Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket anlegg bør jeg velge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Men så på ringen rundt elementet... der er det og sånne rare greier, samme med elementet som står på høykant.

    Og ja, det Epifant sa.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • #62
      De RF`ene har et fett utseende spør du meg!! Det var utseende da.. ellers så er det vel i grunn "bare" et OK sett lydmessig om man sammenligner med mye annet som florerer her på forumet.
      Reinhardt

      Comment


      • #63
        Etter å ha lest gjennom denne tråden og alle synspunktene følte jeg faktisk for å skrive inn her jeg også.
        Jeg for min del har hatt en RF p2 12" (den gamle utgaven) å dette spillte utrolig høyt i min bil som var en volvo 245 med masse plass å spille på, men dette var mer eller mindre romle bass på høyt nivå. ettersom jeg liker masse bass og kan karktrisers som et "dbdrag hue" så er ikke RF i mine tanker nå om dagen da jeg går med planer om å bygge anlegg da jeg føler at man får mindre for pengene da man kjøper RF grunnet merket har så utrolig "godt" rykte i mannen i gata miljøet så folk kjøper det for at kameraten sa det var kult.
        En annen ting å tenke på er: da Rockford var på topp hvor mange seriøse konkurenter hadde dem da i forhold til nå? Det virker jo som det er en hel horde av nye merker på markedet om dagen som kniver om kundene at det blir en liten pris krig. enkelt og greit. skulle jeg introdusert et "nytt" merke på bilstereo markedet i dag ville jeg ha valgt å lage høyttalere av bra kvalitet og solgt dem så billig som mulig ( slik at alle 3 parter i en handel tjener på det) for å skape et merkenavn.

        Aller sist vil jeg trekke frem en lignende situasjon fra et helt annet marked. nemlig Levis buksen.... hvorfor er det så mange som kjøper denne da den er så dyr? jeg har som regel mine olabukser som er av billigere merke (ikke kvalitet) lengre en folk har sine levis bukser. jo folk kjøper dem for at dem selger på merke.

        Håper dette innlegget faktisk gav mening om ikke ber jeg om unnskyldning for å bruke opp deres tid

        Mvh
        KFB
        TEAM RE-LOUD
        http://www.teamreloud.com

        Norwegian Champion 08

        Comment


        • #64
          Klart du har rett,men er det noen fasitsvar på hva som er best av det og det?
          Eller er det en smaksak som avgjør det?
          Min erfaring idag,innen det aller meste,er at kvalitet koster.Enten det er gull,sølv,bil osv...Men jeg kan være enig at det kansje koster litt mer pga navnet,men at det er noe dårligere i kvalitet,det synes nå ikke jeg..

          Comment


          • #65
            Originally posted by Bjerka View Post
            Klart du har rett,men er det noen fasitsvar på hva som er best av det og det?
            Eller er det en smaksak som avgjør det?
            Min erfaring idag,innen det aller meste,er at kvalitet koster.Enten det er gull,sølv,bil osv...Men jeg kan være enig at det kansje koster litt mer pga navnet,men at det er noe dårligere i kvalitet,det synes nå ikke jeg..

            Nei noe fasit svar er det ikke på det, men skjønner på en måte ikke hvorfor du diskuterer dette så fælt heller. du spurte om forumbrukerene sin mening og det er mange som har svart og gitt deg tips noe du overser totalt.
            må også pirke litt på deg på denne gull og sølv komentaren din. tenkte jeg ikke skulle gjøre det i går da det var langt bak i tråden, men nå kom den igjen så her får du vite en liten ting.
            Gull og sølv koster ikke mer om det er bra eller dårlig. gull er gull og sølv er sølv å det er en internasjonal ounce pris på dette... når det gjelder smykker så betaler du her bare for navnet til den som har gjort det. da blir det billig for en ukjent designer eller fabrikk og dyrt da en kjent designer har gjort tingen. kvaliteten i sølv og gull innhold er det samme i vare. dette grunnet norsk edelmetall lov

            Men synes du rockford er kjempe bra og god holdbarhet så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kjøper deg det. du blir garantert mer fornøyd med det en at du kjøper noe annet som du tviler litt på.


            Mvh
            KFB
            TEAM RE-LOUD
            http://www.teamreloud.com

            Norwegian Champion 08

            Comment


            • #66
              Originally posted by xcetera View Post
              Men synes du rockford er kjempe bra og god holdbarhet så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kjøper deg det. du blir garantert mer fornøyd med det en at du kjøper noe annet som du tviler litt på.
              Tror jeg ikke, tror vedkommende hadde blitt mer overrasket over hvor bra et annet litt mindre kjent merke kan spille for samma prisen som Blingford.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #67
                neptyr: ja det tror jeg også, men det jeg skrev der var vell egentlig bare å si at det er ingen vits for han å diskutere hva som er best av de 2 valgene han har da det virket som han hadde bestemt seg før han spurte.
                jeg selv har blitt positivt overrasket over såkalte "billig" merker mange ganger så jeg vet at det er mulig.
                men min anbefaling til trådstarter er å prøvelytte alternativene så får han hørt hva han liker best. liker han rf best etterpå også så er det ingen tvil om hva han skal kjøpe.

                Bedre å prøvelytte før man kjøper så slipper man å angre etterpå.
                TEAM RE-LOUD
                http://www.teamreloud.com

                Norwegian Champion 08

                Comment


                • #68
                  gull eller søv...ekte gull eller ekte sølv...poenget mitt var att kvalitet koster...
                  jeg sier ikke at dere har feil guttær,men jeg har forhørt meg mange andre steder enn her og mange andre,ja langt flere mener RF er bedre...
                  Noen fasitsvar er det jo ikke,men inntrykket mitt er at HERTZ/Audison er billigere å kjøpe men omtrent samme kvalitet...

                  Comment


                  • #69
                    hvert element er forskjellig...
                    ingen har samme lyd, utseende,osv..
                    så spørs jo på hva folk liker, 1 intrykk..

                    jeg hadde gått for tøft utseende(fargete elementer eller noe annet spess) og bra lyd som koster litt ekstra(eks: pioneer,kicker,rf,fusion)
                    enn et vaneli svart element som spiller like bra
                    Last edited by HLS; 21-05-2008, 21:03.
                    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                    Mvh
                    Rune Kvaal

                    Comment


                    • #70
                      Test av Rockford Fosgate 250.2C vs. Phoenix Gold ZX500

                      I would like to stress, this is NOT a review, but instead is the subjective opinions of 4 totally different people (as stated above). First there is me, who once worked for RF, and sold RF product for years prior to working there, and still to this day currently own several RF amps. (Power T5002, Power 750X, Power 800a4, Punch Power 250.2C, Punch Power 250.2C, Punch 400.4, Punch 400x4, Punch 60ix, Punch 60x2, Punch 60 DSM, Punch 4080 DSM, Power 250x2, and a Power 50x2). Next there is my close friend who is a die hard RF fanatic. He owns countless RF amps including 10 or more Punch Power 500.2 (1998), Punch 50.2 (maybe 10 or more of them), old HD amps, every RF processor including the original Symmetry, and a bunch of other RF stuff. Lastly I put my parents in the mix. My father has a Power 800a4 in his truck, with all RF speakers and what not, and my mom has PPI, JL, and Clarion in her ride. She for the most part is not a good judge of sound quality, and prefers "bling".

                      Comment

                      Working...
                      X