Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket anlegg bør jeg velge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    [QUOTE=halseth;37548]har ikke hørt at rf er der merke som går istykker mest jeg,men det kan godt hende det..

    dette ble jeg fortalt av norgesmester i db drag 2007 når jeg spurte hva han anbefalte av merker til db drag.

    han skrev følgende:
    Kan gjerne komme med anbefalinger om hva jeg vet funker og det jeg vet ikke funker, men da er jeg redd noen kan føle seg truffet av enkelte ting her. (ikke meningen å tråkke noen på tærne her, men dette vil da være min personlige mening ut ifra hva jeg har sett fungere i db-sammenheng)
    Gode merker: Atomic, Memphis Caraudio, Spl Dynamics, Cactus Sound, Digital Design. Ground Zero er vel ikke helt til å kimse av de heller. GAS Competition Amper fungerer også rimelig greit.
    Heller dårligere erfaring med: Pioneer, Rockford Fosgate, Soundmagus, kicker.
    Er så vanvittig mange merker å velge mellom, men dette er merker jeg vet funker.
    gjentar at dette er i DB-sammenheng, og ikke til musikk.
    Og det merket som har hatt flest knekk denne sesongen er RF..........
    Amper som ryker i hytt og pine. Så det kan jeg ikke anbefale til noen, beklager.
    bare sånn at han som skal ha anlegg blir enda mer forvirret
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

    Comment


    • #17
      Har har hatt både RF og Hertz selv Kommer nok ikke til å kjøpe RF mere.
      RF fungerer bra det men jeg synes personlig at Hertz er bedre.
      Har testet både 5.25" komposett i powerserien til RF og Hertz HSK130, og det var vel liten tvil om hva som spillte best. Ventet med at RF-settet skull spille høyere, men det ga seg faktisk før Hertz-settet.
      Mvh.
      Bjørnar Kristiansen
      BK Caraudio
      48059681

      Comment


      • #18
        hva er spl???
        ta RF du. hehe. De er kjent for kvalitet og er litt dyrere enn de andre nettopp fordi at de er ett større merke, man kommer ikke så langt med hvis de hadde så dårlige saker som folk her skal ha det til.
        kjenner en hel haug med folk som ikke bruker annet enn RF etter at de har hørt på masse forskjellige merker, men dette sier labbmannen til BRL i sverige. hans jobb er å sjekke alle ting opp mot hverandre. men men. kan hende at norge får innn varer som er produsert i andre land?
        ikke skyt meg om jeg hr sagt noe galt. bare det jeg har hørt og kjenner han ganske godt
        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Paulsberg View Post
          hva er spl???
          ta RF du. hehe. De er kjent for kvalitet og er litt dyrere enn de andre nettopp fordi at de er ett større merke, man kommer ikke så langt med hvis de hadde så dårlige saker som folk her skal ha det til.
          kjenner en hel haug med folk som ikke bruker annet enn RF etter at de har hørt på masse forskjellige merker, men dette sier labbmannen til BRL i sverige. hans jobb er å sjekke alle ting opp mot hverandre. men men. kan hende at norge får innn varer som er produsert i andre land?
          ikke skyt meg om jeg hr sagt noe galt. bare det jeg har hørt og kjenner han ganske godt
          Hadde RF vært så bra som du skal ha det til, så hadde jeg solgt det...
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #20
            g er litt dyrere enn de andre nettopp fordi at de er ett større merke
            Jasså.......
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #21
              RF VAR kjent for kvalitet på 90 tallet. desverre har ikke vært tilfelle senere. Det er vel en kjennsgjerning at kvalitet på RF etter 90 tallet har vært dårlig. er vel en grunn til folk her inne anbefaler noe annet....

              Ikke skyt hvis jeg tar feil men RF gjør det vel ikke spes bra hverken i DB drag eller Emma å det er vel en grunn til det...
              Last edited by biffen071278; 30-04-2008, 09:31.
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #22
                Jeg gidderke begynne på noe RF-diskusjon, men at det er dyrere for at de er større?

                Hvorfor selger sony spillere til 100lappen?
                Burde ikke dem tatt 10 000?
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Bjerka View Post
                  Hvilket anlegg bør jeg velge?
                  Det anlegget som du er mest fornøyd med, og har mest lyst på.


                  Jeg forstod det slik at du ikke har hørt Hertz? Da bør du få deg en prøvelytt slik at du vet om du liker denne lyden eller ikke, slik at du har konkrete erfaringer å velge ut i fra.


                  Det beste jeg kan gjøre er å komme med mine erfaringer:
                  I gamle dager hadde jeg RF subber og RF amp, samt to forskjellige FNQ frontsett. Dette fungerte kjempe bra for meg. Bra med trykk, og med bedre montering hadde frontsettet også gitt bedre lyd fra seg. Frontsettene var jeg også svært fornøyde med.

                  Den dag i dag hadde ikke jeg valgt RF. Dette hovedsakelig fordi jeg har lyttet på litt annet og funnet andre ting jeg har mer lyst til å bruke pengene mine på. Og det er nettopp dette som er poenget. Du må få skaffet deg noen lytteprøver slik at du vet hvorfor du velger som du gjør. Andre erfaringer som å spørre litt rundt kan så klart også være greit. Da får man kanskje høre ting som at RF har hatt problemer med amp'ene sine o.l.

                  Dette forumet er jo veldig glad i Hertz, noe de aller fleste her sikkert har merket seg. Og det er ikke noe i veien med det. Men da mener jeg at det er desto viktigere å være utforskende og lytte litt rundt før du bestemmer deg, og evt. samle erfaringer fra liknende andre forum. Kanskje gjerne utenlandske som ikke har de samme oppfattningene som oss nordmenn. (Ref: Dersom en produsent får mye drittrykter i Norge så tar det ikke lang tid før hele det norske miljøet mener det samme. Kanskje til og med uten å vite hvordan det egentlig er - men "alle sier jo slik og slik, så da må det jo stemme da..")

                  Personlig er jeg ikke så forferdelig imponert over de rimligere Hertz-settene (annet enn at det er bra ift prisen), men de mer påkostede settene virker interessante. Men dette kan jo også endre seg ettersom man kanskje får hørt Hertz i bedre installasjoner enn hva jeg til nå har vært borti.

                  Mener å ha hørt at gode gamle RF FNQ-settene var bedre enn dagens Power-frontsett. Har to slike sett liggende, så om du finner dette interessant er det bare å si i fra.

                  Lykke til med valget, og husk at det er du som skal bli fornøyd!
                  [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by biffen071278 View Post
                    RF VAR kjent for kvalitet på 90 tallet. desverre har ikke vært tilfelle senere. Det er vel en kjennsgjerning at kvalitet på RF etter 90 tallet har vært dårlig. er vel en grunn til folk her inne anbefaler noe annet....

                    Ikke skyt hvis jeg tar feil men RF gjør det vel ikke spes bra hverken i DB drag eller Emma å det er vel en grunn til det...
                    sant sant, men dem er bra nok til vanlig anlegg. spiller bra for ett vanlig bruk som skal tåle litt.
                    jeg for min del liker ikke RF, men ville bare argumentere for dems sak.
                    jeg har bare hørt det jeg har hørt og jeg stoler på det...
                    Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                    Comment


                    • #25
                      skjønner ikke alle Rf diskusjonene som kommer opp, som Neptyr hadde i signaturen før: When i was a boy i had rockford....

                      hatt mye rart selv, og Rf er vel generelt det jeg er minst fornøyd med, eller det stemmer ikke helt, for har hatt forsterkere fra 90 talls seriene, og det var andre saker!!

                      Hvorfor er (alle) "ungdom" så opptatt av Rf?? finnes så mye annet der ute som spiller både høyere og penere...


                      Trådstarter: har hatt og hørt mye på kompo settet og subbene fra hertz, og jeg sier bare: Go for it!

                      Comment


                      • #26
                        hmmm

                        Originally posted by thomasekeli View Post
                        Det anlegget som du er mest fornøyd med, og har mest lyst på.


                        Jeg forstod det slik at du ikke har hørt Hertz? Da bør du få deg en prøvelytt slik at du vet om du liker denne lyden eller ikke, slik at du har konkrete erfaringer å velge ut i fra.


                        Det beste jeg kan gjøre er å komme med mine erfaringer:
                        I gamle dager hadde jeg RF subber og RF amp, samt to forskjellige FNQ frontsett. Dette fungerte kjempe bra for meg. Bra med trykk, og med bedre montering hadde frontsettet også gitt bedre lyd fra seg. Frontsettene var jeg også svært fornøyde med.

                        Den dag i dag hadde ikke jeg valgt RF. Dette hovedsakelig fordi jeg har lyttet på litt annet og funnet andre ting jeg har mer lyst til å bruke pengene mine på. Og det er nettopp dette som er poenget. Du må få skaffet deg noen lytteprøver slik at du vet hvorfor du velger som du gjør. Andre erfaringer som å spørre litt rundt kan så klart også være greit. Da får man kanskje høre ting som at RF har hatt problemer med amp'ene sine o.l.

                        Dette forumet er jo veldig glad i Hertz, noe de aller fleste her sikkert har merket seg. Og det er ikke noe i veien med det. Men da mener jeg at det er desto viktigere å være utforskende og lytte litt rundt før du bestemmer deg, og evt. samle erfaringer fra liknende andre forum. Kanskje gjerne utenlandske som ikke har de samme oppfattningene som oss nordmenn. (Ref: Dersom en produsent får mye drittrykter i Norge så tar det ikke lang tid før hele det norske miljøet mener det samme. Kanskje til og med uten å vite hvordan det egentlig er - men "alle sier jo slik og slik, så da må det jo stemme da..")

                        Personlig er jeg ikke så forferdelig imponert over de rimligere Hertz-settene (annet enn at det er bra ift prisen), men de mer påkostede settene virker interessante. Men dette kan jo også endre seg ettersom man kanskje får hørt Hertz i bedre installasjoner enn hva jeg til nå har vært borti.

                        Mener å ha hørt at gode gamle RF FNQ-settene var bedre enn dagens Power-frontsett. Har to slike sett liggende, så om du finner dette interessant er det bare å si i fra.

                        Lykke til med valget, og husk at det er du som skal bli fornøyd!
                        Takk for ett meget godt innlegg..Jeg har aldri hatt anlegg i bilen men har hørt andre sine...Og jeg syns ihvertfall RF spiller bra..Men jeg er heller ingen musikkkjenner innen element osv...

                        Det som er viktig for meg er at jeg får kvalitet og valuta for pengene.De aller aller fleste på forumet er tåler tydeligvis ikke RF,noe jeg finner litt merkelig.
                        RF er jo nokså store,men det er ikke kvalitet??Noe jeg ikke har fått med meg??

                        Eneste som gjør at jeg heller mot Hertz(jeg har aldri hørt Hertz) er prisen.
                        De har kurrante priser og kvaliteten oppimot prisen er vistnok bra...
                        Jeg skal ikke delta i noe DB drag.Jeg skal bare ha ett bra anlegg å høre på musikk.Jeg kjører en litt stor stv(Audi S6 95 modell) og aner heller ikke hvilket merker som egner seg bra til den...
                        Jeg har også selv kontakt med tidligere Svensk Mester i DB og han skryter mye av RF

                        Comment


                        • #27
                          Hver gang Rockford blir nevnt så kommer "for og imot"-diskusjonen med en gang... Litt lei? JA

                          Min mening:

                          Rockford har mye bra som rocker dritten av mye annet (inkl dette "før og etter 90-tallet" greiene det blir skrevet om), også ting som blir solgt av seriøse folk her inne. Om det låter pent eller ei? Kommer ann på hva du liker...
                          Hertz har også i likhet med RF mye som låter utrolig bra...vil omtrent si det samme der, hva liker du...?

                          Du har hørt RF og er fornøyd med det, da synes jeg du skal i utgangspunktet gå den veien - for da får du jo noe du synes er bra.
                          Om du er litt ekstra smart så test-lytter du noe fra Hertz (eller andre merker) og gjør deg opp en mening utifra sammenligningen. Kanske du forandrer mening, hvem vet.

                          F.eks: Om jeg hadde synes GAS hadde vært supert hadde jeg fylt hele bilen med det og lukket øya for hva som blir skrevet her inne (og andre steder), er tross alt jeg som lukker opp lommeboka og skal betale for MIN morro.
                          Reinhardt

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by golfnos View Post
                            skjønner ikke alle Rf diskusjonene som kommer opp, som Neptyr hadde i signaturen før: When i was a boy i had rockford....

                            hatt mye rart selv, og Rf er vel generelt det jeg er minst fornøyd med, eller det stemmer ikke helt, for har hatt forsterkere fra 90 talls seriene, og det var andre saker!!

                            Hvorfor er (alle) "ungdom" så opptatt av Rf?? finnes så mye annet der ute som spiller både høyere og penere...


                            Trådstarter: har hatt og hørt mye på kompo settet og subbene fra hertz, og jeg sier bare: Go for it!
                            grunnen til at RF er så populære er jo fordi at man kanskje ser mer reklame av Rf enn noen andre merker, men syns det er mange andre merker som er bedre og ikke minst billigere. prøv å hør på begge anleggene dine så finner du fort ut hva som er best for din musikksmak...
                            Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                            Comment


                            • #29
                              ta deg en prøvelytt i butikk med bind foran øynene da slipper du i alle fall å se deg blind på merket. så hører du hva du liker!
                              mvh Sindre Carlsen

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by sicarlse View Post
                                ta deg en prøvelytt i butikk med bind foran øynene da slipper du i alle fall å se deg blind på merket. så hører du hva du liker!
                                ser det for meg.... kommer inn i butikken med bind foran øya (kjenner seg fram til der anlegga står montert), plutselig prikker det en deg på skulderen og lurer på om han kan hjelpe til..... : "Jeg skulle gjerne fått prøvelytte noen høytallere jeg"

                                Reinhardt

                                Comment

                                Working...
                                X