Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA-9887R bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpine CDA-9887R bra?

    Hei eg skal velge ein spiller frå alpine, sidan det er det dei seller i førde. men utlukker ikkje andre vist dei er bedre.

    er den bra Alpine CDA-9887R?
    http://alpine-europe.com/index.php?id=cda-9887r

    skal jo troslat inn eit bra anlegg i bilen til ein verdi av 40 000 kronner.

    Mvh Fredrik
    Saab 93 viggen

  • #2
    Ser ut som en bra liten sak det der. 4V preout x 3 og mulighet for treveis aktiv deling. Kult. Og 5495,- er ikke så ille synes jeg.

    Har ikke selv prøvd den, men slik ser jeg det.
    [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

    Comment


    • #3
      nokon andre du vil anbefale som er ein veldig bra spiller?
      Saab 93 viggen

      Comment


      • #4
        Pioneer DEH-P88RS-II

        Comment


        • #5
          Ja de to byr vel stort sett på de samme godisene.

          Pioneer DEH-P88RS-II har 5V preouts, 16 bånd G. EQ og innebygget AUX-inngang på baksiden.
          Mens Alpine CDA-9887R har 7 bånd G. EQ og 4V preouts, men ikke AUX-inngang. Da trenger man en KCA-121B som er en kabel mellom spilleren og den enheten du ønsker å koble til. Dette er noe du lett handler sammen med spilleren.

          Grunnen til at Alpine har gjort som de har gjort er at Alpine (uten tvil) er kongen av interface'ere og løsninger. Man kan nemlig også koble til en så kalt Versatile Link Terminal (navn: KCA-410C) og ha to AUX-input's. Det kan ikke Pioneeren - så vidt jeg vet. (Men arrester meg om jeg tar feil.) Og dessuten har de spart inn litt på ikke å ha AUX-inngang i baken på spilleren.

          Hvis tidskomp-kontrollene er slik jeg kjenner Pioneer og Alpine fra før (har ikke testa det på 9887 eller p88rs) så synes jeg Alpine sin løsning er bedre. Men dette er jo en smakssak.

          Ellers er prisforskjellen mellom dem på snaue fem hundre lapper.

          Soooo I guess it really comes down to what you prefer
          [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

          Comment


          • #6
            Originally posted by thomasekeli View Post
            Ja de to byr vel stort sett på de samme godisene.

            Grunnen til at Alpine har gjort som de har gjort er at Alpine (uten tvil) er kongen av interface'ere og løsninger. Man kan nemlig også koble til en så kalt Versatile Link Terminal (navn: KCA-410C) og ha to AUX-input's. Det kan ikke Pioneeren - så vidt jeg vet. (Men arrester meg om jeg tar feil.) Og dessuten har de spart inn litt på ikke å ha AUX-inngang i baken på spilleren.
            P88RS har også IP bus inngang så du kan koble på ipod adapter, usb adapter etc etc etc. Der kan du også koble på flere enheter via rca om du vil det.

            Originally posted by thomasekeli View Post
            Hvis tidskomp-kontrollene er slik jeg kjenner Pioneer og Alpine fra før (har ikke testa det på 9887 eller p88rs) så synes jeg Alpine sin løsning er bedre. Men dette er jo en smakssak.
            Alpine bruker "millisekund" og Pioneer bruker "centimeter".
            Pioneer har også fordelen ved at du lett kan bytte lytteposisjon mellom fører og passasjer

            Pioneer kan ihvertfall skryte på seg at de har gjort store framskritt lydmessig siden forrige modell etter ryktene å vise.

            Comment


            • #7
              Jeg er helt sikker på at uansett hvilken av disse to spillerene du evt. velger så kommer du til å bli fornøyd.
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                Jepp!
                Snakket med Engen om det i stad. Disse er alternativene fra Pioneer og Alpine i dette segmentet.

                Og etter en prat med Engen som lærte meg noe nytt, så må jeg få beklage på det absolutt yderste! Så klart har Pioneer også muligheten til IP-bus utbygging av systemet!!! Min feil. Fullt og helt.

                Og som du sier Lars Ove, det er millisekund og centimeter som er forskjellene. Og det er jo nesten bare hva som står på displayet. Er jo uansett øret som må lytte seg frem til riktig posisjon til slutt uansett!
                Men den er kjekk den Pioneer-funksjonen hvor du kan velge lytteposisjon mellom de forskjellige setene i bilen. Husker det var grei funksjon å ha når jeg brukte min gode gamle 8600. Grafisk enkelt å ha med å gjøre.
                [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

                Comment


                • #9
                  Jeg digger alpine, men må ærlig innrømme at de er forbanna like i specs, og personlig ville jeg valgt pioneer pga designet er mye bedre...

                  ALPINE! SKJERP DERE!
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InstallBay Tønsberg View Post
                    P88RS har også IP bus inngang så du kan koble på ipod adapter, usb adapter etc etc etc. Der kan du også koble på flere enheter via rca om du vil det.



                    Alpine bruker "millisekund" og Pioneer bruker "centimeter".
                    Pioneer har også fordelen ved at du lett kan bytte lytteposisjon mellom fører og passasjer

                    Pioneer kan ihvertfall skryte på seg at de har gjort store framskritt lydmessig siden forrige modell etter ryktene å vise.
                    Med Alpine's spiller kan du velge mellom inch/cm/millisekund alt etter hva du foretrekker.

                    Dessuten har 9887 7 bånds grafisk eller 5 bånds parametrisk EQ.

                    Comment


                    • #11
                      så doke ville godt for den eg har liste til lengre oppe?

                      Eller er de nokon andre frå alpine som er bedre ?
                      Saab 93 viggen

                      Comment


                      • #12
                        Om man bruker cm, tommer eller millisekunder har da ingenting å si? Man sitter da vel og lytter seg fram?

                        Om du skal gå for noe bedre fra alpine, må du opp endel i pris. 9887 er en god spiller, uten tvil. Den har vel strengt tatt det du trenger?
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Har en 9887 i arbeidsbilen, og den kan jeg anbefale på det varmeste!! Prøvde 88RS en periode også, men liker 9887 har blitt min favoritt! Kanskje fordi jeg er vant med Alpine-lyd fra Volvo'n...?
                          Hvordan den er sammenlignet med 88RS II vet jeg dessverre ikke, men begge er helt klart gode valg og noe av det bedre i denne prisklassa...

                          Comment


                          • #14
                            [QUOTE=InstallBay Tønsberg;37682]P88RS har også IP bus inngang så du kan koble på ipod adapter, usb adapter etc etc etc. Der kan du også koble på flere enheter via rca om du vil det.
                            QUOTE]

                            Du trenger ikke ipod adapter på 9887.. Klarer deg med kabel...

                            Comment


                            • #15
                              er det kommet ut en ny utgave av 88rs nå? siden alle sier 88RS II ? :P

                              Comment

                              Working...
                              X