Announcement

Collapse
No announcement yet.

har fått mdf, trenger noen mål til kasse!:D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• har fått mdf, trenger noen mål til kasse!:D

har fått mdf plate nå så da trenger jeg noen fål til en kasse, har en pioneer ts-w3001D4:P kommm med noen mål eller tegninger!:O

burde jeg ha portet eller lukket kasse?

Comment

Originally posted by danieljohans View Post
      burde jeg ha portet eller lukket kasse?
      I følge denne er de bygget for små, lukkede kasser, anbefalt 22,6 liter:
      Bilradiospesialisten

Comment

Å regne ut volum er piece of cake. Finn fram et målebånd og en kalkulator så klarer du dette utmerket på egen hånd

Høyde x bredde x dybde = kassevolum

Regner du med desimeter (10 cm = 1 dm) får du svaret direkte i liter (1dm3 = 1 liter). Den suverent enkleste metoden å finne kassedimensjoner ut fra ønsket volum er å bruke kubikkrot, altså det tallet som ganget med seg selv to ganger gir ønsket kassevolum som sum. Kubikkroten av 23 er 2,84. Kassen skal altså være 28,4 cm innvendig i alle retninger

Om du skal bygge kassen så den fyller hele bilens bredde og utnytter hele høyda i bagasjerommet trenger du bare å finne ut hvor dyp den skal være. Det finner du ut på følgende måte:

Bredde x høyde = X
        Ønsket kassevolum / X = kassedybde i dm

I ditt tilfelle skal kassevolumet være ~23 liter, så dersom vi antar at bagasjerommet ditt er 8,5 dm bredt og 4 dm høyt blir regnestykket slik:

8,5 x 4 = 34
        23 / 34 = 0,67 dm

En kassedybde på 6,7 cm er nok umulig ettersom elementet selv bygger langt mer, så den bør nok være nærmere firkantet.

Om du skal bygge en kasse med skrå rygg kan du bruke BoxBuilder

Comment

Working...
        X