Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket anlegg bør jeg velge

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mye artig her...Hvor kan jeg få prøvelytta ett Hertz anlegg da?
    Jeg hører mye på Techno,Dance og Trance men går en del i Metallica også...
    Som nevnt tidligere er alle slags anlegg en smaksak,men noen av de 2 må jo være bedre enn det andre?Jeg har alltid vært av den oppfattning,både innen anlegg,smykker,fotballsko osv så koster kvalitet.Og jeg tror,uten å vite,at RF ikke bare er dyre pga navn.Må jo være bra også...

Comment

Rockford!

Til din musikk smak (Techno,Dance og Trance) så vill jeg anbefale rockford..... Hertz spiller nokk en god del penere på mere "seriøs" musikk... Men til din smak så tror jeg rockford bir helt perfekt!!!!

Comment

vwboy: Haha Ideelt sett skulle man testen vært "dobbelt blind" - at personen som bytter komponenter heller ikke vet hva han bytter til og fra. Altså én som står midt i butikken og lytter for harde livet, mens den andre står å føler seg frem i racket og trykker på det han finner av knapper...

Det var forøvrig veldig mye gode innlegg i tråden, og mange gode råd til trådstarter.

@Bjerka: Feil, det er ingen automatikk i at man får hva man betaler for. Ting prises ut fra hva markedet er villig til å gi, ikke hva varen faktisk er verdt

Dessuten trenger man slett ikke være noen "kjenner" for å kunne uttale seg. Som de andre sier kjøper man anlegg til seg selv, for sine penger og sine ører. Ikke til nærmeste entusiast med "gullører" Bare husk at veldig mye av lyden ligger i installasjonen, ikke i utstyret. At ett frontsett låter crap i bilen til en kompis trenger ikke å bety annet enn at kompisen din ikke har montert det skikkelig.

Og som et PS; anbefalinger fra "dB-hoder" er helt greit dersom man skal bruke utstyret til dB-drag. Men det betyr overhodet ikke at det låter bra. Alt til sitt bruk
        Last edited by epifant; 30-04-2008, 16:52.

Comment

hehe.. men som så mange andre sier her hadde jeg reist rundt å hørt på mye forskjellig.... handler man for noen tusen får man greie priser uansett om det heter RF h, Hertz, focal osv.....
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Originally posted by epifant View Post

Bare husk at veldig mye av lyden ligger i installasjonen, ikke i utstyret. At ett frontsett låter crap i bilen til en kompis trenger ikke å bety annet enn at kompisen din ikke har montert det skikkelig.
            Dette er en meget viktig ting å ta med seg, det nytter fint lite å bruke 40.000 på ett anlegg hvis det ikke blir montert skikkelig.

En annen viktig ting, er at det er du som skal ha anlegget og ikke alle andre. Bruker du 40.000 på ett anlegg og monterer det bra så bør det kunne spille mer enn bra uavhengig om det er fra RF, Hertz eller noe annet.

Helt personlig hadde jeg kikket på noe helt annet en RF som f.eks JL Audio, Re Audio, Us Amps. Jeg kunne ha skrevet en hel del om RF men jeg orker ikke å utbrodere det nok en gang
            Mvh
            Lars Engen

Comment

Originally posted by lillemongo View Post
              Til din musikk smak (Techno,Dance og Trance) så vill jeg anbefale rockford..... Hertz spiller nokk en god del penere på mere "seriøs" musikk... Men til din smak så tror jeg rockford bir helt perfekt!!!!
              Et godt stereoanlegg er ment til å gjengi musikk av alle sjangre på best mulig vis.
              Selv om et anlegg låter pent og behagelig så skal det også rocke, siden dynamikk og bassgjengivelse er en veldig stor del av musikken.

Godt innspilt rock og elektronisk musikk av flere sjangre blir aldri det samme når du har hørt på et skikkelig stereoanlegg

Comment

Jævlig godt sagt

Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                Et godt stereoanlegg er ment til å gjengi musikk av alle sjangre på best mulig vis.
                Selv om et anlegg låter pent og behagelig så skal det også rocke, siden dynamikk og bassgjengivelse er en veldig stor del av musikken.

Godt innspilt rock og elektronisk musikk av flere sjangre blir aldri det samme når du har hørt på et skikkelig stereoanlegg

Knall bra måte å si det på

Comment

Pris på anlegg

vwboy: Haha Ideelt sett skulle man testen vært "dobbelt blind" - at personen som bytter komponenter heller ikke vet hva han bytter til og fra. Altså én som står midt i butikken og lytter for harde livet, mens den andre står å føler seg frem i racket og trykker på det han finner av knapper...

Det var forøvrig veldig mye gode innlegg i tråden, og mange gode råd til trådstarter.

@Bjerka: Feil, det er ingen automatikk i at man får hva man betaler for. Ting prises ut fra hva markedet er villig til å gi, ikke hva varen faktisk er verdt

Dessuten trenger man slett ikke være noen "kjenner" for å kunne uttale seg. Som de andre sier kjøper man anlegg til seg selv, for sine penger og sine ører. Ikke til nærmeste entusiast med "gullører" Bare husk at veldig mye av lyden ligger i installasjonen, ikke i utstyret. At ett frontsett låter crap i bilen til en kompis trenger ikke å bety annet enn at kompisen din ikke har montert det skikkelig.

Og som et PS; anbefalinger fra "dB-hoder" er helt greit dersom man skal bruke utstyret til dB-drag. Men det betyr overhodet ikke at det låter bra. Alt til sitt bruk

Det jeg mente var at jeg betaler ikke dobbelt så for mye for det samme anlegget(i str vel og merke) hvis det spiller omtrent like bra...

Og ja dere,jeg får noen "proffe" til å installere det for meg..
                  Jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gå for,men heller litt mer mot RF fortsatt.De er spreke på design,og jeg syns de låter bra...
                  Jeg som ikke har så mye erfaring med dette blir nok helt sikkert fornøyd uansett

Comment

det gjør du nok men du bor jo ikke så langt fra hverken lars engen eller installbay tønsberg så er jo bare ta turen en dag å høre men ville kanskje tatt en tur på gardermoen i helga å hørt. der dukker det nok opp MYE forskjellig
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

Feil, det er ingen automatikk i at man får hva man betaler for. Ting prises ut fra hva markedet er villig til å gi, ikke hva varen faktisk er verdt

ikke helt enig med deg epifant -bare delvis...

skal du ha et element som er av god lydkvalitet krever større kontrol kvalitet og produksjons metoder... et diskant er ikke bare en diskant... feks: du kan ha en vanlig billig element som lages i store mengder og som har en stor sprednings karakterisktik men derimot et diskant som er av en helt annen karakter lydmessig har et bedre og mer krevende prosses for å få det til.... ergo dette koster mer penger og i tilleg skal dette element også ha smalere sprednings karakterisktik som krever at en hvis antall produserte elementer må kasseres fordi disse ikke oppfyller minste kravet -såkalt yield- og en større yield (enheter som må kasserers) vil også fordyre hver enhet som blir godkjent... DERFOR er jeg ikke enig i det du sier .

Desverre mange "mindre seriøse" produsenter selger også elementene som ikke er i nærheten av minste krav... self til lavere og reduserte priser da dette ville ellers vært kassert hos en "seriøs produsent"...

Ellers er jeg helt enig med Lars: et god anlegg skal helst være god på de fleste musikk sjanger
                      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Vi har jo fått opp demoveggen sånn noenlunde så du kan jo komme og ta deg en tur for en prøvelytt og en prat

Comment

Sarpsborg - Tønsberg

Vi har jo fått opp demoveggen sånn noenlunde så du kan jo komme og ta deg en tur for en prøvelytt og en prat
                          Skal ikke se bortifra at jeg flesker innover en dag...Mulig imorra

Har du Hertz og RF inne da??

Comment

Originally posted by Bjerka View Post
                            Skal ikke se bortifra at jeg flesker innover en dag...Mulig imorra

Har du Hertz og RF inne da??
                            Har de fleste Hertz settene montert, men her har vi ikke RF

Comment

Rf

Har de fleste Hertz settene montert, men her har vi ikke RF
                              Hehehe,syns alle har noe imot Rockford her inne jeg...Syns de er bra jeg

Comment

Originally posted by Bjerka View Post
                                Hehehe,syns alle har noe imot Rockford her inne jeg...Syns de er bra jeg
                                Du får komme på EMMA-treff i sommer og høre på diverse biler
                                Mvh Tony
                                - The only road to take is perfection itself

Comment

Working...
                                X