Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med støy, HJELP??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med støy, HJELP??

Hei

Har netopp skiftet ut min pioneer noe 30mp, en liten modell. Alt virket topp.
    Men så fikk jeg tak på en Deh-p9800bt, koblet opp med samme kabler. Så begynte støyen, med direkte strøm på spilleren uten tenning så får jeg en liten bakgrunnstøy, høres ut som vind i en mikrofon eller noe. Starter jeg så får jeg "dynamostøy"? piping som holder følge med turtall.

Så det jeg har prøvd er å trekke nye kabler, strøm og jord. Pluss fra batteriet, Jord fra samme jordingspunkt som forsterkere bak.
    Da tenkte jeg det kunne være signal kablene mine, så jeg testet med en kabel jeg bruker på stua, den dyreste jeg har der. (skal være i orden). Men akkurat samme problem da også. Ikke noe forskjell! Så jeg satte i den gamle spilleren på disse nye ledningene, fikk samme støy, prøvde igjen med de gamle, originale ledningene. Samme da og, så nå sitter jeg igjen med støy på begge spillerne mine, å aner ingenting!:S

HJELP??

jeg hadde Deh-p9800bt(sendte den bort i dag)
    og hadde ingen prob med dette:S

sjekka instillingene på spilleren?

har du høytalere koblet rett på spilleren?(uten forsterker)?? er det støy da?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

ingen av ledningene som går dit:P

Comment

okey;P

hmm.. aldri hatt det prob med min spiller,
        er jo med instruksjons bok da?:P der står de jo litt om derre tru æ
        Mvh
        Rune Kvaal

Comment

hm, har sett litt i boka. Men meg å instruksjonsbøker:P Hvorfor solgte du din da?

Comment

hehe ja den boka er litt ekkel;P

skulle bytte ut den kjøp meg dvdspiller istede for:P

angre engentli litt, men men.. :P byttet den mot en MTX
            Mvh
            Rune Kvaal

Comment

men bare så de er sagt.. spilleren er KONGE BRA bare du får bort denne støyen du har.. og får stillt inn allt rett av instilinger er litt avansert

men er sikkert noen her på forumet som kan hjelpe deg litt mer enn det jeg kan, har aldri hatt dette prob. så vet litt lite om dette
              jeg sier bare lykke til med å få bort støyen
              Mvh
              Rune Kvaal

Comment

Takktakk, begynte jo å tenke litt på utgangene på spilleren. Men da den andre fikk akkurat samme symptom så kom håpet igjen:P Sitter bare igjen med det siste spørsmålet!:P

Comment

kan det være en jording inni spillern? på ene pioneer spilleren min brente en jordingsløyfe av, var visst en svakhet, lodda på en skikkelig kraftig en istenfor, aldri hatt noe problem etter det.

Har du prøvd og jorde selve chassi på spillern? kan være verdt og prøve. Flere som har blitt kvitt støy på den måten.

Comment

Takker for forslag! Skal teste imorgen!

Comment

Originally posted by spiff View Post
                      Har du prøvd og jorde selve chassi på spillern? kan være verdt og prøve. Flere som har blitt kvitt støy på den måten.
                      Er vell heller at de pleier å jorde signalkablene til chassiet på spilleren.

Det gjør du på følgende måte, lodder eller på en annen fornuftig måte fester en kabel på en ledningene på hver signalkabler, på jord på signalkabelen (altså "kappa" rundt), og kobler det til chassiet på spilleren.

Har gjort det på 4 pioneer-spillere med brente jordingsbaner for venner og en for meg sjøl, og det har fungert bra hver gang. Har dog hørt om et par eksempler på at noe støy fortsatt er igjen, men jeg har aldri merket det..

Lykke til
                      1993 BMW 318is coupe

Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

Comment

Originally posted by bjaa View Post
                        Er vell heller at de pleier å jorde signalkablene til chassiet på spilleren.

Det gjør du på følgende måte, lodder eller på en annen fornuftig måte fester en kabel på en ledningene på hver signalkabler, på jord på signalkabelen (altså "kappa" rundt), og kobler det til chassiet på spilleren.

Har gjort det på 4 pioneer-spillere med brente jordingsbaner for venner og en for meg sjøl, og det har fungert bra hver gang. Har dog hørt om et par eksempler på at noe støy fortsatt er igjen, men jeg har aldri merket det..

Lykke til

aha! det var det ja. hehe, det låg så svakt i hukomelsen min atte:P

Comment

hehe, takker for svar:P Men gjorde dette før helgen, å d funket topp!

Comment

For et genialt tips. Hadde prøvd alt annet enn det og ingenting funket, men dette virket genialt. Null støy!

Comment

Working...
                            X