Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpine CDA-9887R bra?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det stemmer! Kom på markedet for et par uker sia...

    Comment


    • #17
      Litt tynnere frontpanel, svart finish og ryktene fra Hamar sier bedre lyd i spilleren enn P88RS
      Mvh
      Lars Engen

      Comment


      • #18
        Originally posted by Typhon View Post
        Om man bruker cm, tommer eller millisekunder har da ingenting å si? Man sitter da vel og lytter seg fram?

        Om du skal gå for noe bedre fra alpine, må du opp endel i pris. 9887 er en god spiller, uten tvil. Den har vel strengt tatt det du trenger?

        Kva spiller tenker du på da? skal ikkje utelukken nokon eg :P
        Saab 93 viggen

        Comment


        • #19
          DVA9965 er det vel Tony tenker på, knallspiller som støtter det meste og har samme laser som F#1 spilleren.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            trenger eg noko uten om spiller på den dyre saken der da? :P

            Og noko som veit ca kva den koster i norge?
            Saab 93 viggen

            Comment


            • #21
              Kjøp deg 9887, eller en 9855, knallspiller til en bra pris. Hvis du ikke trenger IMPRINT-greia er 9855 bra nok. Mange muligheter med tidskomp og delefiltre.

              DVA 9965 er en DVD-spiller. Kan jo styre PXA-H701 som er en meget bra prosessor med enda flere justeringsmuligheter og veldig lett å rote seg bort i.

              Comment


              • #22
                Og uten pxa 701, har DVA9965R de samme justerings muligheter som 9855 såvidt jeg har skjønt. Selv har jeg DVA9861R, men den har lite mulgheter uten PXA701..

                mene topic var vel 9855R/88rs ?
                sound.vision.soul

                Type R

                Comment


                • #23
                  topic er om 9987 med inprint.

                  skal eg kjøpe ein slik da folken`s? :P
                  Saab 93 viggen

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by FleskepupP View Post
                    topic er om 9987 med inprint.

                    skal eg kjøpe ein slik da folken`s? :P
                    Helt klart 9887.

                    Har hatt 9883, 9855, P88RS, iDA-X001 og for tiden har jeg en iDA X100 med IMPRINT-saken. Har hatt utallige spillere opp gjennom årene og lite slår Alpine på ren, klar lyd og til å spille høyt uten anstrengelse. Jeg ville helt klart kjøpt en 9887.

                    Comment


                    • #25
                      Hvis det er dette med Imprint du lurer på (Audyssey som det heter ellers) har jeg dette på hjemmekinoreceiveren min, og det fungerer fantastisk bra.

                      Høyttalerne bare forsvinner og lyden virker mer som om den kommer fra et punkt midt imellom fronthøyttalerne. Subben merker jeg ikke engang så sant jeg ikke slår den av da. Skikkelig "konsertopplevelse" hvis du lukker øya og bare lytter.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Pappa View Post
                        Hvis det er dette med Imprint du lurer på (Audyssey som det heter ellers) har jeg dette på hjemmekinoreceiveren min, og det fungerer fantastisk bra.

                        Høyttalerne bare forsvinner og lyden virker mer som om den kommer fra et punkt midt imellom fronthøyttalerne. Subben merker jeg ikke engang så sant jeg ikke slår den av da. Skikkelig "konsertopplevelse" hvis du lukker øya og bare lytter.
                        Bare for å konkretisere litt. Imprint er ikke betegnelsen på MultEQ prosessoren fra Audyssey Labs. Imprint er betegnelsen på Alpine sitt totalkonsept hvor det settes ekstra fokus på lydgjengivelsen, og MultEQ prosessoren er en del av dette konseptet. Imprint handler også om PDX forsterkere og Type-X høyttalere.
                        Glenn Solie

                        Frittstående konsulent

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Glenn Solie View Post
                          Bare for å konkretisere litt. Imprint er ikke betegnelsen på MultEQ prosessoren fra Audyssey Labs. Imprint er betegnelsen på Alpine sitt totalkonsept hvor det settes ekstra fokus på lydgjengivelsen, og MultEQ prosessoren er en del av dette konseptet. Imprint handler også om PDX forsterkere og Type-X høyttalere.
                          OK Har lest en plass at Alpine bestemte seg for å kalle MultEQ for Imprint, men da er det nok feil (bør nok være litt mer kritisk til kilder på internett ja).

                          Men da kan jeg iallefall anbefale Audyssey MultEQ

                          Hvor mange punkter tar 9887 målinger av? Får man relativt bra lyd i hele bilen da, men kanskje litt ekstra i førersetet? (Er dette jeg har fått inntrykk av)

                          Hjemme fungerer det ihvertfall slik at man har ganske jevn frekvensrespons i hele rommet, mens man har best lydbilde i "sweetspot". Tar 7 målinger med min.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Pappa View Post
                            OK Har lest en plass at Alpine bestemte seg for å kalle MultEQ for Imprint, men da er det nok feil (bør nok være litt mer kritisk til kilder på internett ja).

                            Men da kan jeg iallefall anbefale Audyssey MultEQ

                            Hvor mange punkter tar 9887 målinger av? Får man relativt bra lyd i hele bilen da, men kanskje litt ekstra i førersetet? (Er dette jeg har fått inntrykk av)

                            Hjemme fungerer det ihvertfall slik at man har ganske jevn frekvensrespons i hele rommet, mens man har best lydbilde i "sweetspot". Tar 7 målinger med min.
                            MultEQ benytter 500 referansepunkter som den korrigerer etter.

                            Hele poenget er å korrigere for hele bilen ja, men du kan ved eksperimentering tilpasse målingene, og korrigeringen til en viss grad. Høyden på mic'n har betydning, og plassering.
                            Glenn Solie

                            Frittstående konsulent

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Glenn Solie View Post
                              MultEQ benytter 500 referansepunkter som den korrigerer etter.

                              Hele poenget er å korrigere for hele bilen ja, men du kan ved eksperimentering tilpasse målingene, og korrigeringen til en viss grad. Høyden på mic'n har betydning, og plassering.
                              Jeg tenkte på antall målepunkter som i hvor man plasserer mikrofonen og måler

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Pappa View Post
                                Jeg tenkte på antall målepunkter som i hvor man plasserer mikrofonen og måler
                                max 6 måleposisjoner
                                Glenn Solie

                                Frittstående konsulent

                                Comment

                                Working...
                                X