Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilket Alarm bør jeg bruke

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

nettop.. hørt mye skryt ang cobra!, så som tileggs alarm tenker jeg selv å bruke den..

når det kommer til fg godkjenningen, der det må installeres hos f.eks bilstereospes, så hjelper det lite om det er en nyansatt "14" åring som monterer den, og skal plukke på bilen..( kun ment som et eksempel)

Comment

mener å ha lest at jeg slipper egenandel ved innbrudd å på forsikringen....
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Biffen:
        Det kan nok hende. Det finnes vel ca 1000 forskjellige forsikringstilbud og løsninger der ute...

Ronny:
        Jeg bruker Max Control ( http://maxcontrol.se/ ) og er som sagt kjempe fornøyd. Eneste er at de displayene jeg har vært borti har mista litt kontakt (blitt svake). Men jeg vet ikke om dette er utbedret. Min er jo over to år gammel..

Det hadde vært gøy å fått vite litt mer om cobra.. Noen som har linker? (gidder ikke google selv nå.. er for sliten.. )
        [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Originally posted by bmw520 View Post
          ikke dumt dette, men er vel mest ute etter å beskytte stereoanlegget som blir i bilen, klarer dem å stjele bilen så klarer dem vel å stjele anlegget også
          PRO kan plasseres i nær sagt alt du ønsker å sikre mot tyveri: biler, båter, kofferter, motorsykler, kunstgjenstander, containere, anleggsmaskiner, motorredskaper, datamaskiner, dyre stereoanlegg osv. Kravet er bare at det må være mulig å skjule brikken i objektet som ønskes sikret.

Går vel ann å plasere saken inni basskassa?

http://www.g4s.no/Sporingssystem/G4S_Sporingssystem_PRO
          Last edited by Andy89; 28-04-2008, 00:50.
          Pioneer - Orion - Hybrid Audio - Hertz

Comment

Arg.. Får google selv, da!

http://www.cobravehiclesecurity.co.uk/

Hm. Jaja. Ikke vet jeg. Men det står det i hvertfall.

Comment

har tenkt på dette selv med ekstra alarm.
              er det noen som selger alarm-moduler med "sirene", sensorer, evt melding hvis alarmen går, som man kan koble til eksisterende nøkkel(sentrallås)
              Prosjekt SQ Audi A3

Comment

mange bra svar her.
                hadde alarm på mopeden jeg hadde før jeg fikk meg bil, husker ikke hva slags merke det var, klarte å skreme noen med den alarmen (noen som ville prøvesitte uten at jeg ville det, og alarmen sto på)
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

Comment

Ville styrt unna de alarmene med sporing, da tyvene ofte skrur ut utstyret, og ikke tar hele "innpakningen" også. Nytter lite da om du ikke har loddet trackeren på delene.

Har selv sett etter en alarm som jeg ikke ønsker å få montert for 3.000 - 4.000 kr, men i Norge er det lite utvalg. Faren med å bestille fra ukjente merker fra utlandet er jo at man blir grønn når man skal til å montere.
                  Har funnet mange gromme fra USA der man får: sentral lås, glass knuser, lyd(db), høyde(felger og tauing), kamera m/ nightvision, start og stopp av motor ++ På fjernkontrollen var det fargeskjerm som viste hva som skjedde i bilen når alarmen gikk osv. Om noen finner en slik alarm eller tilnærmet, som virker som et trygt kjøp, så joiner jeg gjerne en felles bestilling!
                  Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                  Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                  Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

Comment

Skal i alle fall ikke ha andre alarmer enn DEFA. Vel så er jeg godkjent montør på disse så det sier seg vel selv. Men alarmen jeg har i bilen min monterte jeg for 5 år siden. Har ikke hatt noe som helst problemer med den. Har blitt utløst en gang uten grunn. Men det var min egen feil. Kremt.... kupesensoren løsna... hehe.
                    Alarmen har jeg tjent inn og litt til. Hadde forsøk på innbrudd for en tid tilbake. Ruta ble knust og alarmen gikk. Pakket stakk uten å få med seg noe. Det ble null i egenandel. den totale summen for reparasjon kom på 7000,- Så jeg har vel dekket inn alarmen til en fremtidig bil og.
                    Så jeg mener at man burde gå for en FG-godkjent alarm. DEFA alarmene er bra dem. Det er vel heller mange av dem som monterer dem som ikke er helt bra. Har sett mange skrekkeksempler oppigjennom årene.
                    Mvh
                    Stig Johansson

Comment

Originally posted by Mr.Stream View Post
                      Skal i alle fall ikke ha andre alarmer enn DEFA. Vel så er jeg godkjent montør på disse så det sier seg vel selv. Men alarmen jeg har i bilen min monterte jeg for 5 år siden. Har ikke hatt noe som helst problemer med den. Har blitt utløst en gang uten grunn. Men det var min egen feil. Kremt.... kupesensoren løsna... hehe.
                      Alarmen har jeg tjent inn og litt til. Hadde forsøk på innbrudd for en tid tilbake. Ruta ble knust og alarmen gikk. Pakket stakk uten å få med seg noe. Det ble null i egenandel. den totale summen for reparasjon kom på 7000,- Så jeg har vel dekket inn alarmen til en fremtidig bil og.
                      Så jeg mener at man burde gå for en FG-godkjent alarm. DEFA alarmene er bra dem. Det er vel heller mange av dem som monterer dem som ikke er helt bra. Har sett mange skrekkeksempler oppigjennom årene.
                      Kan du koble denne på eksisterende sentrallås, og hvor mye koster den pakken med de forskjellige sensorene?
                      Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by Mr.Stream View Post
                        DEFA alarmene er bra dem. Det er vel heller mange av dem som monterer dem som ikke er helt bra. Har sett mange skrekkeksempler oppigjennom årene.
                        Det tror jeg på, ja. Monteringen er vel nesten halve utstyret.. Enten man velger den ene eller andre alarmen.

Man blir liksom ikke så imponert når man løsner litt på deksler og ser alarmen man kjøpte bilen med og det er kabelkaos, slapp montering og elektriker teip som sitter sånn halvveis..

Såååeh.... skikkelig montering er uansett gull!

Comment

Originally posted by hc_tk View Post
                          Kan du koble denne på eksisterende sentrallås, og hvor mye koster den pakken med de forskjellige sensorene?
                          Jada. Hvis du har original fjernetjent sentallås koples alarmen opp mot den. Da bruker du nøkkelen som vanlig. Ingen ekstra fjernkontroller.
                          Prisene varierer fra verksted til verksted ser jeg. Men hos oss er grunnprisen 3990 ferdig montert med standardutrustningen. For bevegelsesensor til kupeen koster den 600,- og for jekkersensor 1095,-
                          Mvh
                          Stig Johansson

Comment

Originally posted by NeDD View Post
                            Ville styrt unna de alarmene med sporing, da tyvene ofte skrur ut utstyret, og ikke tar hele "innpakningen" også. Nytter lite da om du ikke har loddet trackeren på delene.

de minste trackerene er jo ikke større en en 10 pack med røyk.. og er batteri drevet.. så har du store forsterkere funker det sikkert.. hehe
                            sound.vision.soul

Type R

Comment

Selv har jeg hatt to Defaalarmer hvor sentralenhetene bare har kveldet...

Så i alle fremtidige biler blir det nok Cobraalarmer ja, og JO de er FG godkjente.

Comment

Cobra hørtes så absolutt spennende ut!

Men direkte FG-godkjente er de vel ikke, så sant Forsikringsselskapenes Godkjenningsnevnd er oppdaterte..

Cobra 144 71/96 Delta 30.06.2001
                                Cobra 6412 72/96 Delta 30.06.2001
                                Cobra 831 63/95 Delta 30.06.2000
                                Cobra 832 64/95 Delta 30.06.2000
                                Cobra Bridge 7912A 84/98 Delta 30.06.2003
                                Cobra Bridge 7912P 85/98 Delta 30.06.2003

http://www.fg.fnh.no/Views2.aspx?m=193

Men de har i alle fall vært det!

Comment

Working...
                                X