For mange år siden (les 12-13....) drev jeg en del med bilstereo. Siden jeg nå har fått tillatelse av min bedre halvdel til å ha min egen bil (1992 Porsche 968), tenkte jeg å sette inn et lite stereoanlegg. Jeg har en Alpine 540 V12 forsterker. Skal gå til anskaffelse av et frontsett + subber (frontsett + 8" sub i dører, sub bak.)
Siden dere her på forumet ser ut til å ha litt greie på saker og ting, tenkte jeg å søke svar på mine spørsmål her:
Er det mulig å koble 8-tommeren på bass/mellomtoneutgangen på delefilteret til frontsettet eller vil dette skape kluss med impedansen?
Går det an å koble frontsett+2 stk 8-tommere (i dør) og to stk 10- eller 12-tommere på Alpine-forsterkeren eller blir dette for mye slik at jeg bør ha en egen forsterker til subbene?
Jeg tar også imot forslag til alternativer.
Husk at jeg skal greie klare meg med et meget stusselig budsjett.
Siden dere her på forumet ser ut til å ha litt greie på saker og ting, tenkte jeg å søke svar på mine spørsmål her:
Er det mulig å koble 8-tommeren på bass/mellomtoneutgangen på delefilteret til frontsettet eller vil dette skape kluss med impedansen?
Går det an å koble frontsett+2 stk 8-tommere (i dør) og to stk 10- eller 12-tommere på Alpine-forsterkeren eller blir dette for mye slik at jeg bør ha en egen forsterker til subbene?
Jeg tar også imot forslag til alternativer.
Husk at jeg skal greie klare meg med et meget stusselig budsjett.
Comment