Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket anlegg bør jeg velge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bjerka View Post
    Hehehe,syns alle har noe imot Rockford her inne jeg...Syns de er bra jeg
    Har solgt mye rockford før jeg, men det var før
    Once go black, never go back
    (litt drøy? hehehe)

Comment

har mye brukt utstyr om du er interessert i det også vrx audison men da topp modellen subforsterker. vrx1.500. Har også jl audio 500.1 . Hvor har du tenkt å plassere sub elementene ? Skal du bygge med polyester eller helt vanlige boxer i tre ? Hvordan vil du at lyden i bilen skal bli? hva er budsjettet ditt?

Comment

pris og lyd

Originally posted by melancool View Post
        har mye brukt utstyr om du er interessert i det også vrx audison men da topp modellen subforsterker. vrx1.500. Har også jl audio 500.1 . Hvor har du tenkt å plassere sub elementene ? Skal du bygge med polyester eller helt vanlige boxer i tre ? Hvordan vil du at lyden i bilen skal bli? hva er budsjettet ditt?
        Jeg hører mye techno men jeg vil ha høy klar og bra lyd,med bra undergrunnsbass,og med mulighet for skikkelig basstrøkk hvis jeg ønsker det...

Budsjett:Anlegg for mellom 15-25000

Comment

Morel Hybrid Ovation 6 5800,-
          Resonant Engineering SE12D4 2798,- gange 2
          US Amps AX600DE til frontsett 5 398
          Oooog en US Amps MD3D 2000 watt RMS @ 1 Ohm til 8000

Totalpris: 22200

Tenker jeg skal spille høyt og klart, med god punch
          Så setter du subene i porta kasse som er tuna lavt
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

ting prises

Originally posted by epifant View Post
            vwboy: Haha Ideelt sett skulle man testen vært "dobbelt blind" - at personen som bytter komponenter heller ikke vet hva han bytter til og fra. Altså én som står midt i butikken og lytter for harde livet, mens den andre står å føler seg frem i racket og trykker på det han finner av knapper...

Det var forøvrig veldig mye gode innlegg i tråden, og mange gode råd til trådstarter.

@Bjerka: Feil, det er ingen automatikk i at man får hva man betaler for. Ting prises ut fra hva markedet er villig til å gi, ikke hva varen faktisk er verdt

Dessuten trenger man slett ikke være noen "kjenner" for å kunne uttale seg. Som de andre sier kjøper man anlegg til seg selv, for sine penger og sine ører. Ikke til nærmeste entusiast med "gullører" Bare husk at veldig mye av lyden ligger i installasjonen, ikke i utstyret. At ett frontsett låter crap i bilen til en kompis trenger ikke å bety annet enn at kompisen din ikke har montert det skikkelig.

Og som et PS; anbefalinger fra "dB-hoder" er helt greit dersom man skal bruke utstyret til dB-drag. Men det betyr overhodet ikke at det låter bra. Alt til sitt bruk
            Ja ting prises utifra hva markedet vil betale....da må jo RF være bra da siden det er ett dyrt merke?Jeg skal ikke fram til at RF er det beste på markedet,men at det er så dårlig som folk her inne skal ha det til kan jeg ikke forstå

Comment

Nei, det er dyrt fordi folk tror det er bra og derved er villig til å betale mer

Comment

ikke enig

Originally posted by epifant View Post
                Nei, det er dyrt fordi folk tror det er bra og derved er villig til å betale mer

Jeg er ikke enig med deg...Dyrt fordi folk tror det er bra?
                Hvis det da ikke er bra som du mener,skulle heller ikke dette vært mye solgt,siden alt de har er dårlig....

Er jo mange her inne bare,ikludert deg som mener RF suger,men likevel selger RF vanvittig bra

Comment

Yeah, Xelent selger og veldig bra, samma med dynabel.
                  Markedsføring, tilgjenglighet og priser.

RF er dyrt fordi de lever ennå på gamle dager, når utstyret faktisk var bra.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by Bjerka View Post
                    Jeg er ikke enig med deg...Dyrt fordi folk tror det er bra?
                    Hvis det da ikke er bra som du mener,skulle heller ikke dette vært mye solgt,siden alt de har er dårlig....

Er jo mange her inne bare,ikludert deg som mener RF suger,men likevel selger RF vanvittig bra
                    Nei jeg mener ikke RF suger, da har jeg nok ordlagt meg litt dårlig. Det jeg mener er at RF selger mer på utseende, markedsføring og "kompisfaktor" enn ytelser og spesifikasjoner, i motsetning til tidligere, da produktene faktisk var noe av det bedre på markedet. Nå fokuseres det mer på pynteringer i "krom", plastdeksler over magneten så den skal se mer imponerende ut og "nagler" på membranet...

Dette er et helt "vanlig" komponentsett med presset stålchassis og billig diskant, bare med endel ekstra bling:

Jeg påstår ikke det er dritt, jeg sier bare at man lydmessig kan få mer for pengene ved å kjøpe noe annet. Eierglede og imponatorfaktor kan være og er for mange en viktig faktor ved kjøp, og det er ingenting galt ved det, men det låter fremdeles ikke noe bedre

Comment

nicely put
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Sjekk bildet av det venstre elementet, ekke det totalt fucka?

Eller bør jeg gå å finne brillene?
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Jeg syns også det ser ut som om det er noe galt der.
                          Kjører VW Passat 2003
                          Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

Ja, gå å finn briller gutter..
                            Ser ut som noen speil-saker som stikker ned under grillene... fantastisk påfunn!

Edit: ble pinadø usikker nå jeg å, hehe
                            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Originally posted by sqwannabe View Post
                              Ja, gå å finn briller gutter..
                              Ser ut som noen speil-saker som stikker ned under grillene... fantastisk påfunn!

Edit: ble pinadø usikker nå jeg å, hehe
                              Er det det så er det ganske genialt ja
                              Kjører VW Passat 2003
                              Vw Caddy 2012 (jobb)

Comment

Jepp, jeg la merke til det jeg også. Men detaljene stemmer; dersom man ser på den øverste "speilkanten" kan man skimte speilbildet av fasepluggen. Dessuten kan man også se antydning til disse "flapsene" øverst på det høyre elementet.

EDIT: Noe jeg glemte å få med i det forrige innlegget mitt, var at RF stort sett hadde tre valg med frontsettet jeg nevnte:

- de kunne ha valgt å droppe all bling-blingen og solgt det som et ok sett med kjipt utseende til lavere pris, f.eks. 899,-
                                - de kunne valgt å bruke det samme som bling-blingen kostet på ting som faktisk utgjør en hørbar forskjell, og solgt det til samme pris, 1590,-
                                - eller gjøre akkurat det de har gjort; stashe opp et sett til 899,- med 30-40 kroner i deksler og feik krom så det ser tøffere og dyrere ut og selge det for 1590,- veil. med større avanse til forhandlerne.

Hvilket sett tror du folk kjøper? Og hvilket sett tror du RF tjener mest på?
                                Last edited by epifant; 19-05-2008, 18:55.

Comment

Working...
                                X