spillere av en litt "oppegående" kvalitet har ofte aktiv 3 veis deling innebygd.

    Noen komposett har også en bi-wiring mulighet.

    Comment


    • #3
      Hvorfor er det ikke lurt å kjøre den som 3-kanaler.
      Per
      Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
      Audison Music Expression
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
      http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

      Comment


      • #4
        Fordi aktiv deling er bedre enn passiv hehe


        Men forsterkeren har ingen problemer med å takle brokobling
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Jeg har en Sony-spiller, den har deling men tror ikke det er treveis.

          Vurderer en Pioneer Avic D3 fra USA etterhvert pga lav dollarkurs men vet ikke om den heller har det jeg trenger. Focal VR sitt delefilter har ikke inngang for bi-amping etter det jeg har sett.
          Vil ikke bruke penger på aktivt delefilter...
          Kanskje jeg bare skal la to av kanalene stå ledigmeldt til jeg evt setter inn VR i bakdørene også.
          .:Lasse:.

          Comment


          • #6
            Originally posted by screwball View Post
            Jeg har en Sony-spiller, den har deling men tror ikke det er treveis.

            Vurderer en Pioneer Avic D3 fra USA etterhvert pga lav dollarkurs men vet ikke om den heller har det jeg trenger. Focal VR sitt delefilter har ikke inngang for bi-amping etter det jeg har sett.
            Vil ikke bruke penger på aktivt delefilter...
            Kanskje jeg bare skal la to av kanalene stå ledigmeldt til jeg evt setter inn VR i bakdørene også.
            IKKE kjøp den spilleren fra USA. Du kan glemme å få karter til navien og gps'en virker ikke i Norge. Den spiller heller ikke annet enn sone 1 filmer og har oddetall radio som ikke akkurat er optimal i Norge heller. Kjøper du den, så får du en fin CD spiller og det er alt. Prøv heller å finne en brukt i Norge.

            Du kan fortsatt kjøre aktiv deling, selv om spilleren din ikke har innebygget filter. Forsterkeren har filter.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Er jo mange rimelige alternativer til spillere med treveis deling, f.eks clarion har jo mange, betalte vel knappe 1000 lappen for min, treveis deling og tidsjusteringskontroll.

              Comment


              • #8
                Originally posted by AcidRain View Post
                Er jo mange rimelige alternativer til spillere med treveis deling, f.eks clarion har jo mange, betalte vel knappe 1000 lappen for min, treveis deling og tidsjusteringskontroll.
                Helt klart mye fint fra både clarion, alpine, eclipse og pioneer. Men nå var det navi og multimediaspiller gutten hadde lyst på
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Ser at Focal 165VR har delefilter med valgbar delefrekvens og bratthet:
                  6 - 6 dB/oktav 3,5 kHz eller 12 - 12dB/oktav 4,2 kHz.

                  Har forsterkeren mulighet for å dele dette aktivt?


                  Avic-D3:

                  Jeg skal mest sannsynlig til USA til sommeren, tenkte da å ta med meg en Avic-D3 hjem - får søskenbarnet mitt der til å kjøpe den til meg nå som $ bare er rundt femmeren. Kommer på 3-3.500,- NOK og er da en meget kul cd-spiller og kan vel spille brente filmsnutter på den (kan også brenne lyd på dvd og få over 8gb med musikk på én plate...og går vel å styre iPod Touch med den?). Navi og de andre funksjonene syns jeg ikke det er verdt å betale 10.000,- ekstra for i norge, selv brukte enheter ligger på det dobbelte av USA-pris og oppover.
                  Radio funker ikke i bilen min da jeg har ei superkort aluantenne som ikke tar inn en dritt

                  Så egentlig er jo dette en overkill spiller for meg - men når man ser på alternativet - er ikke mange cd-spillere man får bra specs på i Norge til den prisen. Dessuten er det litt looken jeg er ute etter - synes omtrent alle spillerne på markedet i dag er for glorete.
                  .:Lasse:.

                  Comment


                  • #10
                    Da ville jeg heller sett på denne http://www.pioneer.no/no/products/25...DVD/index.html

                    Ingen navi, men en ren multimediaspiller
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      hey.. den der var jo faktisk pen..! imponerende til pioneer å være
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by thomasekeli View Post
                        hey.. den der var jo faktisk pen..! imponerende til pioneer å være
                        Vil nå si Pioneer har mer å stille med i designdelen enn enkelte andre leverandører ...
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

                        Comment


                        • #13
                          Den Pioneeren var jo snadder, og ikke så mye dyrere enn en USA AvicD3. Hmm, kanskje heller satse på en sånn.

                          Men hva med audisonen da, som egentlig er topicen her - har den mulighet for å dele på samme kHz som delefilteret til Focal?
                          .:Lasse:.

                          Comment


                          • #14
                            Hm, bruksanvisning er en fin ting!
                            Leste den grundig i dag, og ser jo at den har mulighet for å flytte delefrekvensene 10x opp...var med et skjema som jeg kan legge på for å se hvilke innstillinger den skal stå på for å få rett delefrekvens. Kan da dele mellom midbass/mellomtone og diskant på helt opp til 5kHz.

                            Da blir det aktiv deling - satser på at det blir bra lyd da...blir sikkert et sabla styr med å få dette innstilt riktig, men det er det forhåpentligvis verdt. Får jo en meget god evne til å fintune både delefrekvens og nivå innbyrdes mellom midbass og diskant.

                            Takk for tips om aktiv deling!
                            .:Lasse:.

                            Comment

                            Working...
                            X