Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket anlegg bør jeg velge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket anlegg bør jeg velge

    Jeg har en audi S6 2,2 TQ stasjonsvogn jeg ønsker bygge anlegg i...
    Jeg har 2 anlegg på hånden og er ikke sikker på hva jeg bør gå for..

    Jeg har planer om 2x12" 212D4 fra power serien til Rockford Fosgate
    og power kit høytalere i dørene foran og bak..

    Det andre jeg har fått tilbud på er 2x12" Hertz Hx 300 bass
    Hertz hsk 130 høytalere og Audison vrx 6.420 forsterker til å drive dette.

    Det 1 tilbudet har jeg planer om å gå for 40001 BD forsterker til å drive 212D4 fra Power serien til RF....Hva bør jeg gå for??

    Fint om noen kan komme med råd ang disse anleggene...Jeg blir nok fornøyd uansett

  • #2
    Leser INGEN forumbeskrivelser?!
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #3
      ???

      Originally posted by neptyr View Post
      Leser INGEN forumbeskrivelser?!
      Hva mener du?Hva trenger du

      Comment


      • #4
        hvis jeg hadde fått de pakkene til samme pris hadde jeg gått for hertz/audison, hertz/audison har mye bedre lyd en du får av noe rockford nå til dags dato, og så får du mye bedre muligheter til og bygge ut senere med egen amp til subbene og et bedre frontsett.

        Og neptyr folk gidder ikke sånn, tar vel som selfølge at du har for mye fritid til og rydde etter de

        Comment


        • #5
          Jeg syns RF og power serien der er meget bra jeg...Hertz har jeg ikke hørt....Eneste som er ett minus med RF er at det koster å drive det...Det er ihvertfall min erfaring...Mange jeg har snakket med sier lyden også er bedre enn Hertz...Men at Hertz er meget bra til den prisen det koster

          Comment


          • #6
            jeg ville gått for rockford,har selv hatt disse subbene og de spiller jævli dyypt og høyt! men det er ikke noen sq subber da

            skjønner bare ikke hvorfor alle på dette forumet har så mye imot rockford,etter min mening så spiller di fletta av masse andre merker, men di er litt overpriset pga merket..

            Comment


            • #7
              hehe vet ikke med sq men har hørt at RF er det merke som går mest i stykker innen db drag... så er ikke hva det en gang var nei...så er det som du sier at det er overpriset.. hvorfor betale mer enn man må? personlig hadde jeg valg t hertz men det er min mening da..
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                Originally posted by biffen071278 View Post
                hehe vet ikke med sq men har hørt at RF er det merke som går mest i stykker innen db drag... så er ikke hva det en gang var nei...så er det som du sier at det er overpriset.. hvorfor betale mer enn man må? personlig hadde jeg valg t hertz men det er min mening da..

                har ikke hørt at rf er der merke som går istykker mest jeg,men det kan godt hende det..

                det virker som at alle inne på dette forumet er imot rf og sier at dynabel er mye bedre, noe jeg skal skrive under på at det IKKE er,men det er min mening..

                hertz har gode høytalere men jeg mener at rf har bedre subber!

                Comment


                • #9
                  vel kanskje rf sine subber braker mer, men er helt om du er ute etter spl eller sq....

                  Comment


                  • #10
                    Hehe, uten tvil: Hertz/Audison!

                    Men, hva er du ute etter da? Buldring fra bassene og knittring fra diskantene, eller musikk som er behaglig å høre på, også over lengre tid.. ?

                    Jeg, og et stort flertall på dette forumet, ville uten tvil valgt Hertz/Audison pakken.. På andre forum, kan det hende de ville valgt Rockford.. Jeg sier ikke at Rockford er dårligere, for det kommer ann på hva du er ute etter.. Men i mine ører er Rockford mye dårligere enn Hertz og Audison, pga. at jeg liker bedre SQ, og høyttalere som ikke gjør at jeg blir helt yr og anstrengt av å lytte på de i noen minnutter..
                    Mvh.
                    Roy
                    Mob: 40 30 99 06

                    Comment


                    • #11
                      Det jeg har hørt om Rockford er at det tåler nettopp en god del...Men det er sikkert noe "sorte får" innen RF også....
                      Jeg hører på all musikk så jeg vil lissom ha bra bass men ikke overdøve lyden..
                      SQ?hva er det...hehe mulig jeg ikke henger helt med her...

                      Men en ting vil jeg si..Power høytalerne syns jeg spiller meget bra...
                      Og mine erfaringer tidligere er at kvalitet koster

                      Comment


                      • #12
                        vel jeg hadde valgt audison/hertz pakken, og heller kasta inn et par tusen ekstra og bytta hsk130 mot MLK 165... tror du hadde blitt mer en fornøyd med lyden da...

                        Comment


                        • #13
                          eller slå til med rf pakken noe jeg har villa gjort!

                          Comment


                          • #14
                            jeg skjønner jo at dette er,som med mye annet en smaksak...Men hvorfor er Hertz bedre en Rockford?Rockford er jo langt større da..

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bjerka View Post
                              SQ?hva er det...hehe mulig jeg ikke henger helt med her...
                              SQ = sound quality, det vil si om du vil ha pen lyd eller ikke.

                              Du kjøper forskjellig anlegg ut i fra om du vil spille jæævli høyt, da vil lyden kanskje ikke bli like behagelig å høre på over lang tid, eller om du kanskje vil spille pen lyd, du vil da ikke få den høyeste av den høyeste lyden, men du vil få en behagelig lyd, som det går an å høre på over tid.
                              Nå: Subaru Legacy 2.0R ZK, 2006 Modell

                              Før: Subaru Legacy 2.0 GL, 1996 modell
                              - Hertz, mille

                              Comment

                              Working...
                              X