Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterkere til Hertz

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by subaru View Post

1 stk. Audison LRX 5.1k

Kom gjerne med innspill!

Jeg har den forsterkeren selv, og det må være den smarteste forsterkeren jeg har vært borti.
    Masse effekt til subwoofer, mye effekt til midbass og passe effekt til diskant... akkurat det man trenger!
    Den låter bra, har stålkontroll på elementene og er liten og nett å plasserer.
    Godt valg.

Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

eg kjører 2stk dynabelbf1702 på mkl165 frontsettet mitt.. så har 4x170w
      kanskje de er litt billige i forhold til frontsettet.. ikke vet eg..

Comment

Da har jeg endelig bestemt meg.

Har nå bestilt følgende:

- Hertz MLK 165 frontsett

- Hertz HP4 til å drive frontsettet

- 1 stk Hertz ML 2500 sub

- Hertz HP1D til å drive subben

Får se hvordan dette blir, om det blir nok bass med bare en sub, eller om jeg eventuelt kjøper inn en til etterhvert Må også se an om jeg skal dempe eller ikke
        Last edited by subaru; 19-04-2008, 01:43.
        Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
        - Hertz, mille

Comment

Skal du ikke dele aktivt?

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=739
          http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=920
          Blir litt billigere uten delefilter Elementene er jo akkurat de samme!

http://installbay.no/product_info.ph...roducts_id=765
          Kan jo oppgradere på midbassen og ikke bruke mye mer penger! Dette er samme midbass som i K2 settet til 13000 kroner..

Comment

Originally posted by Pappa View Post

Kan jo oppgradere på midbassen og ikke bruke mye mer penger! Dette er samme midbass som i K2 settet til 13000 kroner..

Til info:
            Dette er IKKE samme midbass som i MLK2 og MLK3 settet. Den heter ML 1600. ML 165 er midbassen som er i MLK 165 settet, eller baby mille om du vil

Diskanten i MLK 165 og Space 1 er helt like, bortsett fra at MLK diskanten har sølvfarget grill.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by Pappa View Post

Siden han ikke har en spiller med aktiv deling, skal han bruke det originale delefilteret som har mulighet til biamping. Da bruker han de delefrekvensene og brattheten som Hertz selv har konstruert for høyttalerne og fortsatt har de positive sidene til aktiv deling.

Men det hadde absolutt gjort seg med en spiller med aktiv deling så du får utnyttet utstyret fullt ut mtp tidskomp, delefrekvenser og eq, men det er jo slikt du kan oppgradere senere

Comment

Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                Siden han ikke har en spiller med aktiv deling, skal han bruke det originale delefilteret som har mulighet til biamping. Da bruker han de delefrekvensene og brattheten som Hertz selv har konstruert for høyttalerne og fortsatt har de positive sidene til aktiv deling.

Hva betyr dette? Hva betyr det at det orginale delefilteret har mulighet til biamping?

Og hvordan skal det kobles?

- Hertz, mille

Comment

Hva betyr dette? Hva betyr det at det orginale delefilteret har mulighet til biamping?

Og hvordan skal det kobles?
                  Dette betyr at delefiltret/hver høyttaler får sin egen "forsterkerdel"!
                  De delefiltrene som følger med komponentsett kalles passivt delefilter, mens et delefilter i en forsterker(om den har det) og i spilleren(kun litt dyrere som har), kalles det for aktivt delefilter.
                  Ofte har man kun et sett med inngang (pr. filter), og to sett utganger, et for diskant og et for midbass!
                  Mens når man sier at man biamper, har man like mange kanaler på forsterkeren, som element.
                  Enkelt forklart, i dette tilfellet har du 2xdiskanter og 2xmidbass=4 komponenter(2pr.delefilter) på 4kanaler på forsterkeren(e)!
                  Har man et delefilter med separate innganger/utganger(biamp), er det som oftest lettere å dele signalene.

Har man en spiller(evnt. forsterker) som har aktivt delefilter, slipper man å bruke et passivt delefilter, og flere og ofte bedre justeringsmuligheter er tilgjengelig! Men det setter da også større krav til installasjon/og finjustering!

Håper dette ga deg en liten pekepinn, selv om ting ble litt rotete forklart!(må ta forbehold om jeg har sagt noe feil, litt tidlig...)

Comment

Da er jeg litt mer på nett!

Har Hertz HP4 muligheten til aktiv deling?

- Hertz, mille

Comment

Da er jeg litt mer på nett!

Har Hertz HP4 muligheten til aktiv deling?
                      Yes, det har den("alle har vell", men kvaliteten varier...) men ikke vits å dele komponentsettet aktivt, om du er helt grønn når det gjelder bilstereo.
                      Bedre å prøve seg med det etterhvert, istedet for å plages når man har brukt en formue på komponentsett med delefilter...(dette er spesialtilpasset de aktuelle høyttalerne av produsent!)

Comment

Aah, skjønner. Ja, blir nok en del prøving og feiling før jeg finner ut helt hvordan jeg vil ha det. Blir første gang jeg putter lyd i bilen min, men vil jo selfølgelig prøve å utnytte komponentene mine fullt ut!

- Hertz, mille

Comment

Funnet ut hva du skal kjøpe eller?

Comment

Da har jeg endelig bestemt meg.

Har nå bestilt følgende:

- Hertz MLK 165 frontsett

- Hertz HP4 til å drive frontsettet

- 1 stk Hertz ML 2500 sub

- Hertz HP1D til å drive subben

Får se hvordan dette blir, om det blir nok bass med bare en sub, eller om jeg eventuelt kjøper inn en til etterhvert Må også se an om jeg skal dempe eller ikke.
                            Har allerede skrevet dette tidligere i tråden

- Hertz, mille

Comment

jævla bra anlegg du har "fått" deg der.. du kommer nok ikke til å angre på noe av de valgene der..

Men du må montere det riktig, ellers kunne du like gjerne kjøpt anlegget på biltema (var kanskje å sette det litt på spissen)..

Men som sagt, monter ordentlig! kan du det ikke selv, så skaff hjelp.. nytter ikke med slurv når du har brukt såpass mye penger, og har såpass godt utstyr..

Jaja.. Lykke til uansett!
                              Mvh.
                              Roy
                              Mob: 40 30 99 06

Comment

Originally posted by aFFekak View Post
                                Men du må montere det riktig, ellers kunne du like gjerne kjøpt anlegget på biltema (var kanskje å sette det litt på spissen)..
                                Joda, har gode planer om å montere det så godt som mulig. Prøve å få vinkla diskantene godt inn mot øret. I tillegg tenkte jeg å finne ut hvordan bassen blir best, både når det gjelder plassering og kassevolum.

Men så kommer vi til det med tiden. Jobber ganske mye for tiden, så får se hva jeg får tid til. Kan være jeg må høre med bilsterosjappa i byen, og få dem til å montere for meg

Har dere foresten tips til hvilken frekvens/størrelse på kassen jeg burde begynne med? Suben skal inn i en subaru legacy personbil. Har egentlig et lukket bagasjerom, men det er noen hull i hattehyllen og i skiluken som går inn i selve kupeen.

- Hertz, mille

Comment

Working...
                                X