Announcement

Collapse
No announcement yet.

anbefaling av anlegg til 96 mod corolla (jentebil)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• anbefaling av anlegg til 96 mod corolla (jentebil)

søstern til kjerringa skal ha seg anlegg i bilen. dette skal være budsjett anlegg som skal spille pent framfor høyt. Skal bestå av frontsett, sub, 3/5 kanals forsterker, evnt.høytalere bak. subben bør ha så liten kasse som mulig. har fått et tilbud på hertz/audison som består av følgende:
    Audison Srx5
    Hertz Hx250
    Hertz Esk163S
    Hertz Esk165
    Dette skulle jeg få for 6000kr pluss frakt(som vel er maks av budsjett). har noen noe bedre forslag?kabler å sånt har jeg fra diverse som er byttet i egen bil...har selv focal men tror diskanten blir noe rett fram så skulle hatt en mer "nøytral" diskant som har ett bredt lydbilde....
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Har noen Macrom diskanter EXT32T tilsalgs, lyden er veldig myk og behagelig

Tore
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

Comment

Originally posted by biffen071278 View Post
      søstern til kjerringa skal ha seg anlegg i bilen. dette skal være budsjett anlegg som skal spille pent framfor høyt. Skal bestå av frontsett, sub, 3/5 kanals forsterker, evnt.høytalere bak. subben bør ha så liten kasse som mulig. har fått et tilbud på hertz/audison som består av følgende:
      Audison Srx5
      Hertz Hx250
      Hertz Esk163S
      Hertz Esk165
      Dette skulle jeg få for 6000kr pluss frakt(som vel er maks av budsjett). har noen noe bedre forslag?kabler å sånt har jeg fra diverse som er byttet i egen bil...har selv focal men tror diskanten blir noe rett fram så skulle hatt en mer "nøytral" diskant som har ett bredt lydbilde....
      Åssen skal dette monteres da? Veit at Energy-kompsettene kan ha litt vel "rett frem" diskant i noen tilfeller.. Tenkt på å nedgradere på subben og heller kjøpe hi-energy frontsett?

Comment

det kan være en mulighet ja. vil bare høre før jeg evnt. bestiller. har og tenkt på Helix P236 Precision frontsett og HELIX P12 Precision sub med HELIX DB FIVE 4x75 + 320W RMS forsterker og droppe høytalere bak. får dette til 6000 og...
        Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

vil du helst bruke 5kanaler?tenkte hvis du droppet bakhøytalere

Comment

nei ikke nødvendigvis men fikk ett greit pakketilbud med den 5 kanaleren...

Comment

oki..ja det fikk du så absolutt..
              grunnen til at jeg spør er at jeg har en 4 kanals genesis profile amp liggende.splitter ny i esken sin..du kunne fått den for 3000kr
              fikk denne for 3uker siden ca men forandring i oppsettet mitt så den ble liggende

Comment

Originally posted by Pappa View Post
                Åssen skal dette monteres da? Veit at Energy-kompsettene kan ha litt vel "rett frem" diskant i noen tilfeller.. Tenkt på å nedgradere på subben og heller kjøpe hi-energy frontsett?
                Det vil jeg lett anbefalt.

Har hatt dette settet i 2 biler, i både 6.5" og 5.25", og det sette er virkelig gull!
                Har ikke fått prøvd ut hva det er godt for med skikkelig montering og demping, med tanke på mellomtonene, men diskanten er utrolig bra!
                1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Vent med å kjøpe høytalere bak, og sats heller på et litt bedre frontsett framme
                  Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
                  - Hertz, mille

Comment

dropper bakhøytalere ja. så blir frontsett til ca 3000 tenker jeg. så bare kom med innspill..

Comment

100313 Morel Dotech Ovation 6 NOK 2 998

www.morel.no
                      Mvh
                      Rolf Try Nygård

Comment

Working...
                      X