Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av alpine Subber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av alpine Subber

    hei,

    Holder på med et lite prosjekt i bilen min, en 86 mod honda accord

    Til nå har jeg:

    Pioneer deh-9800bt
    Alpine Type R 5,25" frontsett
    2xbf1702 dynabel Blokker
    2x 9310 dynabel Subber
    1x 1F Mondorf kondis

    Planer:
    Gelebatteri
    sende inn 1 forsterker til rep
    Kjøpe 1 forsterker til
    kjøpe 1 frontsett til
    Fikse Bassrefleks i hattehylle

    SÅ skal jeg også ha noen subber i Type R klasse

    Vurderer 2x12" eller 1x15"

    Så til til subs eller forbedringer? ris ros da?
    Last edited by tnoz; 23-04-2008, 23:28.
    Prøver å lære mer og mer

    Regn med en del leifer da.....

  • #2
    Voff? Hundeunge?
    Roar Sørlie
    Tlf 90127075
    Strandgata 26; mitt andre hjem :P

    Comment


    • #3
      hehe, fikk ikke retta på det... men skal være valg...
      Prøver å lære mer og mer

      Regn med en del leifer da.....

      Comment


      • #4
        oppdaterte for deg
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          Hm.. Er det et lurespørsmål?
          Rent subjektivt ville jeg gått for to 12".. Jeg synes det rett og slett er kulere med to...

          Vet ikke om det var til så mye hjelp. Men det var det jeg hadde å komme med
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #6
            hehe oki, tenker på hva som gir best lyd å trykk av disse da? type X skal jeg ikke ha enda da... har 2x530w rms i 4 ohm tilgjengelig.

            tenker 2x12 spiller ganske bra, men spiller 15" like raskt med den watten jeg har, eller er det flere faktorer jeg skal regne med på disse elementene?
            Last edited by tnoz; 25-04-2008, 17:12.
            Prøver å lære mer og mer

            Regn med en del leifer da.....

            Comment


            • #7
              Watt spiller mindre rolle for hvor "raskt" det vil spille, det går mer på strømforsyningen og tildels dempefaktor.

              Det viktigste er derimot frekvensresponsen. Større elementer har gjerne mer nivå i de lavere frekvensene, og sammen med kupéforsterkningen kan det noen ganger bli for mye. Resultatet er en dominerende gjengivelse mellom ca. 25-70 hz (varierer med biltype, element og kasse) som drukner detaljene oppover og får det til å høres "tregt" ut.

              Svaret blir derved at det kan bli helt greit, men man må sørge for å avstemme kassevolum og tuning mot kupeens frekvensheving. Mulig du synes det høres litt tåkete ut, men realiteten er at man ikke kan si at ett spesifikt element spiller best i én spesifikk kasse i alle typer biler. Bilstereo er ikke enkelt dessverre

              Comment


              • #8
                hvorfor alpine sub'er?

                Ikke at det er noe galt med dem, men jeg vil da tro du får noe bedre til samme summen fra ett annet sted?

                Merke koster ..
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  ok, takker for svar, ok, er kalr over det finnes flere faktorer... men ser ut til at jeg får tak på 2 12" 4ohm type R:P

                  Så må jeg få meg en kasse, noen som kan si om jeg skal ta bryet med å kjøpe kasser? feks fra dynabel.no eller lage noe mere spes i hennhold til bil og slikt da? Tenker på å fikse bassporter fra bagasjeromet til hatte hylla, men har ikke begynt enda, må vell beregne størrelse og lengde


                  vell hva kan jeg si om valget? er meget fornøyd med fronsettet og har hørt et fult alpine annlegg i en golf:P(og er klar over forsjelle mellom biltypen....)
                  Prøver å lære mer og mer

                  Regn med en del leifer da.....

                  Comment

                  Working...
                  X